וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים צעקו בבית המשפט: "הילד שלי שנא אותי כי לקחתי אותו לגן"

4.11.2018 / 12:33

עשרות הורים הגיעו לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בעניינן של שתי הסייעות והגננת של גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן שהואשמו בתקיפת הפעוטות. הנאשמות לא הגיעו למשפט, ובמהלך הדיון קראו ההורים: "העובדות לא באו כדי להתחבא מאחורי עורכי דין"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

בית משפט השלום בתל אביב ערך היום (ראשון) דיון ראשון בעניינן של שלוש עובדות גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, הנאשמות בעבירות תקיפה ותקיפה על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כלפי פעוטות בגן. השלוש, סיגל אלקיים-וייס, אולגה מירושקין, וקרן כהן קריף לא התייצבו לדיון, וזאת לעומת כעשרים הורים של ילדים בגן שהגיעו לאולם בית המשפט.

במהלך הדיון עו"ד שמשון וייס, שמייצג את אחת הסייעות, ביקש לא לאסור עליה לעבוד עם קטינים, משום שלטענתו מדובר באם חד הורית שמתפרנסת בדוחק ולא יהיה נכון להגביל את חופש העיסוק שלה. הורי הילדים בגן מחו וקראו מספסלי הקהל: "כמה הם צרחו הילדים שלנו". בסופו של דבר, בעצת השופט מסארווה, עו"ד וייס הסכים להגבלת העיסוק.

עוד בוואלה! NEWS
שישה הרוגים וארבעה פצועים קשה בתאונת דרכים קטלנית בכביש הבקעה
פרסום ראשון: יועצת התקשורת הסודית של ראש השב"כ
הרב לוינשטיין מחזק את הקואליציה: "משפחה חד מינית - סטייה ועיוות מוסרי"

הגשת כתב אישום נגד הגננת מהגן הקטנטנים של יעל , שלום ת"א: 4 בנובמבר 2018. ניב אהרונסון
ההורים בכניסה לדיון, היום/ניב אהרונסון

עוד טענו ההורים כי "העובדות לא באו לדיון כדי להתחבא מאחורי עורכי דין, במקום להסתכל לצדק, לשופט או להורים בעיניים". הורה נוסף סיפר שהעורך דין אמר שהם רוצים דם, אך לדבריו, "אנחנו רוצים צדק, שידעו בדיוק מה הן עשו. אנחנו נגיע אליהן לאיפה שצריך להגיע".


"הילד שלי שנא אותי על זה שאני לוקח אותו לגן כל בוקר", הוסיף אחד ההורים. "המצלמות הוכיחו את האסון, לא ניתן שהמצב הזה ימשיך, אנחנו נלחמים בשביל כל הילדים בארץ".

עו"ד נס בן נתן, שמייצג את הנאשמת סיגל אלקיים, מסר כי "המשיבות לא התייצבו היום לדיון מחשש לאלימות נגדן. מרשתי הותקפה לאחרונה ונחבלה קשות בעקבות התיק הזה והוגשה תלונה מסודרת למשטרה. בימים האחרונים הן קיבלו איומים ולכן לא התייצבו לדיון, בית המשפט אישר לקיים הדיון בהעדרן".

עו"ד נבון קצב, שמייצג את אחת המשפחות שסייעו לחשוף את הפרשה, הגיע לדיון וקרא לכנסת להעביר את החוק שיחייב הצבת מצלמות בגני ילדים. "ללא מצלמות בגן לא היה כתב אישום", אמר, "אני קורא למחוקק להעביר את חוק המצלמות".

עוד באותו נושא

אחרי שתועדה במצלמות: גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים

לכתבה המלאה
גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים. יותם רונן
הכניסה לגן בו התעללות בפעוטות/יותם רונן

בחמישי האחרון, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום לבית משפט השלום בעיר כנגד השלוש בגין עבירות תקיפה ותקיפה על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, כלפי פעוטות בגן ברמת גן. בנוסף הואשמה יעל סבתו בהפרת חובת דיווח.

על פי כתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד סבטלנה ז'ודזישסקיה, בהזדמנויות שונות תקפו הנאשמות את הפעוטות, בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות, ובמקרים אחדים גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש. עוד נאמר כי הגננת משכה את המזרנים עליהם לנו הפעוטות בעודם ישנים והצמידה חיתולים לפניהם. בחלק מהמקרים נכחו חלק מהנאשמות בגן, והיו עדות למעשי התקיפה אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת ולהוספת תנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים כנגד הנאשמות ואמרה כי "התנהלותן האלימה של העובדות כלפי חלק ניכר מהפעוטות בגן אשר לא היה יכלו להתנגד למעשיהן או לספר עליהם להוריהם - מלמדת על המסוכנות הנשקפת מצדן, לפגיעה בשלומו ובביטחונו של ציבור הקטינים, זאת אף אם מעשי האלימות עצמם, אינם מצויים במדרג הגבוה של רף האלימות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully