וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: יועצת התקשורת הסודית של ראש השב"כ

4.11.2018 / 11:31

לוואלה! NEWS נודע כי על רקע הביקורת מימין ומשמאל, נעזר נדב ארגמן מאז כניסתו לתפקיד לפני שנתיים וחצי בשירותי ייעוץ חיצוניים, בנוסף למחלקת התקשורת בארגון. מדובר באחת מיועצות התקשורת הוותיקות והמקושרות בארץ, ששמה נאסר לפרסום בשל חובת החיסיון מפאת חוק השב"כ

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: ראש השב"כ, נדב ארגמן, נעזר בשירותי ייעוץ תקשורת ואסטרטגיה חיצוניים לארגון בשנתיים וחצי האחרונות. לוואלה! NEWS נודע כי מאז כניסתו לתפקיד ארגמן מתייעץ באופן קבוע עם יועצת תקשורת ותיקה ומוכרת במערכת הפוליטית והציבורית בישראל, במסגרת התקשרות חיצונית. זאת, בנוסף למחלקת תקשורת של השב"כ, שבה עובדים שניים מעובדי הארגון במשרה מלאה, האחראים על הדוברות השוטפת וכפופים למשרד ראש הממשלה שאליו השב"כ משויך. בשב"כ אישרו את דבר ההתקשרות אך שמה של היועצת נאסר בפרסום, בטענה שחלה עליה חובת חיסיון מפאת חוק השב"כ.

מדובר באחת מיועצות התקשורת הוותיקות והמקושרות בישראל, שעבדה בעבר עבור גורמים פוליטיים ומדיניים בכירים מאוד, ובשנים האחרונות פועלת במסגרת חברת ייעוץ עצמאית ומעניקה שירותי ייעוץ ותדמית לפוליטיקאים, אנשי עסקים, גופים פרטיים ואיגודים ציבוריים. גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי ההתקשרות של אותה יועצת עם השב"כ "מצומצמת" ומסתכמת בייעוץ נקודתי בנושאים מסוימים". לדבריהם, ראש השב"כ "חשב שכגוף שמוביל ביטחונית צריך שיהיו לו יועצי אסטרטגיה ותקשורת עם ניסיון בעולם מחוץ לשב"כ". בארבעת החודשים האחרונים, הוסיפו אותם גורמים כדוגמה, כלל לא התקיימה התייעצות בין השב"כ ובין אותה יועצת.

עוד בוואלה! NEWS
אדלשטיין: לרצח רבין אין שום השפעה על ההיסטוריה
מהגר איראני אסף יותר ממיליון דולר לטובת קורבנות הטבח בפיטסבורג
בין איראן לסעודיה: הסולטנות במפרץ שכולם מחזרים אחריה

כנס סייברטק 2018. ראובן קסטרו
ייעוץ נקודתי. ארגמן/ראובן קסטרו

ואולם, גם אם ההתקשרות אכן מאוד מצומצמת, מכיוון שתקציב השב"כ חסוי, לא ניתן לקבל מידע על היקפה ועלותה. תקציב השב"כ מאושר על ידי ועדת שרים בראשות ראש הממשלה ונתון לפיקוח ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון, אך לציבור חשוף רק נתון כללי של מסגרת תקציב כוללת משותפת לשב"כ ולמוסד. גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו לוואלה! NEWS כי התקשרות אינה מוכרת להם. במקביל, בשב"כ טוענים כי חל איסור על פרסום זהותה של אותה יועצת, תחת סעיף 19א לחוק השב"כ, שקובע כי זהות עובדי השרות והעובדים מטעמו הם חסויים וגילויים או פרסומם אסור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הסרת המגנומטרים מהכניסות להר הבית. 25 ביולי 2017. רויטרס
ביקורת ציבורית נגד השב"כ. מגנומטרים בכניסה להר הבית, בשנה שעברה/רויטרס

בשנתיים האחרונות השב"כ עמד בפני ביקורת ציבורית ופוליטית מימין ומשמאל; ביולי אשתקד, מירי רגב ודוד ביטן, שניים מבכירי הליכוד, תקפו בחריפות את הארגון בשל משבר המגנומטרים בהר הבית ובחודשים האחרונים ישנה ביקורת קשה משמאל על מדיניות התשאול לפעילי שמאל בגבולות ומניעת כניסה לישראל.

כתבת פרופיל מחמיאה

לקראת חגי ראש השנה, פורסמה ב"ידיעות אחרונות" כתבת פרופיל נרחבת ומחמיאה לראש השב"כ, נדב ארגמן, שכללה ריאיון בלעדי ונדיר מטעם ראש שב"כ מכהן. הכתבה הציגה את ארגמן בעיקר כמי שמוביל מהפכה של טכנולוגיה וחדשנות בארגון, וחלק ניכר מהפרסומים על הארגון בשנתיים וחצי האחרונות אכן עסקו בעולם ההייטק, היזמות והסייבר.

מדוברות השב"כ נמסר בתגובה: "לאורך השנים מועסקים בשירות מעת לעת יועצים במגוון תחומים ונושאים. העסקתם מתבצעת בהתאם לכללים וההוראות בתקנון שירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully