וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: לרצח רבין אין שום השפעה על ההיסטוריה

4.11.2018 / 9:28

יו"ר הכנסת יולי אדלשטין אמר הבוקר בריאיון בגלי צה"ל כי "לרצח רבין אין השפעה היסטורית" ואף הסביר זאת בכך שהרוצח, יגאל עמיר, אינו קובע את העמדות וסדר היום הציבורי. זמן קצר אחרי הריאיון פרסמה לשכתו הבהרה: "הרצח השפל לא סייע לעמיר להשיג את מטרתו הפוליטית"

צלמים זמניים מורשים

יו"ר הכנסת יולי אדלשטין אמר הבוקר (ראשון) בריאיון בגלי צה"ל כי "לרצח רבין אין השפעה היסטורית" ואף הסביר זאת בכך שהרוצח, יגאל עמיר אינו קובע את העמדות וסדר היום הציבורי. יו"ר הכנסת אמר את הדברים בעת שהתייחס לסירובו לנאום בעצרת, וכן לשריקות הבוז שספג חברו למפלגה צחי הנגבי, בעת שעלה לנאום.

"ידעתי היטב למה סירבתי להשתתף", אמר אדלשטיין. "כשקיבלתי את ההזמנה, שקלתי מאוד ברצינות להיגע כי חשבתי שסוף סוף יש מחשבה להפוך את העצרת למה שלא היתה עד כה, עצרת שגורם לכולנו לחשוב מה עושים כדי שהרצח לא יישנה. לא הלכתי כי כל מה שקרה אתמול רק הוסיף פילוג בעם. חובתי כיו"ר כנסת היא איחוי קרעים ומאבק בפילוג העם. אתמול האירועים הובילו למסקנות הפוכות. כשמדברים בעצרת על כך שיגאל עמיר הצליח במשימתו - אז מה זה אם לא עידוד אלימות פוליטית? אני חושב שהרצח הפוליטי הנתעב הזה לא הייתה לו שום השפעה היסטורית - ואם הוא השיג מטרות - הן היו הפוכות ממה שיגאל עמיר רצה להשיג".

לקריאה נוספת:
"נגד הפילוג וההסתה": עשרות אלפים בעצרת הזיכרון לרצח רבין
"לא התחנפתי לקהל": השר הנגבי נאם בעצרת רבין לרקע קריאות בוז
לא פיוס ולא השלמה: הוויכוח שצריך להיות במרכז עצרת רבין

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"הרצח לא גרם לשינוי היסטורי", אדלשטיין/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר הריאיון פרסמה לשכתו הבהרה לפיה "רצח ראש הממשלה יצחק רבין היה טרגדיה נוראית למשפחתו וחבריו, וזעזוע קשה שפקד את מדינת ישראל. בדבריו טען יו"ר הכנסת שהרצח השפל לא סייע ליגאל עמיר להשיג את התוצאה שהפוליטית שקיווה להשיג, להפך. במעשהו האריך את ימיהם של הסכמי אוסלו שנועדו לכשלון מלכתחילה".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג גינתה היום את דברי אדלשטיין ואמרה "רצח רבין הסיט את ישראל ממסלולה ועצר את תהליך השלום. לזה הוא נועד ובזה הוא הצליח. כל נסיון להכחיש הוא חלק מאי התמודדות ואי לקיחת אחריות על האוירה שהביאה לרצח. התגובה של אדלשטיין מבזה את תפקידו הממלכתי ומוכיחה שלא רק אז אלא גם היום הימין לא למד כלום ולא שינה דבר".


העצרת שהתקיימה אתמול בכיכר רבין, נערכה בסימן "הרוב המתון כנגד הפילוג וההסתה". את העצרת, שבה השתתפו עשרות אלפי בני אדם, ארגנה תנועת "דרכנו" בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. היא התמקדה באזהרה מפני אווירת הפילוג, ההסתה והלהבות המתגברות לקראת הבחירות הקרבות, ובקריאה לנבחרי הציבור לשמור על שיח נקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צחי הנגבי בעצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
צחי הנגבי במהלך העצרת אתמול/ראובן קסטרו

ברוח זו בעצרת השתתפו נואמים מרחבי הקשת הפוליטית, בהם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת מרצ ח"כ תמר זנדברג, וכן השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי מהליכוד.

נאומו של השר הנגבי לווה בקריאות גנאי, צפצפות וקולות בוז מהקהל. המשתתפים מחו על הזמנתו של השר, שהוצמדו אליו שני מאבטחים של משמר הכנסת, והקשו עליו לדבר.

עם ירידתו מהבמה אמר השר לוואלה! NEWS: "אני נאמתי לעם וללב של העם ואני מאושר שבאתי. היה לי חשוב מאוד שהדברים שאני מאמין בהם יושמעו מעל הבמה הזאת בגב זקוף ומבלי לנסות להתחנף לקהל. העצרת נועדה לאחד ואני תרמתי את תרומתי לאחדות. נתנו לי לדבר - דיברתי מהמילה הראשונה ועד האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully