וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא התחנפתי לקהל": השר הנגבי נאם בעצרת רבין לרקע קריאות בוז

3.11.2018 / 22:34

רבים ממשתתפי העצרת מחו נגד הזמנתו של חבר הכנסת מהליכוד לשאת דברים באירוע והקשו עליו לדבר. "נאמתי לעם וללב של העם ואני מאושר שבאתי", אמר הנגבי בתום דבריו. נתניהו: "מצער שהפכו את עצרת הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין לכנס פוליטי"

צלמים זמניים מורשים

השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) נאם הערב (שבת) בעצרת הזיכרון לרצח רבין על רקע קריאות גנאי, צפצפות וקולות בוז מהקהל. המשתתפים מחו על הזמנתו של השר, שהוצמדו אליו שני מאבטחים של משמר הכנסת, והקשו עליו לדבר.

עם ירידתו מהבמה אמר השר לוואלה! NEWS: "אני נאמתי לעם וללב של העם ואני מאושר שבאתי. היה לי חשוב מאוד שהדברים שאני מאמין בהם יושמעו מעל הבמה הזאת בגב זקוף ומבלי לנסות להתחנף לקהל. העצרת נועדה לאחד ואני תרמתי את תרומתי לאחדות. נתנו לי לדבר - דיברתי מהמילה הראשונה ועד האחרונה".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת גולדין טוענת: "הרמטכ"ל אמר שניתן להשיב את הבנים תוך שבוע"
חשד להצתה: שריפה פרצה בבניין מועצת טובא-זנגרייה אחרי הבחירות
אחרי בחירת המפכ"ל: מפקד מג"ב עשוי לזכות ב"פרס הניחומים" של הלוי

צחי הנגבי בעצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
"מאושר שבאתי". הנגבי, הערב/ראובן קסטרו
מפריעים לצחי הנגבי לדבר בעצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
משתתפים מוחים בזמן נאום הנגבי, הערב/ראובן קסטרו

על קריאות הבוז הגיב הנגבי כי "לא ייחסתי חשיבות. ארגנתי מפגנים כאלה לאורך 40 שנה, דיברתי לאנשים בבית שהיה חשוב להם לשמוע את הדברים שלי". כשנשאל האם הוא מתנצל שעמד על אותה מרפסת לפני 23 שנה, השיב: "עובדתית זה לא נכון. אני גאה במאבק שניהלתי נגד הסכמי אוסלו. הניסיון ליחס לחצי מהעם פעולה של אדם קנאי אחד לא הצליח. עובדה שהציבור בחר בנתניהו כמה חודשים לאחר מכן".

בעצרת, שארגנה תנועת "דרכנו" בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, השתתפו עשרות אלפי בני אדם. בין הנאומים היו יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת מרצ ח"כ תמר זנדברג, יו"ר תנועת דרכנו קובי ריכטר, הפעילה החברתית עו"ד שגית פרץ דרעי ויו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות רם שפע. האירוע התקיים בסימן "הרוב המתון כנגד הפילוג וההסתה" ובין היתר מחו בה חברי "המשמרת הצעירה" של מפלגת העבודה על האופי הלא פוליטי של העצרת.

מפריעים לצחי הנגבי לדבר בעצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
כיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

בנאומו אמר הנגבי כי "באותו לילה הרגשתי שהייתי לוקח את הכדור במקום ראש הממשלה. הסתה ואלימות חייבים להידחות על הסף".

עוד הוסיף כי "אם אנחנו לא מוכנים להעניק לביטחון, רק דרך אחת לפנינו - לא להיכנס למציאות עם שיח שטחי ומפלג. עלינו לזכור שאנשים אחים אנחנו. כולנו נשמור יחד על המדינה שלנו שיצחק רבין נלחם להקמתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר בתגובה להפרעות נגד הנגבי: "‏מצער שהפכו את עצרת הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין לכנס פוליטי. אלה שרוממות חופש הביטוי בגרונם מנסים להשתיק כל מי שלא מסכים איתם".

עצרת לציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין בכיכר רבין, ת"א. ראובן קסטרו
"זכרו מי הסית". כיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

שר החינוך נפתלי בנט אמר בתגובה לקריאות הבוז כי "‏הפגנת שמאל מבישה. ‏לא הימין רצח את רבין אלא יגאל עמיר. כמנהיג הימין שמתנגד למדינה פלסטינית, נמאס לי מהאשמות השווא השנתיות של השמאל. ‏ימנים לא צריכים לבוא להפגנה שמטרתה הוקעת הימין. ‏הלקח של השמאל הקיצוני: הימין אשם. ‏הלקח שלי: לא לאלימות ולא למלחמת אחים".

ח"כ סתיו שפיר אמרה כי היא "מתביישת בשר החינוך שלנו". בתגובה לדברי בנט על העצרת אמרה שפיר כי "עצוב ששר החינוך לא רואה לנכון להתייצב בעצרת לזכרו של רבין גם ללא הזמנה, כאחד האדם, מבלי לנאום על הבמה - פשוט כדי להזדהות גם עם החלקים בעם שהוא לא מסכים איתם, לתת לגיטימציה לביקורת ולפעול באמת למען האחדות. מה בנט עושה במקום? ממשיך להסית בכוח".

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד התייחס לנאומו של הנגבי: "כולם צריכים לגנות את הקולות אשר ביזו את העצרת לזכר יצחק רבין הערב. אנחנו צריכים לרפא את החברה הישראלית וזה מתחיל בלהקשיב לאנשים שאנחנו לא מסכימים איתם. מברך את השר הנגבי על נאום מכובד ומכבד הערב למרות ההפרעות".

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully