וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתה: שריפה פרצה בבניין מועצת טובא-זנגרייה אחרי הבחירות

התקריות האלימות ביישובים הערביים בצפון הארץ לאור תוצאות הבחירות המקומיות ממשיכות. בניין מועצת היישוב הבדואי שבגליל העליון עלה באש ושליטה הושגה במקום. לפני תשע שנים אירעה הצתה באותו המקום נגד ראש המועצה דאז

צלמים זמניים מורשים

שריפה פרצה הערב (שבת) בבניין המועצה המקומית ביישוב הבדואי טובא-זנגרייה שבגליל העליון. על פי החשד מדובר בהצתה על רקע תוצאות הבחירות המקומיות, בהן ניצח עו"ד ויסאם פאיז עומר את ראש המועצה הוותיק חוסיין אל-הייב. כוחות משטרה הגיעו למקום ובתגובה רעולי פנים יידו לעברם אבנים. חמישה צוותי כיבוי יחד עם אנשי יחידת הסיור המשטרתית השיגו שליטה על האש.

אלמונים כבר פגעו בעבר בבניין מועצת טובא-זנגרייה. לפני תשע שנים, בעת שצביקה פוגל כיהן כראש המועצה הממונה, נורו יריות לעבר משרדו ומכוניתו הוצתה. עד היום לא נעצרו חשודים במעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניין מועצת טובא-זנגרייה בוער, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז יום רביעי האחרון פרצו תקריות אלימות קשות ביישובים ערביים בצפון הארץ בעקבות תוצאות הבחירות, בהם טורעאן, כפר כנא, כעבייה-טבאש, דיר חנא וכפר מנדא. העימותים כוללים ירי בנשק חם, ירי זיקוקים, הצתות וקטטות. גם באזור השרון הצפוני נרשמו כמה אירועי אלימות בירכא, אבו סנאן, פרדיס וג'סר א-זרקא.

שלשום נפגעה בת 15 מהיישוב כליל שבגליל המערבי מכדור תועה שככל הנראה נורה מאחד מכפרי הסביבה. היום קיימת קבוצת תושבי היישוב משמרת הסברה במרכז ירכא בפנייה לתושבים להפסיק את הירי.

עוד באותו נושא

עקב הבחירות לרשויות המקומיות: אלימות ביישובים ערביים בצפון

לכתבה המלאה

ח"כ עיסאווי פריג': "השינוי כנראה לא מוצא חן בעיני מציתי בניין המועצה"

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב להצתת הבניין ומסר כי "תושבי טובא זנגריה בחרו בויסאם עומאר, איש מרצ לעמוד בראשם. ויסאם נבחר כי התושבים רצו שינוי, רצו מנהיגות אחרת. אבל השינוי הזה כנראה לא מוצא חן בעיני מי שהציתו היום את בניין המועצה".

עוד אמר הח"כ כי "האלימות בחברה הערבית שוב מרימה ראש ועושה הרושם שלמשטרה לא ממש אכפת. טוב יעשה מפכ"ל המשטרה הנכנס אדרי אם יבין שהמשימה הראשונה במעלה שלו היא לספק ביטחון לאזרחי ישראל הערבים. להפסיק לטמון את הראש בחול ולאפשר לאירועים שכאלו להתרחש כשלרוב האשמים לא נתפסים ולא נענשים. זו אמנם קבלת פנים לא נעימה לראש המועצה הנבחר ויסאם עומר, אבל מהיכרותי עמו אני בטוח שהוא יתגבר ויוביל את טובא זנגריה למקום טוב יותר והרבה פחות אלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully