וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בחירת המפכ"ל: מפקד מג"ב עשוי לזכות ב"פרס הניחומים" של הלוי

3.11.2018 / 18:21

אחרי הבחירה במשה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, הפך ניצב יורם הלוי למועמד טבעי לפיקוד על שירות בתי הסוהר. אם יסרב לכך, מועמד בולט נוסף הוא מפקד מג"ב קובי שבתאי, ששמו עלה בשיחות סגורות. הארגון נמצא בשעה קשה בשל משבר פיקודי, ריבוי סכסוכים ותדמית ירודה

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

פרישתו האפשרית של מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, שלא מונה למפכ"ל המשטרה, עשויה להוביל למינויו של מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי לתפקיד נציב שב"ס. הלוי, שלא נבחר לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הוא כעת מועמד בולט לפיקוד על שירות בתי הסוהר, אלא אם יבחר לסרב לתפקיד - ובכך יפנה את הדרך לשבתאי.

זה זמן שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן מחפש מועמד בעל עוצמה פיקודית שיתמנה לנציב השב"ס וישקם את הארגון, שלדעת גורמים בשב"ס ובמשרד לביטחון הפנים נמצא בשעה קשה: משבר פיקודי, ריבוי סכסוכים פנימיים, חוסר אחידות בין יחידות בארגון ותדמית ירודה ברמה הציבורית.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: אבו מאזן נפגש עם סיסי
חמינאי תוקף אחרי הסנקציות: "ארה"ב נכשלה בניסיון לשלוט באיראן"
דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בירושלים,  18 במאי 2018. נועם מושקוביץ
מועמד בולט לפיקוד על שב"ס. הלוי/נועם מושקוביץ
טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
שבתאי עם אלשיך וארדן/יואב דודקביץ'

ארדן רמז כי הוא עשוי למנות אחד משני הנציבים שלא יזכו בתפקיד המפכ"ל. ביום שישי, זמן קצר לאחר ההודעה על הבחירה בניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, היה זה מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן שהתקשר לצ'יקו ולברך אותו, ואף מיהר לפרסם הודעה באמצעות הדוברת שלו, סנ"צ מירית בן מאיור. בכך אותת ביתן כי הוא מעונין להישאר במשטרה תחת המפכ"ל החדש, ואף עשוי להתמודד על תפקיד הסמפכ"ל.

בשיחות סגורות עלה שמו של מפקד מג"ב כמועמד שני, זאת במידה שניצב יורם הלוי יסרב לפרס הניחומים - פיקוד על שב"ס.

התכנית של אדרי: יותר כוח למפקדי התחנות והיחידות

בתוך כך, גורמים במשרד לביטחון הפנים העריכו כי התכנית של המפכ"ל החדש תוביל לחיזוק מערכי השטח של המשטרה על חשבון המפקדות. אדרי עשוי להוביל לצמצום משמעותי של המטה הארצי ולהעצמת פיקוד השטח של המשטרה, כלומר הרחבת הסמכויות של מפקדי מרחבים, מפקדי התחנות וקציני היחידות. "אני רוצה להעביר את הכוח לשטח" אמר אדרי לשר ארדן.

בין היתר, הציג אדרי תכנית לבניית מחלקי אלימות במשפחה, שיפעלו בכל תחנת משטרה, כמו גם את הגדלת כוחות השיטור הרגלי ויחידות הסיור והתנועה. עוד מתכוון המפכ"ל החדש לחזק את פריסת כוחות המשטרה במגזר הערבי על ידי פינוי תקנים מהמטות לטובת יחידות שטח חדשות במגזר הערבי.

ניב משה צ'יקו אדרי 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
חיזוק מערכי השטח על חשבון המפקדות. אדרי/ראובן קסטרו

צ'יקו אדרי מקבל מהמפכ"ל רוני אלשיך משטרה שעברה מקפצה טכנולוגית, שהוכנסו אליה יכולות סייבר והוגדלו כוחות המז"פ (מחלקות זיהוי פלילי) בכל תחנות המשטרה ויחידות הקצה. שינויים אלה עשויים לאפשר למפכ"ל החדש לבסס את המשטרה כקטנה במפקדות - וחכמה ונגישה בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully