וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה הרוגים וארבעה פצועים קשה בתאונת דרכים קטלנית בכביש הבקעה

בתאונת דרכים קשה בין רכב הסעות למשאית בכביש 90 לכיוון צפון סמוך לפצאל נהרגו שישה בני אדם וארבעה נפצעו באורח קשה. "זיהינו זירה קשה ומורכבת ומספר לכודים", תארו לוחמי האש שהגיעו למקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה

רוני כנפו

בתאונת דרכים קטלנית בין משאית לרכב הסעות בכביש 90, נהרגו הבוקר (ראשון) שישה בני אדם, ארבעה נפצעו באורח קשה ושלושה באורח קל. התאונה ארעה סמוך לצומת פצאל שבבקעה לכיוון צפון וההרוגים הם נוסעי רכב ההסעות, פועלים שיצאו לעבודה ממזרח ירושלים למפעל באזור עמק בית שאן.

הפצועים פונו לבתי החולים שיבא תל השומר ולבית חולים הדסה עין כרם על ידי מסוקים של מד"א וצה"ל. בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה ונהג המשאית נעצר לחקירה. בין הפצועים, נער בן 17 במצב קל, בן 31 במצב קל
ובן 50 במצב בינוני.

עוד בוואלה! NEWS
"נגד הפילוג וההסתה": עשרות אלפים בעצרת הזיכרון לרצח רבין
בין איראן לסעודיה: הסולטנות במפרץ שכולם מחזרים אחריה
בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס

תאונה בכביש 90 4 באוקטובר 2018. רוני כנפו
זירת התאונה בכביש 90, היום/רוני כנפו

ההרוגים בתאונה הם רגאי זאהדה שהותיר אחריו שישה ילדים בהם תינוקת בת שבעה חודשים ולוטפי זאהדה שהותיר אחריו חמישה ימים, אחים מוואדי ג'וז, מגד סמארה מכפר עקב, מגד עסליה מכפר עקב אף הוא, ועלא קרש. מוחמד זאהדה, אחיין של רגאי ולוטפי, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הם היו בדרך לעבודה במשחטה של 'עוף טוב'. היו איתם גם שניים מהילדים שלהם. הבן של רגעי נפצע קשה והבן של לוטפי נפצע קל". הוא הוסיף כי עכשיו הם כולם ביחד בבית בוואדי ג'וז ומחכים לשחרור הגופות כדי שיוכלו לקבור אותם. "שניהם אנשים טובים שעזרו לכולם", אמר.

אחיינו של אחד ההרוגים כתב בפייסבוק: הלך לעולמו דודי עלאא' קירש היום, בתאונת דרכים מצערת, כאשר היה בדרכו לעבודתו. והיה איתו בנו הקטן מוחמד שאלוהים חס עליו והוא רק נפצע וכעת נמצא בבית חולים לקבלת טיפול". תפילת הללויה תערך מחר במסגד אל-אקצא , ההלוויה תערך לאחר תפילת הצהריים .

כביש 90 סמוך לצומת פצאל נפתח לפני זמן קצר לתנועה לשני הכיוונים, זאת לאחר שנסגר עקב טיפול בזירת התאונה. בהמשך היום אירעה בכביש תאונה נוספת, באזור ים המלח, שבה נפצעו ארבעה בני אדם, מתוכם פצוע בינוני ושלושה פצועים קל.

עוד באותו נושא

אסון ליד ים המלח: הורים וששת ילדיהם מפסגות נהרגו בתאונה חזיתית

לכתבה המלאה
מפת התאונות בכביש 90. מערכת וואלה! NEWS
מפת התאונות בכביש 90/מערכת וואלה! NEWS

שניים מהרוגי התאונה הם רג'אי ולוטפי זאהדה, אחים המתגוררים בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים. שלושה נוספים הם אחמד איובי מהכפר א-זעים, מג'ד סמארה מכפר עקב ועלא קרש.

מחקירה ראשונית עולה כי אחד הרכבים סטה לנתיב של האחר לאחר עיקול, ובעוד שהיה ניסיון מצידם להגיב ו"לתקן" את ההתנגשות העתידית על ידי סיבוב ההגה, הם לא הספיקו והתנגשו חזיתית. "לפי מה שאנחנו יכולים לומר כעת, מדובר בסטייה של אחד הרכבים שכנראה גרם לתאונה. נהג המשאית עדיין בחקירה. לאחר חקירת הנהג ונסיבות התאונה, נצא בהודעה רשמית", כך אמר נאדי סולימן, קצין משטרה שהגיעה לזירת האירוע.

סולימן הוסיף,"אני פונה לציבור הנהגים, יש אנשים שמחכים לכם בבית, תתרכזו רק בכביש. ברוב התאונות, האשם הוא הגורם האנושי - אנשים שלא מתרכזים בכביש, אנא סעו בזהירות"

"כשהגענו כבר ראינו מספר פצועים שהיו ללא רוח חיים, ולאחר פעולות החילוץ קבענו את מותם", כך סיפר פרמדיק של מד"א בזירת התאונה. "איני יודע אם הם היו חגורים, אך לאחר שדיברתי עם צוות הכיבוי שחילץ, נראה שלא כולם היו חגורים".

הפרמדיק המשיך, "בעזרת כוחות של מד"א, כיבוי וצבא חילצנו את הנפגעים ונתנו להם טיפול רפואי בשטח - ארבעה פונו במסוקים לבתי חולים שונים בארץ, כל הפצועים מוגדרים קשה. לאחר החילוץ של שאר הנפגעים, נאלצנו לקבוע את מותם של השאר"

לוטפי זאהדה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
לוטפי זאהדה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
רג'אי זאהדה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
רג'אי זאהדה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
רגע תאונת הדרכים בכביש הבקעה סמוך לצומת פצאל - 4/11/18. מערכת וואלה! NEWS
רגע ההתנגשות בכביש הבקעה, סמוך לצומת פצאל/מערכת וואלה! NEWS

קצין הכיבוי אופיר לוי, סיפר על המתרחש מרגע ההגעה לזירה: "כבר כשהגענו זיהינו זירה קשה ומורכבת ומספר לכודים קשה ברכב ההסעות. מיד התחלנו בפעולות החילוץ בזירה מאוד מורכבת והוצאנו את הלכודים".

פראמדיק מד"א, דניס פולקוב, שטיפל בפצועים, שיחזר, "הרכב המסחרי היה עם פגיעה קשות מאוד בחלקו הקדמי. שני פצועים בשנות ה- 30 שכבו על הכביש כשהם סובלים מפציעות קשות בפלג גופם העליון ושמונה מנוסעי הרכב נלכדו בתוכו". עוד סיפר כי שישה נפגעים שחולצו מהרכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות רב מערכתיות קשות מאוד, "הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שהתהלך בזירה נבדק ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

תאונה בכביש 90 4 בנובמבר 2018. רוני כנפו
תאונה בכביש 90 4 בנובמבר 2018/רוני כנפו

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי 255 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בכבישים לעומת 314 בתקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה כי מאז שנת 2009 116 בני אדם נהרגו בכביש 90 , לא כולל ששת ההרוגים בתאונה היום.

תאונה בכביש 90 4 באוקטובר 2018. רוני כנפו
צוותי חילוץ והצלה בזירת התאונה בכביש 90, היום/רוני כנפו

על פי נתוני עמותת אור ירוק 17 בני אדם קיפחו את חייהם בכביש 90, רק בשבועיים האחרונים. בחינת נתוני העשור מגלה כי 134 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכביש, מעל 4,000 בני אדם נפצעו ב1,350 תאונות דרכים.

תאונדת דרכים קטלנית כביש 90 סמוך לצומת פצאל. מערכת וואלה! NEWS
הרכבים שנפגעו בזירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS
תאונה בכביש 90 4 בנובמבר 2018. רוני כנפו
"כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות ולגדוע חיים כתוצאה מתשתית רעועה"/רוני כנפו

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות ולגדוע חיים כתוצאה מתשתית רעועה שאינה סלחנית לטעויות הנהג. הכי קל תמיד להאשים את הנהג והגורם האנושי אבל גם למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יש אחריות. מדובר בכביש שנסלל לפני 50 שנים וכבר לפני שנים רבות היו חייבים לשפר בו את התשתית ולהפוך אותו מכביש אדום לכביש בטוח. חייבים להתקין מעקה הפרדה בין הנתיבים כדי למנוע תאונות חזיתיות כבר מחר בבוקר כדי להציל חיים. תאונות דרכים הן לא גורל אלא מחדל".

משרד התחבורה גינה היום את האשמות עמותת אור ירוק וטען כי הכביש מטופל ומתוחזק באופן רצוף ונקודתי על ידי חברת "נתיבי ישראל", ולאחרונה הנחתה מנכ"לית משרד התחבורה את החברה לבחון באופן נקודתי את הצורך בהפרדות, או שימוש באמצעים נוספים. "האמירה שיש להתקין הפרדה ולמנוע כל אפשרות עקיפה לאורך מאות קילומטרים של כביש 90 היא מופרכת וחסרת כל בסיס תחבורתי ומעשי", אמרו במשרד והוסיפו, "הניסיונות להצביע על הממשלה כאחראית לתאונות הטרגיות האחרונות, תוך התעלמות מכשלים וטעויות קשות וחמורות של נהגים ,פסולים וחוטאים לאמת.

בשבוע שעבר שמונה בני משפחה נהרגו, ושניים נוספים נפצעו בתאונת דרכים קשה באותו כביש, סמוך לים המלח, כתוצאה מהתנגשות בין שני כלי רכב. ההרוגים נלכדו בין שרידי הרכב הבוערים, וצוותי כיבוי אש שהגיעו למקום החלו בניסיונות לחלצם, אולם מותם נקבע בזירת האירוע. המשפחה, שכוללת שני הורים ושישה ילדים, היא מפסגות שבמועצה האזורית בנימין.

בשבוע שעבר שמונה בני משפחה נהרגו, ושניים נוספים נפצעו בתאונת דרכים קשה באותו כביש, סמוך לים המלח, כתוצאה מהתנגשות בין שני כלי רכב. ההרוגים נלכדו בין שרידי הרכב הבוערים, וצוותי כיבוי אש שהגיעו למקום החלו בניסיונות לחלצם, אולם מותם נקבע בזירת האירוע. המשפחה, שכוללת שני הורים ושישה ילדים, היא מפסגות שבמועצה האזורית בנימין.

(עדכון ראשון: 6:32)

תאונת דרכים בכביש הבקעה כביש 90 סמוך לצומת פצאל 6 הרוגים - 4/11/18. מד"א, מערכת וואלה! NEWS
צוותי כיבוי בזירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מד"א
תאונה קטלנית כביש 90 מיניבוס ומשאית. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה מחוז יו"ש
תאונת בכביש הבקעה כביש 90 סמוך לצומת פצאל 6 הרוגים - 4/11/18. מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully