וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס

3.11.2018 / 23:21

ישיבת הקבינט מגיעה על רקע הדיווחים על ההסכם שהושג בתיווך מצרי, שיכלול בין היתר הקלות הומניטריות מצד ישראל בנוסחה של "שקט מול שקט". גורמים מדיניים אישרו כי חלה התקדמות מול חמאס. בסוף השבוע אמר גורם בכיר כי "יש למצות את האפשרות להסדיר את המצב ההומניטרי"

בווידאו: א-סיסי בנאום באו"ם - "העם הפלסטיני ראוי לממש את זכויותיו"/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים מצריים להסדרה ברצועת עזה, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר (ראשון) לישיבתו השבועית. בסוף השבוע גורמים מדיניים אישרו כי ישנה התקדמות בתיווך המצרי מול חמאס, במסגרתה תופסק לגמרי האש מעזה וייפסקו ההפגנות על הגדר. בתגובה, ישראל תאפשר הרחבה של פעילות המעברים ושל מרחב הדיג, העברת דלק במימון קטארי וכן העברת כספים קטאריים למימון משכורות ברצועת עזה.

עם זאת, הגורמים הכחישו את הדיווח שישראל מוכנה לאפשר כניסת עובדים פלסטינים מעזה לישראל לעבודה. "זה מעולם לא היה על השולחן ולא נכון", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
"נגד הפילוג וההסתה": עשרות אלפים בעצרת הזיכרון לרצח רבין
גדרות תיל, הברחות סמים ועיירות שלוות: המתח בגבול ארה"ב-מקסיקו
משפחת גולדין טוענת: "הרמטכ"ל אמר שניתן להשיב את הבנים תוך שבוע"

הפרות סדר בגבול רצועת עזה 5 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
ההפגנות על הגדר ייפסקו. גבול עזה, החודש/רויטרס, רויטרס

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה עם חמאס בתיווך מצרי, בנוסחה של "שקט מול שקט", על בסיס ההסכם שנחתם בשנת 2014, אף הוא בתיווך מצרי. עם זאת, גורמים פלסטיניים הדגישו כי לא מדובר בהסכם הסדרה מעשי ושלם. ההסכם יכלול פתיחה של המעברים באופן קבוע, הרחבת אזור הדיג, כניסת דלק לתחנת החשמל ברצועה והתחייבות של קטאר לתשלום כספים עבור פקידי ממשלת עזה.

על רקע דיווחים אלה, נפגש היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח שבמצרים ושוחח איתו על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דווח כי אבו מאזן שיבח את מאמצי מצרים ואת שיתוף הפעולה איתה, והמנהיגים גם דנו בדרכים לחיזוק הקשר בין הרשות הפלסטינית לקהיר.

עוד באותו נושא

דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי

לכתבה המלאה
ילדה בעזה על רקע הריסות תקיפת חיל האוויר. רויטרס, רויטרס
מצב הומניטרי בעזה הוא "אינטרס ביטחוני ישראלי". נערה בעזה/רויטרס, רויטרס

גורם מדיני בכיר אמר בסוף השבוע כי "יש למצות את האפשרות להגיע להסדר שיסדר את המפץ של המצב בעזה - וזה המצב ההומניטרי. אנחנו מצליחים לפתור אותו, לפחות זמנית, באמצעות ההסדרים הללו, גם לגבי הדלק וגם לגבי משכורות. זה היה קרוב מאוד לא להתבצע ויכול להיות גם שזה ייכשל. גם עוד שעה זה יכול להיכשל, ואנחנו ערוכים לאפשרות השנייה. כלומר, אם זה מתפוצץ, אנחנו ערוכים להפעיל הרבה מאוד כוח".

הגורם הוסיף בנוגע להעברת המשכורות הקטארית כי ישראל דורשת לוודא "שכספי המשכורות לא יגיעו לגורמי טרור וגם זה כפוף לתוצאות המאמצים להביא לרגיעה".

משאית דלק קטארי נכנסת לשטח רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
פתרון זמני למשבר ההומניטרי. משאיות דלק קטארי נכנסות לעזה/רויטרס, רויטרס

שר השיכון יואב גלנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס היום באירוע "שבתרבות" במודיעין לאירועים בעזה ואמר כי מצב הומניטרי וכלכלי משופר ברצועת עזה "הוא אינטרס ביטחוני ישראלי". לדבריו, "שלב ראשון בהסדרה יחייב הפסקת ירי, הפסקת טרור אש וטרור גדרות. אנו נענה להתנהגות כזאת בהתאם באמצעות הקלות הומניטריות במעברים, הגדלת מרחב הדיג ושיפור מצב החשמל והדלק ברצועת עזה. אם מדברים אנחנו מקשיבים, אם יורים נפעל בעוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully