וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדרות תיל, הברחות סמים ועיירות שלוות: המתח בגבול ארה"ב-מקסיקו

3.11.2018 / 22:00

למרות שטראמפ תיאר את אזור הגבול עם מקסיקו כמעוז של מבריחי סמים, תושבי המחוז חשים אחרת וחוששים מעימותים שעלולים להתפתח עם הגעת שיירת המהגרים. טרם ברור האם הם יחצו את הגבול. כמאה חיילים הגיעו לאזור והחלו בהקמת גדרות תיל

צילום: רויטרס

בזמן שראשוני חיילי צבא ארצות הברית שנשלחו לגבול עם מקסיקו החלו אתמול (שישי) בהתקנת סלילי התיל על הגשר שמעל נהר הריו גראנדה, תחושות אי-נוחות עלו ברחבי דרום טקסס. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תיאר את הגבול כנמצא תחת מצור של מבריחי סמים ופושעים אחרים, אך תושבי הערים לאורך 3,126 הקילומטרים של אזור המחלוקת עם מקסיקו לא חשים כך. יתרה מזאת, אזורים אלה מדורגים באופן קבוע בין הבטוחים ביותר במדינה.

הקצה הדרומי של טקסס משמש כמעבר הגבול העמוס ביותר לפעילות בלתי חוקית. סוכני הגבול מבצעים מעצרים רבים בשגרה, הרחק מעין הציבור. חלק מתושבי עמק ריו גראנדה תוהים בעניין הצורך בנוכחות צבאית גדולה באזור וחוששים כי היא תכתים את תדמיתו. אחרים מפחדים מעימות אלים שעלול להתפתח בין הצבא לבין המהגרים עם הגעת השיירה ממרכז אמריקה.

חיילים אמריקניים בגבול מקסיקו. אי-פי, AP
חיילים מתקינים סלילי תיל. גבול מקסיקו, אתמול/AP, אי-פי
מהגרים צועדים במקסיקו 3 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
שיירת המהגרים צועדת במקסיקו, היום/רויטרס, רויטרס

"אני מרגיש בטוח יותר כאן מאשר בערים גדולות יותר", סיפר עמנואל טורס, צעיר תושב המקום. טורס שעובד בבית קפה בבראונסוויל, העיר הגדולה במחוז ובה כ-200 אלף תושבים, הוסיף כי האזור מרגיש "כמו משפחה". הוא הביע חשש כי נוכחות הצבא תחזק את התפיסה בקרב אזרחי ארצות הברית כי מדובר בגבול שאינו מתפקד.

טראמפ התחייב השבוע לשלוח כ-15 אלף חיילים אל הגבול בתגובה לשיירת המהגרים העושה את דרכה למקום. הפנטגון הודיע כי יותר מ-3,500 חיילים נשלחו לבסיסים צבאיים לאורך הגבול. עם זאת, רק כמאה חיילים נכחו אתמול במקום והקימו מחסומי תיל לאורך הגשר שמעל נהר ריו גראנדה. החיילים נשלחו כסיוע לסוכני הגבול הנמצאים במקום, אך הנשיא הדגיש כי אם יתקלו הכוחות ביידוי אבנים לעברם, עליהם להגיב כאילו השתמשו נגדם ברובים.

מהגרים חוצים נהר בגבול מקסיקו-גוואטמלה 3 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מהגרים חוצים נהר בגבול מקסיקו-גוואטמלה, היום/רויטרס, רויטרס

שיירת המהגרים הגדולה שעושה את דרכה לכיוון ארצות הברית דרך מקסיקו תגיע אל הגבול רק בעוד כמה שבועות. עם זאת, המהגרים טרם יודעים אם בכלל יחצו את הגדר. עמק ריו גראנדה הוא הדרך הקצרה ביותר להיכנס אל ארצות הברית ממרכז אמריקה, אך דרך זו נחשבת גם לאחת המסוכנות.

שיירת המהגרים ממרכז אמריקה לארה"ב 29 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
טרם יודעים אם יחצו את הגבול. שיירת המהגרים, השבוע/AP, אי-פי
מהגרים לנים בכיכר בעיר במקסיקו 3 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מהגרים לנים בכיכר ציבורית בעיר מטאפה שבדרום-מזרח מקסיקו, היום/רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרום מקסיקו 3 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרום מקסיקו 3 בנובמבר 2018/רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרום מקסיקו 3 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרום מקסיקו 3 בנובמבר 2018/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully