וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהגרים בדרך: 5,200 חיילים נשלחו לתגבר את גבול מקסיקו-ארה"ב

29.10.2018 / 23:50

על רקע שיירת המהגרים שעושה את דרכה ממדינות מרכז אמריקה החליטו בארצות הברית לתגבר את כוחותיהם בגבול. בשבוע שעבר הודיע טראמפ על תגבור של 800 חיילים. הנשיא כינה את המהגרים "חברי כנופיות ואנשים רעים מאוד" והזהיר אותם: "הצבא מחכה לכם"

צילום: רויטרס

משרד ההגנה של ארצות הברית הודיע היום (שני) כי תתגבר את כוחותיה בגבול מקסיקו. 5,200 חיילי התגבור יסייעו במניעת את כניסתם של כ-7,000 תושבי הונדורס ומדינות נוספות ממרכז אמריקה הצועדים לעבר הגבול הדרומי. ביום חמישי האחרון הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על שליחתם של 800 חיילים לאזור.

גורמים בצבא האמריקני אמרו כי בגבול צפויים להתפרס אלפי חיילים, אך התכנית המלאה טרם אושרה על ידי שר ההגנה ג'יימס מאטיס. לדבריהם, הכוחות מיועדים למשימות רבות בהן הובלת ציוד עבור משמר הגבול, אך לא יהיו מעורבים באופן ישיר מול המהגרים.

עוד בעולם:
"הצדק ייעשה": היורה מפיטסבורג מופיע בבית המשפט על כיסא גלגלים
מתגעגע למשטר הצבאי ואוהב את ישראל: זהו נשיא ברזיל החדש
פיגוע בתוניסיה: אישה התפוצצה במרכז הבירה; לפחות 9 נפצעו

מהגרים שעושים את דרכם לגבול ארה"ב רוקדים בעיר מפסטפק, מקסיקו, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
מהגרים עושים את דרכם לארצות הברית, בשבוע שעבר/רויטרס

טראמפ החריף היום את איומיו נגד שיירת המהגרים, כינה את מאמציהם "פלישה" והכריז: "הצבא מחכה לכם". הנשיא צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו כי הקבוצה כוללת "חברי כנופיות ואנשים רעים מאוד". עוד הוא כתב כי "אף אחד לא ייכנס לארצות הברית שלא כחוק".

עוד באותו נושא

בשל שיירת המהגרים: טראמפ הורה לשלוח מאות חיילים לגבול מקסיקו

לכתבה המלאה

ציוץ טראמפ על שיירת המהגרים

שיירת מהגרים יצאה מהונדורס לפני כשבועיים, ולאחר שחצתה את גוואטמלה היא נמצאת כרגע בדרום מקסיקו. ההערכות הן כי תגיע לארצות הברית בעוד כשבוע וחצי, בסמוך ליום הבחירות לקונגרס, שבו ינסו הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם. קבוצות מהגרים עושות את דרכן אל עבר הגבול אחת לכמה שבועות, אולם השיירה הנוכחית נחשבת לחריגה מאוד בהיקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully