וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בתוניסיה: 15 פצועים בפיצוץ של מחבלת מתאבדת במרכז הבירה

האישה לא הייתה מוכרת לרשויות והתפוצצה באזור מרכזי בתוניס, ככל הנראה אחרי שניסתה לפגוע בסיור ביטחוני. בין הפצועים היו עשרה שוטרים. היא סיפרה למשפחתה כי היא הולכת לחפש עבודה

עריכה: איתי עמרם

מחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה היום (שני) במרכז בירת תוניסיה ופצעה 15 איש - כך מסרו הרשויות בעקבות המתקפה, שהגיעה לאחר כמה שנים של שקט בתוניס. לפי עד ראיה, הפיצוץ היה במרכז שדרת חביב בורגיבה, שנסגרה לתנועה על ידי המשטרה ששלחה כוחות גדולים לאזור התיירותי. בין הפצועים היו עשרה שוטרים. לא היו נפגעים בקרב אזרחים זרים.

המחבלת, כבת 30, ניסתה לפגוע בסיור ביטחוני שעבר במקום. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראתה אישה פצועה שוכבת על הרצפה, לצד סקרנים רבים שמקיפים אותה. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע בבירה.

גורם במשרד הפנים אמר כי האישה לא הייתה מוכרת לרשויות וסיפרה למשפחתה כי היא הולכת לחפש עבודה בבירה, כשעזבה את עירה לפני שלושה ימים.

תוניסיה, אחת המדינות החילוניות ביותר בעולם הערבי, הפכה מוקד לפיגועי טרור מאז שהתחוללה בה המהפכה ב-2011, שבסופה הופל הרודן זין עבאדין בן עלי. המהפכה בישרה את תחילת אירועי "האביב הערבי". אך גם שורת מתקפות טרור במדינה.

עשן עולה מזירת פיצוץ במרכז תוניס, בירת תוניסיה, 29 באוקטובר 2018. רויטרס
עשן עולה מזירת פיצוץ במרכז תוניס, בירת תוניסיה, 29 באוקטובר 2018/רויטרס

ב-2015 הותקפו שני יעדים תיירותיים - במוזיאון בבירה תוניס ובחוף של מלון בעיר הנופש סוסה - וכן אנשי משמרת ארמון הנשיאות. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על שלוש המתקפות. ענף התיירות, שכמעט שקרס לחלוטין מאז, התאושש מאז אך כלכלתה נפגעה קשות מכך.

חלק מפעילי הטרור בתוניסיה פועלים באזורים מבודדים באזור הגבול עם אלג'יריה, שעודנה נאבקת בשרידי התקוממות אסלאמיסטית גדולה שהתחוללה בשטחה בשנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully