וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדק ייעשה": היורה מפיטסבורג הופיע בבית המשפט על כיסא גלגלים

עמרי נחמיאס, פיטסבורג

29.10.2018 / 20:03

רוברט בווארס שוחרר מבית החולים, לאחר שנפצע בחילופי הירי עם השוטרים, והגיע אל בית המשפט. הוא עומד בפני 29 עבירות, כולל שימוש בכלי נשק לשם ביצוע רצח ובביצוע פשע שנאה. התובע המחוזי: אפעל לקבלת עונש מוות. טראמפ ייסע מחר לפנסילבניה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוברט באוורס, המואשם בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבו נרצחו 11 בני אדם, הופיע היום (שני) לראשונה בבית המשפט. באוורס שוחר הבוקר מבית החולים והגיע לדיון כשהוא בכיסא גלגלים, לאחר שנפצע במהלך חילופי ירי עם השוטרים בזירת הפיגוע.

בווארס בן ה-46 יקבל ייצוג מהסנגוריה הציבורית. הוא מואשם ב-29 עבירות, כולל שימוש בכלי נשק לשם ביצוע רצח ובביצוע פשע שנאה. השימוע הבא שלו ייערך ביום חמישי.

התובע במערב בפנסילבניה, סקוט בריידי אמר בהצהרה מבית המשפט כי "החשוד הובא בפני שופט שהקריא בפניו את האישומים. הוא עצור ללא אפשרות לשחרור בערבות. דיון ראשון במשפט יתקיים ב-1 בנובמבר ונציג ראיות רבות. יש לנו צוות של תובעים שפועלים לוודא שהצדק ייעשה". מוקדם יותר אמר התובע המחוזי כי הוא יפעל לקבלת אישור להטלת עונש מוות על היורה.

לקריאה נוספת בנושא:
בין תקווה לדמעות: "המטרות הקלות" של פיטסבורג
"לא נעלנו דלתות, תמיד הרגשנו בטוחים": בקהילה בפיטסבורג אוספים את השברים
שני אחים, בעל ואישה ובת 97: קורבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג

ציור מהמשפט של רוברט סאוורס היורה בבית הכנסת בפיטסבורג פנסילבניה - 29/10/18. אי-פי, AP
היורה רוברט באוורס באיור מתוך הופעתו בבית המשפט, היום/AP, אי-פי
ציור מהמשפט של רוברט סאוורס היורה בבית הכנסת בפיטסבורג פנסילבניה - 29/10/18. אי-פי, AP
היורה רוברט באוורס באיור מתוך הופעתו בבית המשפט, היום/AP, אי-פי
רוברט בווארס החשוד כיורה שרצח 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, פנסילבניה 17.10.18. מערכת וואלה! NEWS
מואשם ב-29 עבירות. באוורס/מערכת וואלה! NEWS

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הודיעה הערב כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייסע לפנסילבניה מחר. "הזוועה הזו היתה אקט של שנאה ואקט של רוע", אמרה. "האנטישמיות אחראית לרבות מן הזוועות הגדולות בהיסטוריה. על כולנו מוטלת החובה להתעמת עם אנטישמיות בכל הצורות שלה ובכל המקומות בהן היא מופיעה. העם האמריקני דוחה את הבורות, השנאה והאלמות. אנחנו אומה שמאמינה בחופש דת, סובלנות וכבוד, ואנחנו עם שמוקיר ומכבד חיי אדם".

סנדרס הוסיפה כי "אמריקה מתאבלת על החיים היקרים שנלקחו. ליבנו יוצא לכל מי שאיבד אדם קרוב. 11 היהודים שנרצחו ייצגו את המיטב שבארצנו. הם היו הלב הפועם של קהילת עץ החיים".

היא אמרה כי הנשיא מוקיר את הקהילה היהודית וציינה את הקשר היהודי של משפחתו של הנשיא. "לאחר ההתקפה, ראינו אמריקנים מכל אמונה ומסורת מתאחדים ותומכים זה בזה בסולידריות עם הקהילה היהודית", המשיכה סנדרס. "הנשיא מוקיר את הקהילה היהודית. הוא סב למספר נכדים יהודים. בתו יהודיה אמריקנית, וחתנו צאצא של ניצולי שואה. מחר, הנשיא והגברת הראשונה יסעו לפנסילבניה להביע תמיכה בקהילה היהודית"..

נרות התייחדות בתל אביב לזכר הנספים בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, ארה"ב. AP
טקס זיכרון במקום הפיגוע, אתמול/AP

באוורס נהג להתבטא ברשתות החברתיות באנטישמיות. דקות לפני הטבח, הוא צייץ ברשת החברתית gab כי HIAS, ארגון יהודי-אמריקני המסייע למהגרים, "מביא פולשים שהורגים את אנשיי", והוסיף: "אני לא יכול לשבת ולצפות בבני עמי נטבחים. אני נכנס". במהלך האירוע, לפי עדיה ראיה, הוא צעק "צריך להרוג את כל היהודים האלו".

הוא אף ביקר לאחרונה את הנשיא דונלד טראמפ ואמר כי הוא לא הצביע לו. לדבריו, הוא "מוקף ביהודונים".

בית הכנסת  "עץ החיים" בפיטסבורג, ארצות הברית 28 באוקטובר 2018. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
צעק "צריך להרוג את כל היהודים" ורצח. זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

לפי גורמים ברשויות אכיפת החוק, באוורס, תושב העיר, נכנס אל בית הכנסת הקונסרבטיבי בשכונה היהודית סקווירל היל בסביבות השעה 10:00 (לפי שעון מקומי) בעת שבמקום התקיים טקס ברית מילה. הוא יצא כעבור כ-20 דקות, נתקל בשוטר שפתח בירי לעברו ושב למבנה.

היורה, שהיה חמוש ברובה חצי-אוטומטי מסוג AR-15 ובאקדחים, התבצר בבית הכנסת, ובינו לבין השוטרים והכוחות המיוחדים התנהל משא ומתן, בטרם נכנע ונתפס בקומה השלישית. ה-FBI מנהל את החקירה, שממנה עלה כי כלי הנשק נרכשו כחוק.

"החשוד מדבר על כך ש'כל היהודים האלו' צריכים למות", נשמע אחד השוטרים בזירה אומר ברשת הקשר, בזמן הטבח. "אנחנו עדיין מתקשרים עמו". שוטר אחר נשמע אומר זמן קצר לאחר מכן כי היורה מדבר על להרוג יהודים. "הוא רוצה שאף אחד מהם יישאר בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully