וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שיירת המהגרים: טראמפ הורה לשלוח מאות חיילים לגבול מקסיקו

25.10.2018 / 22:15

כ-800 חיילים אמורים להישלח לדרומה של ארה"ב כדי לעזור בבלימת אלפי מהגרים ממרכז אמריקה, שממשיכים לצעוד למרות אזהרות הנשיא. "חזרו למדינותיכם", הפציר בהם טראמפ

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן לשלוח עוד 800 חיילים לגבול עם מקסיקו כדי למנוע את כניסתם של כ-7,000 תושבי הונדורס ומדינות נוספות ממרכז אמריקה הצועדים לעבר הגבול הדרומי - כך אמרו היום (חמישי) גורמים אמריקניים. לפי הדיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, בין האנשים שצפויים להישלח לגבול נמצאים מפעילי רחפנים, מהנדסים שיפעלו לתיקון בגדר הגבול וכוחות רפואה.

שיירת מהגרים יצאה מהונדורס לפני כשבוע וחצי, ולאחר שחצתה את גוואטמלה היא נמצאת כרגע בדרום מקסיקו. ההערכות הן כי שיירת המהגרים תגיע לארצות הברית בעוד כשבועיים, בסמוך ליום הבחירות לקונגרס, שבו ינסו הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם.

"אלו שבשיירה, חזרו על עקבותיכם, אנחנו לא מאפשרים לאנשים להיכנס לארצות הברית בצורה לא חוקית", כתב טראמפ בטוויטר. "חזרו למדינותיכם, ואם אתם רוצים, הגישו בקשה לאזרחות כמו שעושים מיליונים אחרים!". מוקדם יותר צייץ הנשיא: אני שולח את הצבא להתמודד עם מצב החירום הזה. זה חייב להיעצר!".

עוד בנושא:
למרות איומי טראמפ: מאות מהגרים הגיעו למקסיקו מגואטמלה
טראמפ על שיירת המהגרים: זה מצב חירום לאומי, נפסיק את הסיוע לאזור

מהגרים שעושים את דרכם לגבול ארה"ב רוקדים בעיר מפסטפק, מקסיקו, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
לא נרתעים מהאיומים. מהגרים בעיר מפסטפק, מקסיקו, היום/רויטרס

שיירות של מהגרים עושות את דרכן אל עבר הגבול אחת לכמה שבועות, אולם השיירה הנוכחית נחשבת לחריגה מאוד בהיקפה. טראמפ איים על מדינות מרכז אמריקה כי יקצץ להן את סיוע החוץ אם לא יעצרו את השיירה, אולם כוחות המשטרה לא הצליחו לעצור את זרם המהגרים לפני שחצו את הגבול למקסיקו.

בימים אלו נמצאת מקסיקו בתקופה של חילופי שלטון, ועל אף כמה התנגשויות בין כוחות משטרה לצועדים, נראה כי לשלטונות שם אין עניין לעצור את שיירת המהגרים - הן כיוון שהם מעוניינים שהשיירה תעזוב את תחומי מקסיקו לעבר ארצות הברית, והן כיוון שהם אינם רוצים להיראות כמי שהתקפלו בפני טראמפ, ש איים לסגור כליל את מעבר הגבול, מה שיסב למקסיקו הפסדים כספיים משמעותיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טראמפ קורא למהגרים לשוב על עקבותיהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully