וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על שיירת המהגרים: זה מצב חירום לאומי, נפסיק את הסיוע לאזור

22.10.2018 / 17:05

עם המשך התקדמותם של אלפי המהגרים ממרכז אמריקה לעבר גבולה הדרומי של ארה"ב, אמר הנשיא כי הוא התריע את הצבא על כך שזהו מצב חירום. לדבריו, וושינגטון לא תעניק עוד עזרה לגואטמלה, אל סלבדור והונדורס

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי הוא התריע בפני הצבא ורשויות הגבול הפדרליות כי שיירת המהגרים שעושה את דרכה ממרכז אמריקה לגבול היא "מצב חירום לאומי". הוא הזהיר כי וושינגטון תתחיל בצמצום הסיוע שהיא מעניקה למדינות האזור.

טראמפ, בסדרת ציוצים בטוויטר, לא מסר פרטים נוספים על מעשי הממשל. מטעם הבית הלבן ומשמר הגבול האמריקני לא נמסרו תגובות.

"עצוב, אבל נראה שמשטרת וצבא מקסיקו לא מסוגלים לעצור את השיירה שעושה את דרכה לגבול הדרומי של ארצות הברית", כתב טראמפ. "התרעתי בפני משמר הגבול והצבא כי זהו מצב חירום לאומי".

הוא המשיך: "גואטמלה, הונדורס ואל סלבדור לא הצליחו לעשות את העבודה ולעצור אנשים לצאת מהמדינה שלהם ולהגיע בצורה לא חוקית לארצות הברית. עתה נתחיל בקיצוץ, או בהפחתה משמעותית, בסיוע המאסיבי שאנחנו נותניהם להן בדרך כלל".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ משוחח עם כתבים עם עליתו למטוס בשדה התעופה בנבדה, ארה"ב 22 באוקטובר 2018. רויטרס
יגיע לטקסס. טראמפ, אתמול/רויטרס

אלפי מהגרים, רובם מהונדורס, הצטופפו בעיר הגבול טפצ'ולה במהלך סוף השבוע, אחרי שעשו את דרכם ברגל מגואטמלה. זאת חרף איומיו של טראמפ לסגור את הגבול בין מקסיקו לארצות הברית ואזהרות ממשלת מקסיקו.

משטרת מקסיקו ליוותה את הגעת השיירה מכביש בדרום המדינה, אך לא עצרה את המסע של המהגרים. "יש לנו כוויות, יש לנו יבלות, אבל הגענו לכאן. הכוח שלנו גדול יותר מאיומיו של טראמפ", אמרה אחת המהגרות לסוכנות הידיעות הצרפתית.

טראמפ, ששם במרכז האג'נדה שלו את בלימת זרם המהגרים ממקסיקו, מנצל את המשבר לקראת הבחירות בחודש הבא, שיכריעו אם הרפובליקנים ימשיכו לשלוט בקונגרס. בהמשך היום הוא יגיע לטקסס, הגובלת במקסיקו, כדי לתמוך בסנאטור טד קרוז המתמודד לכהונה נוספת. קרוז היה אחד מיריבו בפריימריז ב-2016.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מהגרים ממרכז אמריקה עושים את דרכם הארוכה לארה"ב 22 באוקטובר 2018. רויטרס
המהגרים במקסיקו, בדרכם לארה"ב, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully