וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים קיצרה את עונשו של דורס בנו של השופט חשין

29.10.2018 / 11:39

לאחר שריצה רק שבע שנים מתוך 12, קיצרה הוועדה את עונשו של טל מור, הנהג שדרס את שניאור חשין. המשפחה והמדינה הגישו את התנגדותן לשחרור האסיר והפרקליטות ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה בשבעה ימים. בעמותת אור ירוק מתחו ביקורת: "לא כך נלחמים בתאונות הדרכים"

עריכת וידאו: ניר חן

ועדת השחרורים קיצרה היום (שני) את עונשו של טל מור, הנהג שדרס את שניאור חשין, בנו של שופט בית המשפט העליון. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע של 7 ימים. עד כה ריצה מור שבע שנות מאסר מתוך 12 שנגזרו עליו לאחר שהורשע בדריסתו חשין כשנסע על אופניים כשנה וחצי קודם לכן.

במסגרת הדיון היום הוגשה עמדת משפחתו של חשין המתנגדת לשחרורו המוקדם של האסיר. המדינה התנגדה אף היא לבקשת האסיר לשחרור המוקדם וזאת בין היתר, נוכח נסיבות ביצוע העבירה ועמדת משפחת המנוח.

חברות הוועדה אמרו במהלך הדיון היום כי זהו מאסרו הראשון של האסיר ועברו הפלילי אינו מהמכבידים. "האסיר עבר כברת דרך ארוכה מאוד מאז תחילת מאסרו, היה עובד מצטיין ועבר טיפול בקבוצת אלכוהול", אמרו בוועדה.

עוד בוואלה! NEWS
מטוס ועליו 189 נוסעים ואנשי צוות התרסק סמוך לאינדונזיה
איחוד האמירויות, מצרים וירדן: המדינות הערביות שהישראלים רוצים לבקר בהן
"לא נעלנו דלתות, תמיד הרגשנו בטוחים": בקהילה בפיטסבורג אוספים את השברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדרס למוות לאחר שרכב על אופניים. שניאור חשין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הסבירו כי דוחות גורמי הטיפול בעניינו של האסיר הינם חיוביים ביותר ושהאסיר גילה מוטיבציה גבוהה לאורך הטיפול והיה דומיננטי, לקח חלק בקבוצת NA וסיים טיפול במחלקת גמילה בחרמון. "הבאנו בחשבון גם את עמדת משפחת הקורבן ואין לנו ספק בדבר הכאב העצום והקושי שעוברת המשפחה מאז נגדעו חייו של חשין, אולם עלינו להביא את עמדתם במכלול השיקולים ולא כשיקול יחיד, ובמכלול השיקולים אנו סבורים שהאסיר ראוי לשחרור מוקדם".

בעמותת אור ירוק מתחו ביקורת נגד החלטת הוועדה. "איזה מסר משדר בית המשפט כשהוא מקל בעונשו של אדם שנהג תחת השפעת סמים ואלכוהול, הרג אדם אחר וברח ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה או להזעיק את כוחות ההצלה?", אמר ארז קיטה, מנכ"ל העמותה. "לא כך נלחמים בתאונות הדרכים ולא כך נלחמים בתאונות הפגע וברח אשר גבו בשנה שעברה את חייהם של 18 בני אדם וגרמו לפציעתם של 762 בני אדם-שניים בכל יום בממוצע. בתי המשפט חייבים להחמיר בענישה ולשדר מסר חד וברור כי מי שפוגע באדם אחר בכביש ובוחר להשאיר את הפצוע להתבוסס בדמו, ייענש בחומרה. על פגע וברח אין סליחה ואין מחילה".

עוד באותו נושא

בית המשפט גזר 12 שנות מאסר על טל מור

לכתבה המלאה
זירת תאונה שניאור חשין. טלי מאייר
זירת התאונה בה נהרג חשין/טלי מאייר

במהלך שנת 2011, דחה השופט זכריה כספי את טענת ההגנה שחשין תרם לתאונה בעת שנהג בכביש מרכזי וקבע כי הוא נקט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. כמו כן, נגזרו על מור שנתיים מאסר על תנאי, 20 שנות פסילת רשיון ופיצוי בגובה של 30 אלף שקלים למשפחת חשין.העונש שנגזר על מור תואם יותר לעמדת הפרקליטות ביקשה לגזור עליו 14 שנות מאסר בעוד שההגנה דרשה לגזור עליו שש שנות מאסר בלבד.

כחודשיים לפני גזר הדין הורשע מור בכך שבלילה שלפני התאונה ביקר במספר פאבים באזור תל אביב, שתה כמות גדולה של אלכוהול ועישן סמים, לפני שנכנס למכוניתו ונסע חזרה לביתו בכפר ברוך. בזמן שנסע בכביש 5 פגע מור בחשין, שרכב על אופניו בצד הדרך. מור המשיך בנסיעה עד לביתו, כיסה את שמשת הרכב הפגועה ואז התקשר לסוכן הביטוח שלו ואמר לו שפגע בעץ. רק למחרת הסגיר עצמו למשטרה.

טל מור. טלי מאייר
ישחורר בקרוב? טל מור במהלך גזר הדין, 2015/טלי מאייר
בנו של מישאל חשין הובא למנוחות. תאגיד כאן
הקבר של חשין/תאגיד כאן

מור טען בעדותו כי היה זה רכב אחר שפגע בחשין, וכי הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה ברגע שחש שאולי היה מעורב באירוע. השופט זכריה כספי קבע כי גרסתו של מור "דמיונית", וכי היא "תפורה בתפרים גסים" ומתעלמת מחלק מהראיות. הוא גם מתח ביקורת על התנהגותו של מור במשפט, וכתב כי חש שהוא העמיד פנים, וכי ההתנהגות נבעה מהחשש ממר גורלו ולא מסימפתיה כלפי חשין. "נדבך מרכזי בכל משפט וכך גם כאן, הוא עדות הנאשם במשפט ובחקירתו במשטרה", כתב השופט בהכרעת הדין. "התרשמותי מהנאשם אינה חיובית. ביחס להרגלי השתייה שלו ערב התאונה וביחס לשימושו בסמים, לא אמר אמת. הוא נלכד לעתים גם בשקר, כטובע הנאחז בקש בניסיון לחלץ עצמו ממצב שאליו נכנס במודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully