וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט גזר 12 שנות מאסר על טל מור

גלעד גרוסמן

23.10.2011 / 9:01

הצעיר שהורשע בדריסתו למוות ובהפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין ישלם גם פיצויים בגובה של 30 אלף שקלים ורשיונו ייפסל ל-20 שנים. השופט: "הוא נס על נפשו כדי להימלט מהחוק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר הבוקר (ראשון) עונש של 12 שנות מאסר על טל מור, שהורשע בדריסתו של רוכב האופניים שניאור חשין לפני כשנה וחצי. השופט זכריה כספי דחה את טענת ההגנה שחשין תרם לתאונה בעת שנהג בכביש מרכזי וקבע כי הוא נקט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. כמו כן, נגזרו על מור שנתיים מאסר על תנאי, 20 שנות פסילת רשיון ופיצוי בגובה של 30 אלף שקלים למשפחת חשין.העונש שנגזר על מור תואם יותר לעמדת הפרקליטות ביקשה לגזור עליו 14 שנות מאסר בעוד שההגנה דרשה לגזור עליו שש שנות מאסר בלבד.

משפט טל מור - כותרות אחרונות
טל מור: "לא יכול להסתכל לאלמנת חשין בעיניים"
רעיית שניאור חשין במשפט דורסו: "משהו מת בנו"
טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין

מור ובני משפחתו הגיעו לדיון כאשר הם לבושים בחולצה לבנה ועליה תמונותיהם, זאת ככל הנראה כדי להשיג אהדה מהשופטים. השופט כספי אמר בפתח הדיון כי "מדובר במקרה קשה לכל הדעות. צעיר נוטל את ההגה לידיו לאחר ליל הוללות כשהוא רווי באלכוהול וסמים. התוצאה הייתה ידועה מראש". השופט הוסיף, כי "חוסר האחריות וקלות הדעת" של מור "זועקים מיד כשעלה במצב כזה לרכב". לדבריו, מור אינו צעיר נורמטיבי אלא צרכן כבד של אלכוהול לסמים ש"נס על נפשו כדי להימלט מהחוק".

גזר דין של טל מור אשר דרס את רוכב האופניים חשין שניאור , אוקטובר 2011. דרור עינב
"מדובר במקרה קשה לכל הדעות". טל מור עם הוריו בבית המשפט, היום/דרור עינב

השופט המשיך וכתב: "אין מחלוקת. הנאשם הורשע בסדרת מעשים קשים שהאחד קשה מרעהו". הוא הוסיף שיש בפסיקה מגמה של החמרה: "רוח הפסיקה איננה משלימה עם הקטל הגובר בכבישים ועוד יותר מכך עם הפקרת הנפגעים".

בלה סימקין, אמה של דנית חשין, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי היא מאוכזבת מהתוצאה: "ציפינו ליותר", אמרה. סימקין התייחסה לציטוט מגזר הדין בו צוטטו דברים שנאמרו בדיון בבית המשפט העליון בערעורם של שלום ימיני ושי סימון שהורשעו בדריסתה והפקרתה של מיטל אהרונסון, לפיהם "ראוי להדביק את פסק הדין על קירות פאבים", ואמרה כי מדובר בציטוט נכון.

לאחר הדיון אמר אביו של מור, איציק, כי "אנחנו לא מופתעים כמו שלא היינו מאיך שהתנהל כל המשפט". לדבריו, הטיפול בתיק היה שונה מהטיפול בכל אדם אחר מכיוון שהיה מדובר בבנו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין. הוא המשיך וטען כי המשטרה העלימה ראיות וכי בית המשפט התעלם מעדויות מומחים של ההגנה שהראו שמישהו אחר פגע במור. הוא הוסיף כי בכוונת המשפחה לערער לבית המשפט העליון ואמר כי "גם שם יהיה קרקס מפני שכל השופטים הם חברים מישאל חשין".

גזר דין של טל מור אשר דרס את רוכב האופניים חשין שניאור , אוקטובר 2011. דרור עינב
טל מור והוריו בדרך לבית המשפט, היום/דרור עינב

בשלב זה התפרצו קרובים וחברים של שניאור חשין לעבר האב ואמרו כי דבריו הם "שקרים". אודי בירקן, חבר ילדות של חשין, צעק לעבר מור: "אתה חוצפן, הבן שלך שיקר, קח אחריות. קלות הדעת הזו וחוסר לקיחת האחריות הזו זה בדיוק מה שהשופט דיבר עליו". על כך השיב מור כי הוא מבין את כאב המשפחה אבל "הרוצח האמיתי של שניאור חשין מסתובב בכבישי הארץ וצוחק על כולם". לאחר מכן, אמר גיורא אבן צור, חבר ילדות נוסף של חשין: "הוא אומר דברים מטורפים, איזה שטויות. טל מור היה שיכור ומסומם ונסע בלי רישיון. מה הקשר לזה שהנדרס היה הבן של חשין?". הוא אמר שהשופט חשין נמנע מלהביע את דעתו על המשפט ומלהגיע אליו על מנת שלא להשפיע על תוצאות המשפט.

פרקליטתו של טל מור, עורכת הדין תמי אולמן, אמרה בתום הדיון כי בית המשפט נתן בעבר עונשים קלים יותר במקרים דומים והוסיפה כי חבל לה שבית המשפט לא קיבל את עמדת ההגנה. היא הוסיפה עוד כי המשטרה גילתה עניין מיוחד בתיק הזה וחקרה אותו מעל ומעבר לכל תיק תעבורה דומה. לטענתה, נעלמו ראיות דוגמת צמיג האופניים של חשין שנמצא רק ביום האחרון.

התובע במשפט, עורך הדין אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, אמר לאחר הדיון שגזר הדין מבטא החמרה בהתייחסות לצעירים שנוהגים שיכורים ותחת השפעת סמים. "אני שמח שבית המשפט פסע בשביל שאנחנו התוונו ואני מקווה שפסק הדין הזה יהיה תמרור אזהרה לאותם נהגים", אמר שרון.

המשיך בנסיעה, ניסה לטשטש הראיות

לפני כחודשיים הורשע מור בכך שבלילה שלפני התאונה ביקר במספר פאבים באזור תל אביב, שתה כמות גדולה של אלכוהול ועישן סמים, לפני שנכנס למכוניתו ונסע חזרה לביתו בכפר ברוך. בזמן שנסע בכביש 5 פגע מור בחשין, שרכב על אופניו בצד הדרך. מור המשיך בנסיעה עד לביתו, כיסה את שמשת הרכב הפגועה ואז התקשר לסוכן הביטוח שלו ואמר לו שפגע בעץ. רק למחרת הסגיר עצמו למשטרה.

מור טען בעדותו כי היה זה רכב אחר שפגע בחשין, וכי הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה ברגע שחש שאולי היה מעורב באירוע. השופט זכריה כספי קבע כי גרסתו של מור "דמיונית", וכי היא "תפורה בתפרים גסים" ומתעלמת מחלק מהראיות. הוא גם מתח ביקורת על התנהגותו של מור במשפט, וכתב כי חש שהוא העמיד פנים, וכי ההתנהגות נבעה מהחשש ממר גורלו ולא מסימפתיה כלפי חשין. "נדבך מרכזי בכל משפט וכך גם כאן, הוא עדות הנאשם במשפט ובחקירתו במשטרה", כתב השופט בהכרעת הדין. "התרשמותי מהנאשם אינה חיובית. ביחס להרגלי השתייה שלו ערב התאונה וביחס לשימושו בסמים, לא אמר אמת. הוא נלכד לעתים גם בשקר, כטובע הנאחז בקש בניסיון לחלץ עצמו ממצב שאליו נכנס במודע".

בשלב הטיעונים לעונש, שנערך לפני כשלושה שבועות, תיארה אלמנתו של חשין, דנית, את בעלה כאדם בעל חוש צדק מפותח, הנאמן לעקרונותיו. היא סיפרה שכלוחם לשעבר בשייטת 13 היה ממובילי המאבק של לוחמי השייטת על הצלילות בקישון. "מזוג מאושר עם שלושה ילדים קטנים, חלומות ותכניות, הפכתי לאלמנה ואם לשלושה יתומים. מאב אוהב לא נותר דבר. קשה לתאר במילים את התהפוכות שעברנו, דבר אינו כשהיה. נותרנו חבולים ושבורים, ממאנים להאמין. בוקר אינו אותו בוקר, ערב אינו אותו ערב", אמרה בבכי. קרוביו של חשין הדגישו ביחס לגזר דינו של טל כי הם "לא מחפשים נקמה".

מנגד, מור ביקש סליחה מהמשפחה. "קשה לי. כואב לי נורא. בן אדם משכמו ומעלה, בעל ואבא לילדים, נהרג בתאונה שהייתי מעורב בה. קשה לי להסתכל לאשתו בעיניים. המשפחה נהרסה ועל זה אני אצטער כל החיים שלי. אני רוצה לבקש סליחה מההורים שלי, מהמשפחה שלי ומהחברים שלי". הוא הוסיף כי כאשר ישתחרר מהכלא יש בכוונתו להעביר את הלקח שלמד לצעירים נוספים: "מה שחשוב זה המסר שייצא מפה. ברגע שאשתחרר אעביר מסר לצעירים ולצעירות, לנוער שלא מודע לאחריות הכבדה שהתאונה הזו העירה לי לגבי האחריות של רכב ככלי הרג ואני מקווה שאני אצליח להעביר את המסר הזה אפילו לילד אחד הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully