וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין

גלעד גרוסמן

27.9.2011 / 12:45

בהכרעת הדין נכתב כי מור, שדרס את רוכב האופניים ובנו של השופט מישאל חשין בעת שנהג שתוי, לא אמר אמת בעדותו וכי גרסתו לפיה רכב אחר פגע בחשין "דמיונית". אלמנתו: "נעשה קצת צדק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע בצהריים (שלישי) את טל מור בדריסתו למוות של רוכב האופניים שניאור חשין ובהפקרתו לפני למעלה משנה. מור הורשע גם בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וסמים ושיבוש הליכי משפט.

בעקבות ההרשעה, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לשלוח את מור למעצר בית כבר כעת, עוד לפני מתן גזר הדין, מחשש שינסה להימלט מהארץ, אולם השופט כספי לא קיבל את בקשת התביעה והסביר שמור היה זמן רב במעצר בית ולא הפר את תנאי המעצר. הוא הוסיף ששקל את החשש לפיו מור ינסה להימלט, אולם הוא סבור שתנאי המעצר מפיגים את החשש. הוא קבע שמור יכנס למעצר לאחר חג הסוכות. יצוין כי העונש המקסימלי על עבירת הריגה היא 20 שנה ועל הפקרה שש שנים.

משפט טל מור - כותרות אחרונות:
"הבכי של טל מור על דוכן העדים - הצגה מושלמת"
טל מור בכה בבית המשפט: "לא ידעתי שפגעתי במישהו"
אלמנת שניאור חשין תובעת 2.5 מ' שקלים מטל מור

משפחתו של הרוכב אופניים הנדרס על ידי טל מור , ספטמבר 2011. דרור עינב
סטה לשולי הכביש ופגע בחשין. משפחת חשין בבית המשפט, היום/דרור עינב

"נדבך מרכזי בכל משפט וכך גם כאן, הוא עדות הנאשם במשפט ובחקירתו במשטרה", כתב השופט זכריה כספי בהכרעת הדין. "התרשמותי מהנאשם אינה חיובית. ביחס להרגלי השתייה שלו ערב התאונה וביחס לשימושו בסמים, לא אמר אמת. הוא נלכד לעתים גם בשקר, כטובע הנאחז בקש בניסיון לחלץ עצמו ממצב שאליו נכנס במודע".

השופט קבע גם כי גרסתו של מור, לפיה רכב אחר פגע בחשין, "דמיונית", וכי היא "תפורה בתפרים גסים" שגם עדי ההגנה לא מסכימים לגביה, וכי היא מתעלמת מחלק מהראיות. הוא גם מתח ביקורת על התנהגותו של מור במשפט, וכתב כי חש שהוא העמיד פנים, וכי ההתנהגות נבעה מהחשש ממר גורלו ולא מסימפתיה כלפי חשין.

השופט ציין עוד כי מור לא סיפר בראיון שערך לפני שהסגיר עצמו את הרכב ה"אלמוני", ובבית משפט אמר שלא נשאל על כך. לדברי השופט מדובר בתשובה מיתממת, וכי זאת היתה ההזדמנות הטובה לפרוש את משנתו. הוא ציין שקרים וסתירות נוספים של מור ביחס לשתיה, לנסיעה לביתו ובשיחת הטלפון לסוכן הביטוח, "כל אלה הביאו אותי לא לתת אמון בנאשם", כתב השופט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"געגועים קשים שלא פוסקים, כל יום, כבר שנה וארבעה חודשים". שניאור חשין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בית המשפט הדגיש היום את חוסר המהימנות, את הגרסאות הבידיוניות ואת השקרים אשר במהלך כל ההליך פגעו קשות במשפט ובזכרו של שניאור", אמרה אלמנתו של שניאור חשין, דנית, בתום הכרעת הדין. בהתייחסה לעובדה שבית המשפט התיר למור להישאר בביתו במהלך החגים, אמרה דנית כי "אנחנו, אני, הילדים ומשפחתו והוריו של שניאור, נשב גם השנה לבד בלעדיו. טל מור הרג ילד, אבא ובעל אהוב, הותיר אותו על הכביש, ונסע הביתה. אנחנו נחזור גם היום הביתה בלי שניאור, אבל עבורי ועבור הילדים נעשה קצת צדק". דנית הדגישה עוד כי "אנחנו מבקשים לחזור לשקט שלנו, לאובדן, ולגעגועים הקשים שלא פוסקים, כל יום, כבר שנה וארבעה חודשים. היינו אנשים פרטיים לפני ואנחנו רוצים לחיות את חיינו".

פרקליטיו של טל מור, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, הודיעו כי בכוונתם לערער על ההחלטה. "הכרעת הדין קשה, ואנו נלמד אותה ונפנים לקחים", נמסר. "לפעמים בית המשפט צודק ולפעמים הוא טועה, ולשם כך יש ערכאת ערעור. טל חושב שבית המשפט טעה כשדחה את גרסתו ולכן נערער".

מנגד, התובע במשפט, עו"ד אביב שרון מהפרקליטות מחוז מרכז, אמר בתום הדיון כי הכרעת הדין המרשיעה דחתה קולוסאלית את כתב ההגנה של מור. "הכרעת הדין מדברת על מעשים חמורים, עישון סמים, שתיית אלכוהול, פגיעה חמורה במנוח, הפקרה ובהמשך מעשים פליליים של שיבוש ראיות", אמר עו"ד שרון.

בהתייחסו להחלטה בנוגע למעצר הבית, עו"ד שרון ציין עוד כי חזקת החפות כבר לא חלה על מור וכי כמי שגר מספר שנים בארצות הברית ומחזיק בדרכון אמריקאי, ישנו חשש גדול יותר להימלטות, ולכן ביקש להכניסו למעצר כבר עכשיו. פרקליטתו של מור, עורכת הדין תמי אולמן, הודיעה כי היא מסכימה למעצרו של מור, אולם ביקשה שביצוע המעצר יתחילו רק לאחר החגים. היא אמרה בדיון כי מור התייצב לכל דיון למרות שהיה במעצר בית, הבהירה כי מרכז חייו בישראל, וכי יש לו איזוק אלקטרוני וצו איסור יציאה מהארץ. לדבריה, הוא לא ניסה להימלט למרות שידע שיש סיכוי שיורשע. השופט כאמור, קיבל את עמדת ההגנה.

הכרעת דין של טל מור דורס נוסע האופניים, ספטמבר 2011. דרור עינב
"התרשמותי מהנאשם אינה חיובית". ההכרעה בבית המשפט, היום/דרור עינב

הבוקר התראיין מור בגלי צה"ל, והביע תקווה שבית המשפט ייקבל את גרסתו ו"ייעשה צדק". מור הסביר כי החשש הגדול שלו הוא איננו מהתמודדותו עם הכרעת הדין, אלא מהתמודדותם של הסובבים אותו - משפחתו וחבריו, וכן משפחתו וחבריו של שניאור חשין. מור הדגיש עוד כי הוא כבר קיבל את "העונש הנפשי והרוחני" על התאונה, עימו הוא מתמודד כל יום.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, מור יצא בלילה שלפני התאונה מביתו בכפר ברוך לתל אביב והחל את הערב בעישון חשיש. לאחר מכן בילה בשלושה פאבים באזור ושתה כמות גדולה של אלכוהול. סמוך לשעה 04:00 החל מור לנסוע חזרה לביתו כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה ושאריות של סמים.

בשלב מסוים סטה אל עבר שולי הדרך, ופגע בחשין, בנו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין, שרכב על אופניו לצד הדרך. כתוצאה מהתאונה הוטח חשין אל מכסה המנוע והשמשה הקדמית, ומת במקום. מור לא עצר לאחר התאונה, והמשיך לנסוע לביתו. עוד נטען כנגד מור, כי כשהגיע אל ביתו, כיסה את השמשה הקדמית באמצעות בד והתקשר לסוכן הביטוח שלו והודיע לו כי פגע בעץ.

כ-12 שעות לאחר התאונה הסגיר עצמו מור לתחנת משטרת חיפה. בדיקות דם ושתן שנערכו למור הצביעו על נוכחות סמים בדמו וכן על ריכוז אלכוהול גבוה. במהלך המשפט העידה חברתו לשעבר, וסיפרה כי נהג לשתות אלכוהול ולעשן סמים, וכן לנהוג לאחר מכן. עוד סיפרה, כי לאחר התאונה שלח לה מור הודעת טקסט, בה הוא כתב שחייו עומדים להשתנות. מור מנגד, הכחיש כי פגע בחשין. "אם היה לי שמץ של מושג שפגעתי במישהו הייתי עוצר מיד. אילו הייתי רואה אותו או שהייתי עוצר או שהייתי עוזר לו", אמר. הוא העיד כי בערב התאונה שתה כמות קטנה של עראק ובירה, וכי לא השתמש בסמים. פרקליטיו טענו כי מכונית אחרת היא שפגעה בחשין. ההגנה הציגה במשפט תקליטור שמציג הדמיה של התאונה, כדי להוכיח את הטענה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully