וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל מור בכה בבית המשפט: "לא ידעתי שפגעתי במישהו"

29.3.2011 / 11:32

הנאשם בהריגתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין, העיד הבוקר לראשונה במשפטו. מור העיד כי שבוע לפני התאונה הקטלנית, הוא נעצר לאחר שנהג תחת השפעת סם, אך רישיונו הוחזר לו

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

"האוטו חטף מכה קשה. פחדתי שישללו לי את הרישיון, אז פשוט המשכתי צפונה. עשיתי טעות". כך העיד הבוקר (שלישי) טל מור, הנאשם בהריגתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין בשנה שעברה. בדיון בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה אמר מור, כשדמעות בעיניו, כי "אם היה לי שמץ של מושג שפגעתי במישהו הייתי עוצר מיד. עובדה שמיד כששמעתי שנפגע מישהו הסגרתי את עצמי למשטרה. אילו הייתי רואה אותו, או שהייתי עוצר או שהייתי עוזר לו. בכל מקרה לא היינו כאן".

מור העיד כי בערב התאונה יצא לבלות עם ידידה בתל אביב, ושתה מעט ערק ובירה. הוא סיפר שהתכוון לישון אצל הידידה, ולא לנסוע חזרה לביתו, אולם בשלב מסוים נפרדו דרכיהם, והוא לא הצליח להשיג אותה. בעדותו התעקש מור כי לא השתמש בסמים באותו ערב ולא בשבוע שקדם לכך.

עוד סיפר מור כי כאשר התגורר בארצות הברית, החל לעשן מריחואנה מסיבות רפואיות, והמשיך לעשן חשיש עם שובו ארצה. "היו פעמים מעטות שעישנתי חשיש והיו פעמים שגם נהגתי אחר כך. לא אהבתי את הצורה שבה התנהלתי ורציתי לשנות את ההרגל", אמר. מור סיפר בעדותו כי לאחר התאונה התקשה לשחזר את שאירע. "איך יכול להיות שאני לא זוכר" אמר, וסיפר כי התחיל לעשן סיגריה, ואז ראה שיש לו בכיס חפיסת מריחואנה שקיבל ממישהו במסיבה. בהמשך סיפר מור כי התקשר לסוכן הביטוח שלו ואמר לו שהתנגש בעץ כי חשש שיקבל דו"ח משטרתי.

מור העיד גם כי שבוע לפני התאונה, נעצר כשהוא נוהג תחת השפעת חשיש, ורישיונו הוחזר לו למחרת על ידי המשטרה. חבריו של חשין, שישבו באולם בית המשפט, צעקו למשמע הדברים כי "זאת הייתה הטעות". לאחר החקירה הראשית של מור, אמרו חבריו של חשין כי הגיעו לדיון שכן "אנחנו מבקשים להביט לו בעיניים". "אין לי אמפתיה למי שנוהג שיכור. סליחה תמיד מבקשים, וגם אין לו ברירה", אמר עמית לוי, אחד החברים. חבר נוסף, דרור גליס, אמר כי "אנחנו והמשפחה בוכים מדי יום, הוא מסתובב פה זחוח כל הזמן, ואז בוכה על דוכן העדים. אני מאמין לו שהוא לא זוכר מה היה כי הוא היה כל כך מסומם ושיכור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טל מור בבית המשפט לאחר שדרס את שניאור חשין בנו של השופט בדימוס מישאל חשין, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
טען כי שתה אלכוהול, אך לא עישן סמים בערב התאונה. מור בדיון היום/נמרוד סונדרס

אמש העידה במשפטו של מור חברתו לשעבר, עדי רחמים. רחמים העידה באמצעות שיחת וידאו מארצות הברית, שם היא מתגוררת, ואמרה כי "טל נהג לשתות ולעשן סמים, ואז לנהוג". התובע במשפט, אביב שרון, ופרקליטתו של מור, עו"ד תמי אולמן, נשארו בארץ, ושאלו את רחמים שאלות באמצעות הווידאו מאולם בית המשפט בפתח תקוה. רחמים סיפרה כי לאחר התאונה שלח לה מור הודעת טקסט, בה הוא כתב שהוא אוהב אותה, וכי חייו עומדים להשתנות.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, ביוני אשתקד, סמוך לשעה 4 לפנות בבוקר חזר מור מתל אביב לביתו בצפון לאחר שעישן חשיש ושתה כמות גדולה של אלכוהול בשלושה פאבים. הוא החל בנסיעה לאחר שלא ישן כ-18 שעות, כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה ושאריות של סמים. מור עלה על כביש 444, סטה אל עבר שולי הדרך, פגע במעקה הבטיחות ואז פגע בחשין, שרכב על אופניו לצד הדרך. כתוצאה מהתאונה הוטח חשין אל מכסה המנוע ולשמשה הקדמית ומת במקום כתוצאה מהפגיעות שספג. מור לא עצר והמשיך לנסוע לביתו בכפר ברוך.

במענה לכתב האישום, הודה מור כי היה מעורב בתאונה, אך טען כי לא הבחין בחשין טרם התאונה, היות והיה בוקר ערפילי, ולא ידע שפגע באיש. לכן, טענה עו"ד אולמן, גם לא הגיש סיוע לרוכב הפצוע, כך שלא מדובר בהפקרה. אולמן טענה כי מור שתה באותו לילה כוס בירה אחת ושתי כוסיות ערק בלבד, והכחישה בשמו כי שתה מעבר לכך וכי צרך סמים לפני התאונה. מור גם מכחיש שניסה להסתיר את שמשת הרכב שנופצה וששיקר לסוכן הביטוח על נסיבות התאונה, כשסיפר שפגע בעץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully