וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית שניאור חשין במשפט דורסו: "משהו מת בנו"

גלעד גרוסמן

4.10.2011 / 14:30

במסגרת שלב הטיעונים לעונש במשפט הדריסה וההפקרה של טל מור, פנתה דנית חשין לבעלה המנוח: "הבן שלנו רוצה שתבקש רשות מאלוהים שתרד לשמור עליו בלילה. אני מבקשת שזה יהיה סידור קבוע"

"הבן שלנו ביקש שתבקש רשות מאלוהים לרדת לשמור עליו בלילה. אני מבקשת, אם אפשר, שזה יהיה סידור קבוע" - כך אמרה היום (שלישי) בבכי דנית חשין, אלמנתו של שניאור חשין, שנדרס למוות על ידי טל מור ביוני 2010, במסגרת שלב הטיעונים לעונש במשפטו של האחרון. חשין, שהקריאה דבריה מדף, תיארה בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה את הקשיים הרבים שעוברים עליה ועל בני משפחתה מאז התאונה הקטלנית.

עוד בנושא
טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין
”הבכי של טל מור על דוכן העדים - הצגה מושלמת”
חברתו לשעבר של טל מור: ”הוא שתה, עישן - ונהג”

"ב-18 ביוני 2010 הצטרפנו למשפחה שאף אחד לא רוצה להימנות עליה, מזוג מאושר עם שלושה ילדים קטנים, חלומות ותוכניות, הפכתי לאלמנה ואם לשלושה יתומים, מאב אוהב לא נותר דבר. קשה לתאר במלים את התהפוכות שעברנו, דבר אינו כשהיה. נותרנו חבולים ושבורים, ממאנים להאמין. בוקר אינו אותו בוקר, ערב אינו אותו ערב". חשין תיארה את בעלה כאדם בעל חוש צדק מפותח, הנאמן לעקרונותיו. היא סיפרה שכלוחם לשעבר בשייטת 13 היה ממובילי המאבק של לוחמי השייטת ביחס לצלילות בקישון.

אשתו של חשין שניאור, דנית שניאור בטיעונים לעונש של טל מור, ספטמבר 2011. דרור עינב
דברים נרגשים בבית המשפט. דנית חשין/דרור עינב

"אין בכוחנו להשלים עם האובדן של שניאור, איננו יודעים אם נוכל אי פעם", אמרה האלמנה הדומעת. "שניאור ביקש למלא את חייו בעשייה, איש אוהב משפחתו וחבריו. הוא היה הראשון לקפוץ כששמע שאדם נפצע, היה מנשים, מרגיע, מלווה, עשה זאת מתוך אמונה באדם ובחיים". כאשר סיפרה על ילדיה, קרובי משפחתו וחבריו של חשין שהגיעו לאולם התקשו להפסיק את הדמעות. "ביום ההולדת שלך באו שלושה ילדים קטנים לחגוג יום הולדת לאביהם המת עם בלונים. קיוויתי שאתה לא רואה אותם, נושאים כל כך הרבה כאב ולא להיות לידם. רצינו לברך, אבל לא ידענו לברך אבא מתחת לקבר. עמדנו מחובקים, היינו חסרים". במהלך הדברים ישב מור על הספסל הראשון באולם, ראשו מורכן, לא מביט באלמנה, כשהוריו וקרוביו לצדו.

בהמשך הדיון ביקש התובע במשפט, עו"ד אביב שרון, מפרקליטות מחוז מרכז, להטיל עונש מאסר חמור על מור בשל הנסיבות המחמירות בתיק: נהיגה ללא רישיון, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, הימלטות וניסיון לטשטש את המעשים. הוא ציין עוד כי מור לא קיבל על עצמו אחריות, ולא הכה על חטא. עוד אמר שרון כי המקרה דומה למעשהו של שי סימון, שנידון ל-14 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתה של מיטל אהרונסון, וציין את המגמה של החמרה בעונשם של מורשעים בהפקרה לאחר תאונה, תופעה אותה הגדיר עורך הדין שרון כ"מכת מדינה".

"במעשיו של מור פגם מוסרי עצום שדבק באדם שפעל בקלות בלתי נסבלת, וברח ממקום התאונה כדי להתחמק מאחריות, ובהמשך החליט לדווח לסוכן הביטוח שלו שהחליק ופגע בעץ כדי לשבש הליך חקירתי", אמר שרון. "כל זאת לאחר ששתה אלכוהול בכמות גדולה ועישן סמים, טל מור נהג כמי שיורה לתוך קהל מבלי לדעת במי יפגע".

פרקליטתו של מור, עו"ד תמי אולמן, אמרה בדיון כי הפרקליטות מבקשת עונש חמור מהמקובל בתיקי הריגה בתאונות דרכים. "לא יכול להיות שאדם בגיר שיודע את החוקים והסכנה רוכב על אופניים בכביש שש", אמרה. האלמנה דנית התקשתה לשמוע את הדברים ונענעה ראשה לשלילה. אולמן גם הציגה הצעות חוק שמחייבות רוכבי אופניים לרכוב בניגוד לכיוון התנועה, כדי להמחיש את הסכנה, כדבריה, ברכיבתו של חשין.

היא הוסיפה שמור הסגיר עצמו לאחר כמה שעות, ובניגוד לחשודים בהריגת לי זיתוני, לא ניצל את דרכונו האמריקאי כדי להימלט לחו"ל. אולמן גם מתחה ביקורת על הסיקור התקשורתי של הפרשה. "אין יום שהתקשורת לא שפטה אותו", אמרה. "לא קל לבחור צעיר להיות 'כוכב טלוויזיוני'".

היא טענה שתנאי המעצר של מור, לפני ששוחרר למעצר בית, היו מחמירים באופן קיצוני. "בשביל טל היה חוק מיוחד, שאפילו לעצירים ביטחוניים לא קיים", אמרה. "לא ייתכן שהוא זכה ליחס משפיל ובלתי הולם רק בגלל התיק שעליו נשפט". לדבריה, מור הוחזק ללא הצדקה בבידוד תחת השגחה 24 שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוקר אינו בוקר, ערב אינו ערב". שניאור חשין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הורשע טל מור בכל סעיפי האישום שיוחסו לו: הריגת רוכב האופניים שניאור חשין, הפקרתו, נהיגה בהשפעת סמים ואלכוהול ושיבוש מהלכי משפט. השופט זכריה כספי לא חסך מילים קשות בהכרעת הדין: "התרשמותי מהנאשם טל מור איננה חיובית, לא נתתי בו אמון. הוא נתפס לא פעם בשקר, נאחז בגרסת הגנה תפורה בתפרים גסים כטובע האוחז בקש בניסיון לחלץ עצמו ממצב שאליו נכנס במודע, ואחז כמוצא שלל רב בתרחיש דמיוני שאינו מתיישב עם הממצאים בשטח ונועד לחלצו". בית המשפט דחה את טענת ההגנה שאפשר שמכונית אחרת פגעה ברוכב האופניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully