וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף חוליית מחבלים שהניחה מטען בדרום הרצועה; 3 פלסטינים נהרגו

כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פלסטינים אשר ניסו לחבל בגדר המערכת ועסקו בהנחת מטען חבלה. הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים בתקיפה בגילאי 12-14. הנהגת ההורים באשכול מאיימת: "אם תהיה אזעקה הלילה - נשבית את התיכונים". בסוף השבוע הותקפו 87 יעדים בתגובה לירי רקטות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

כלי טיס של צה"ל תקף הערב (ראשון) בצמוד לגדר גבול עזה חוליה של שלושה מחבלים, אשר ניסו לחבל בגדר המערכת וככל הנראה עסקו בהנחת מטען חבלה בדרום רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דווח על שלושה הרוגים בתקיפה בגילאי 12-14.

לאור ההסלמה בסוף השבוע ותקיפת צה"ל הערב, בהנהגת ההורים במועצה האזורית אשכול מאיימת להשבית את הלימודים בתיכונים מחר במידה שתושמע אזעקה הלילה. "אני בעד לעשות צעד מאוד קיצוני כדי לעורר", אמרה לוואלה! NEWS לימור אור אמא לארבעה ממושב יתד. "אני מנהלת קייטנות המון שנים במועצה אני חווה את הילדים חווינו הרבה דברים קסאם שנפל על התחנה שלהם 200 מטר אחרי שהאוטובוס יצא מהתחנה בצוק איתן. כל רעש קטן מקפיץ אותם צריך לעשות צעד קיצוני להשמיע את קולנו. אני חושבת שצריך להשבית את כל עוטף עזה. די זה כבר מוגזם החמאס מנהלים לנו את החיים".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את אפי נוה בכפוף לשימוע
פרשת תאיר ראדה: המכון הפתולוגי טרם העביר לפרקליטות את הממצאים
שני אחים, בעל ואישה ובת 97: קורבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג

גופות הנערים שנהרגו מאש צה"ל ברצועת עזה 28 באוקטובר 2018. תקשורת ערבית, מערכת וואלה! NEWS
פינוי גופות הנערים על ידי גורמי רפואה פלסטינים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ערבית
תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
תקיפה בעזה, אתמול/רויטרס

נטע מקיבוץ גבים רכזת שכבת י"ב בשער הנגב אמרה כי על כל מועצות העוטף להתאחד ולפעול יחד. "צריכים להיות שיתופי פעולה בין המועצות וזה ייתן כוח. ככל שיהיו יותר שיתופי פעולה ברמת התושבים הסיכוי שיהיו יותר אנשים תהיה גדולה יותר. צריך לקחת את שכבת י"ב ולעבור ללמוד מול הכנסת".

כחלק מהמאבק תושבי עוטף עזה מתכוונים לחסום מחר (יום שני) את מעבר הסחורות כרם שלום. במפגש הערב הסכימו התושבים על כך שיש לפעול והחליטו על להקמת מטה מאבק. מירב כהן מקיבוץ עין השלושה אמרה בדיון: "יום שישי האחרון היה משוגע ואמרתי די, עד היום לא נעשה שום אקט כולם כותבים מה צריך לעשות ואתמול כשיצאתי מהבית הטנקים רעמו ולא הייתי בטוחה שהלילה יעבור בשלום. צריך לעשות מעשה, אי אפשר לחכות לדיונים בפייסבוק".

גופות הנערים שנהרגו מאש צה"ל ברצועת עזה 28 באוקטובר 2018. תקשורת ערבית, מערכת וואלה! NEWS
פינוי גופות הנערים, שנהרגו בתקיפת צה"ל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ערבית
תקיפות צה"ל ברצועת עזה 27 באוקטובר 2018. דובר צה"ל, אתר רשמי
מתחם אימונים שתקף צה"ל בתל זעתר בצפון רצועת עזה, אתמול/אתר רשמי, דובר צה"ל
"ליברמן עשית פדיחה" - נהגי המשאיות הגיבו להחלטת ליברמן לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום: "מיליוני רעבים". שי מכלוף, שי מכלוף
ייחסם על ידי התושבים. מעבר כרם שלום/שי מכלוף, שי מכלוף

הקבינט המדיני-ביטחוני דן הערב בישיבתו השבועית במצב ברצועת עזה. במהלך הישיבה קיבלו השרים עדכון על אירועי סוף השבוע בגבול הרצועה וכן על מאמצי ההסדרה שמובילים המצרים בין ישראל והחמאס. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, שוב נתגלעה מחלוקת בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר השרים. זאת על רקע תמיכתו של ליברמן בהרחבה משמעותית של פעילות צה"ל בעזה, לעומת תמיכת נתניהו בהפעלת יד קשה בתגובה לאלימות מצד חמאס או פלגים אחרים. עם זאת ראש הממשלה והשרים מתנגדים למבצע נרחב של צה"ל ברצועה. בינתיים, הקבינט מעוניין להימנע מהסלמה משמעותית וההנחיה נותרה בעינה - להחריף את מדיניות התגובה בהתאם להתפתחויות בשטח.

גורמים דיפלומטיים אמרו היום לוואלה! NEWS כי שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב ומצרים ממשיכים במאמצי התיווך במטרה לנסות להביא להפסקת אש יציבה - כמו אחרי מבצע צוק איתן ב-2014. היום, בעקבות מאמצי התיווך של מצרים והאו"ם, החלה לפעול הטורבינה השלישית בתחנת הכוח ברצועת עזה, הפועלת באמצעות דלקים במימון קטאר. בעקבות הפעלת תחנת הכוח, מספר שעות החשמל היומיות ברצועת עזה עלה לשמונה.

בסוף השבוע האחרון נורו כ-40 רקטות לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. כ-17 מהרקטות, שכוונו לעבר שטחים בנויים, יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל - בעוד שהשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בצה"ל טוענים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קודס באיראן. כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס בתגובה על הירי.

מחאת תושבי הדרום, צומת עזריאלי, ת"א, 28 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
מחאת תושבי העוטף בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

בין היעדים שהותקפו אתמול היה בניין בן ארבע קומות המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעזה. בנוסף לכך צה"ל תקף שני אתרים מרכזיים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים, חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה, מתחם אימונים משולב ברפיח, פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית בבית לאהיא.

הערב מחו כמאתיים בני אדם חלקם תושבי עוטף עזה הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב במחאה על ההסלמה בעזה.
התושבים יצאו בביקורת על כך שבשבת האחרונה חזרו ללילה נוסף במקלטים, ולהמשך שיגור עפיפוני ובלוני התבערה לשטח ישראל בחודשים האחרונים. מחאתם של התושבים התרחשה במקביל לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שמתכנס כדי לדון על המתיחות בעזה.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully