וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את אפי נוה בכפוף לשימוע

28.10.2018 / 20:30

לאחר בחינת חומר החקירה, פרקליט המדינה הודיע כי הוא שוקל להעמיד לדין את ראש לשכת עורכי הדין. זאת בגין עבירות של קשירת קשר לעוון, יציאה וכניסה לישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה. סנגורו: "הודעת הפרקליטות שגויה. הדברים יתבהרו בהליך השימוע"

עריכת וידאו: ניר חן

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי החליטה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, החשוד בעבירות של יציאה מישראל וכניסה לישראל שלא כחוק בצוותא, קבלת דבר במרמה בצוותא וקשירת קשר לעוון. מי שקיבל את ההחלטה הוא פרקליט המדינה, שי ניצן, בהתאם להמלצת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פלילים, מומי למברגר ופרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד רחל אבישר אבלס. הודעה על ההחלטה נמסרה לסנגורו של נוה, עו"ד בועז בן צור.

על פי הודעת הפרקליטות, מחומר החקירה עולה כי נוה ואישה שהיתה עימו החליטו לצאת יחד לחו"ל, ו"קשרו קשר להסתיר ולהעלים במרמה ושלא כחוק את יציאת וכניסת האישה מגבולות ישראל, ולמנוע במרמה ושלא כחוק את תיעוד הכניסה והיציאה הרשמיים ברישומי המעברים".

סנגורו של נווה מסר בתגובה להחלטה: "כפי שהבהרנו בעבר, אין כל יסוד להעמדתו לדין של מר נוה ושל בת זוגו. הודעת הפרקליטות - שגויה, והדברים יתבררו אל נכון בהליך השימוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יועמד לדין בכפוף לשימוע. נוה/מערכת וואלה, צילום מסך

על פי החשד, נוה הזדהה בעמדת ביקורת הדרכונים האוטומטית וקיבל אישור מעבר, בעוד האישה שהיתה איתו לא עשתה זאת. נוה העביר לאישה את האישור שלו כדי שהיא תוכל לעבור בשער, בעוד הוא עצמו נצמד לאישה אחרת וכך השתחל ועבר יחד איתה.

השניים, לפי החשד, פעלו בדרך דומה גם בחזרתם לישראל. אלא שאז הבחינה בהם בקרית גבול, ניגשה אליהם, ושאלה אותם למעשיהם. לפי הפרקליטות, במהלך התשאול "הציגו השניים מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר. נוה אף טען בכזב שכלל אינו מכיר את האישה".

האירוע התרחש בתחילת החודש ונחשף לראשונה בחברת החדשות. נווה מסר אז בתגובה כי "המקרה המדובר הינו חלק מהליך גירושים קשה וכואב שאני חווה, לצערי, ושהינו חסוי על פי דין. מפאת פרטיותם של ילדיי ומשפחתי, אין בכוונתי להתייחס לנושא ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי ייפסק".

עוד באותו נושא

עו"ד נוה על חקירתו: לא אגיע לוועדה למינוי שופטים אם התיק יישאר פתוח

לכתבה המלאה
יו"ר לשכת עורכי הדין, ע"וד אפי נוה ושרת המשפטים איילת שקד בבית המשפט העליון , ירושלים. ראובן קסטרו
סערה בקהילה המשפחתית. נוה ושקד/ראובן קסטרו

עו"ד ששי גז, חברו הקרוב של נווה, אמר לוואלה! NEWS בתגובה להחלטת הפרקליטות: "אני מקווה שאחרי השימוע לא יוגש כתב אישום, משום שאני עדיין חושב שמכיוון שמדובר באישה שיכלה לעבור באופן חוקי, ולא בהברחה של מישהי שאסור היה לה לעבור, מדובר בעניין טכני. לכן אני מקווה, מאחל וכמעט בטוח ששיקול הדעת הנכון יהיה לא להעמיד אותו לדין".

מאז חשיפת האירוע ישנה סערה בקהילה המשפטית, כאשר במרכזה עומדת השאלה מה יקרה ב-23 בנובמבר - ישיבתה הבאה של הוועדה לבחירת שופטים, שנווה הוא אחד מחבריה. נווה עצמו התייחס לאפשרות זו בפוסט שפרסם בפייסבוק, בו כתב כי אם החקירה עדיין תהיה תלויה ועומדת בזמן כינוס הוועדה - לא ייקח חלק בישיבה, ובפועל ישעה את עצמו.

"לאור מחול השדים שמתחולל סביבי בימים האחרונים מצאתי לנכון להבהיר את המובן מאליו", כתב נווה. "אם תיק החקירה נגדי יהיה תלוי ועומד עד מועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים, מובן שלא אקח חלק בישיבה". נווה הוסיף, "רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושקריים, אולם בעת הזו ידיי כבולות ואיני יכול להגיב. זוהי שעתם היפה של הפרשנים ומוצצי הדם למיניהם. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך יבוא תיק החקירה לסגירה ואז גם אפרוש בפניכם את הסיפור המלא שיגלה תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת בימים אלה בכלי התקשורת. אלה לא ימים קלים עבורי".

(עדכון ראשון: 19:56)

  • עוד באותו נושא:
  • אפי נוה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully