וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל רקטה נמצא בתיכון במועצה אזורית שער הנגב

התלמידים שהגיעו הבוקר לבית הספר מצאו רקטת קסאם בסמוך לחממה שבשטח התיכון. במהלך הסוף שבוע נורו כ-40 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, 17 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. נתניהו בישיבת הממשלה: "ישראל לא תקבל אולטימטום מחמאס"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

רקטת קסאם נמצאה היום (ראשון) בשטח תיכון במועצה אזורית שער הנגב. חבלני המשטרה נמצאים במקום.

במהלך הסוף שבוע כ-40 רקטות נורו החל משעות לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. כ-17 מהרקטות, שכוונו לעבר שטחים בנויים, יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל - בעוד שהשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בצה"ל טוענים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קודס באיראן. כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס בתגובה על הירי.

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לאירועים ובהודעה מטעמו צויין כי יגיב על הירי. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". זמן קצר לאחר מכן הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

על רקע המתיחות בדרום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל תמשיך לפעול על פי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל". נתניהו התייחס לפרסום ב"חברת החדשות" שלפיו החמאס הציב אולטימטום לישראל ומאיים בהסלמה אם לא יועברו כספים קטארים למימון המשכורות בעזה. "בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס ותמשיך לפעול על פי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל", אמר. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! NEWS כי לא מוכר להם אולטימטום שכזה. מאוחר יותר היום תתכנס ישיבת קבינט המדיני-ביטחוני לדין במתיחות ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS
המסרים מחלחלים: הרוצח בבית הכנסת מאגף את טראמפ מימין לפני הבחירות
ההתפכחות מהנסיך הצעיר: רצח העיתונאי הסעודי מנפץ את הבועה האמריקנית
מחשש שתפוטר: חוקרת עבירות מין בדתה מעשים מגונים מצד מפקדה

רקטת קאסם בשטח בית הספר תיכון בשער הנגב. ביטחון שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
חבלני המשטרה מטפלים בנפל בתיכון שער הנגב, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שער הנגב
רקטת קאסם בשטח בית הספר תיכון בשער הנגב. ביטחון שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
הנפל שאותר בחצר התיכון בשער הנגב, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שער הנגב

למרות הודעת הג'יהאד, בצה"ל האשימו את חמאס. "הארגון מייצר אווירה שמאפשרת טרור ומייצר את האלימות על הגדר ולכן בלילה הותקפו מטרות שלו", הסביר דובר צה"ל. "חמאס אחראי למה שקורה ברצועה וצריך למנוע אירועים מהסוג הזה". הוא הוסיף: "ההנחיות שיוצאות לאזרחים מצילות חיים אנחנו מבקשים להישמע להנחיות של צה"ל ופיקוד העורף".

עוד הסביר דובר צה"ל כי הירי הגובר מהרצועה מעיד על הקשר הקיים בין המשימות עמן נדרשת מערכת הביטחון להתמודד בזירות השונות, בהן האיום האיראני, התעצמות חיזבאללה, הירי מהדרום והטרור הגלובלי הנשקף מהמדינה האסלאמי. "זו ההוכחה לזיקה בין הזירות", אמר. "הרי כוון מדמשק וכוח קודס האיראני. העברנו מסרים ברורים ברוח הזו למי שצריך. ואף אחד לא חסין לא ברצועה ולא מחוצה לה".

תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

בתגובה לירי במהלך סוף השבוע כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מ-80 יעדים בשטח רצועת עזה. בין המטרות תקפו בניין בן ארבע קומות המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה, מבנה שנמצא בבעלותו של חמאס.

יתרה מזאת, צה"ל תקף בין היתר שני אתרים מרכזיים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באל עטטרה ואזור נצרים, חמישה מתחמים צבאיים בחאן יונס, דיר אל באלח, תל זעתר וג'אבלייה, מתחם אימונים משולב ברפיח, פיר מנהרת לחימה בחאן יונס ועמדת תצפית בבית לאהיא.

בהמשך הותקפו שמונה מטרות נוספות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בשלושה מתחמים צבאיים של הארגון ברצועת עזה. בין היעדים הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully