וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש שתפוטר: חוקרת עבירות מין בדתה מעשים מגונים מצד מפקדה

28.10.2018 / 9:44

השוטרת, שהועסקה במחוז חוף של המשטרה, הורשעה בתחילת החודש, והואשמה גם כי סייעה בניגוד לנהלים לקרוב משפחתה שנעצר בחשד להעסקת שוהה בלתי-חוקי. במח"ש טענו: החוקרת רמסה את שמו הטוב של הקצין, ובמעשיה גרמה נזק לנפגעות עבירות מין שנתקלות לעתים בחוסר אמון מצד החברה

תחנת משטרת עכו, 5 בינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
"היות והנאשמת שוטרת, היא הפרה את האמון שניתן בה כעובדת ציבור". תחנת משטרת עכו/אדריאן הרבשטיין

חוקרת עבירות מין בתחנת עכו הורשעה כי בדתה תלונה נגד מפקדה הישיר על מעשים מגונים - כדי להימנע מפיטורין. במסגרת עסקת טיעון נקבע כי החוקרת לשעבר, אם לשלושה, לא תישלח למאסר. השופטת הבכירה אורית קנטור גזרה עליה 180 שעות שירות למען הציבור, מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים למשך שלוש שנים וחייבה אותה בפיצוי של 5,000 שקלים לקצין שעליו העלילה. משפטה החל בשנת 2015 והסתיים בתחילת החודש, וגזר הדין מובא לפרסום כעת לבקשת וואלה! NEWS.

השוטרת, עורכת דין בהכשרתה, הוצבה בתחנה בשנת 2010, וסמוך לתחילת שירותה בתחנה עלו כלפיה טענות להתנהלות לא מקצועית. בעקבות זאת מפקדה הישיר ערך לה מספר שיחות אזהרה, כאשר באחרונה שבהן - שנערכה בשנת 2013 - הוא הודיע לה כי היא צפויה לעלות לוועדת הערכה, אשר בסופה יוכרע באשר להמשך שירותה במשטרה. מיד לאחר השיחה פנתה השוטרת לחברתה וסיפרה לה ולבעלה, בעצמו קצין משטרה, כי המפקד שלה הטריד אותה מינית. מידע זה הועבר לקצינת משאבי אנוש, וזו זימנה את החוקרת לראיון וביטלה את ועדת הפיטורין שעתידה הייתה להיערך לה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הטבח בבית הכנסת, היהודים כבר מתכוננים ל"משוגע הבא שיפתח באש"
תושבי עוטף עזה בכנס חירום אחרי ההסלמה: "קולנו לא נשמע"
תותח המריבה: מי יקבל את "הנפוליאונצ'יק" מקיבוץ יראון?

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
מפקדה הישיר ערך לשוטרת מספר שיחות אזהרה לאור טענות להתנהלות לא מקצועית/ראובן קסטרו

השוטרת טענה בפני חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים כי במהלך שבת אחת שהתה בתחנה יחד עם הקצין, ובזמן שישבו יחד באחד החדרים הקצין הוציא כביכול את איבר מינו וביקש שתבצע בו מין אוראלי. בחקירה היא טענה שלאחר האירוע היא סיפרה עליו לחברתה ולא לבעלה "מכיוון שפחדה מתגובתו". חוקרי מח"ש סברו כי השוטרת פעלה באופן מניפולטיבי וכי היא השתמשה במידע שהיה לה כדי לבדות את האירוע, תוך שהבינה את ההשלכות שעשויות להיות לתלונה על הקצין.

המחלקה לחקירות שוטרים הדגישה כי החוקרת רמסה את שמו הטוב של הקצין. לטענת מח"ש, במעשיה אף גרמה המתלוננת לפגיעה בכלל נפגעות עבירות המין, היות ולאחר שאלה אוזרות אומץ להגיש תלונה, הן נתקלות לעתים בחוסר אמון, ביחס חשדני ומזלזל מצד החברה ופעמים רבות מואשמות כי הן לא דוברות אמת. מעשים כגון אלה של החוקרת, טענו במח"ש, משמרים את הגישה השלילית הזו. עוד נטען כי "היות והנאשמת שוטרת, היא הפרה את האמון שניתן בה כעובדת ציבור".

עוד באותו נושא

מח"ש תעמיד לדין את השוטר החשוד שהכה את ג'עפר פרח

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוקרי מח"ש סברו כי השוטרת פעלה באופן מניפולטיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

נגד החוקרת עמדה טענה נוספת, לפיה סייעה בניגוד לנהלים לקרוב משפחתה שנעצר: בן-דודה של השוטרת נעצר בחשד שהעסיק שוהה בלתי חוקי, ובעקבות פניית אחיו היא הורתה לשוטר מג"ב לתקן את דו"ח הפעולה שכתב בקשר למעצר, כך שדבר מעצרו של המעסיק ופרטיו לא יוזכרו בדו"ח, בטענה כי מדובר בהוראה של קציני התחנה. בהמשך היא פנתה אל מפקדה, הקצין נגדו העלילה, וביקשה ממנו לטפל בתיק, תוך שהיא מסתירה את הקשר המשפחתי בינה לבין המעסיק ואף את דבר מעצרו.

לאחר מכן הורתה החוקרת לשחרר את קרובה-המעסיק ללא חקירה, לכאורה בהוראת קציני התחנה. הוא אכן שוחרר מבלי שנחקר כלל, בניגוד לנהלים. בהמשך, הוציאה השוטרת את דו"ח העיכוב של המעסיק מתיק החקירה וכתבה יומן חקירה ממנו נשמט דבר קיומו של מסמך זה. בהמשך החקירה, הייתה זו היא שחקרה את העובד, ואף שהאחרון ציין בפניה את שם המעסיק - היא נמנעה מלכתוב פרט זה במכוון, וכך גם לא הזינה את שמו במערכת המחשב המשטרתית ולא הזכירה אותו בסיכום תיק החקירה. יצוין כי לאחר שהמעשים התגלו על ידי מפקדיה, קרוב המשפחה זומן לחקירה באזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully