וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותח המריבה: מי יקבל את "הנפוליאונצ'יק" מקיבוץ יראון?

27.10.2018 / 21:20

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על כלי הנשק הנדיר שאותר 70 שנה אחרי הקרבות הגורליים במלחמת העצמאות בהם לקח חלק, מצוי התותח בעיצומו של קרב אחד אחרון על הזכות להציגו: האם יגיע למוזיאון "הרעות" הממוקם במצודת כ"ח הסמוכה, למפקדת חיל התותחנים או שיישאר בביתו שבקיבוץ?

תותח נפוליאונצ'יק נדיר מקרבות ההכרעה במלחמת העצמאות נמצא בקיבוץ יראון בצפון. אילן עמר, מערכת וואלה! NEWS
אחד הסמלים הבולטים של מלחמת העצמאות. "הנפוליאונצ'יק" הנדיר/מערכת וואלה! NEWS, אילן עמר

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS בסוף השבוע על תותח הנפוליאונצ'יק שנמצא בקיבוץ יראון שבגליל העליון, מצא עצמו התותח הנדיר ב"קרב" אחד אחרון: לקיבוץ שעל הגבול הצפוני פנו מיד לאחר פרסום הכתבה מייסד מוזיאון "הרעות" שבמצודת כ"ח וכן קצין תותחנים ראשי - וכל אחד מהם ביקש שהתותח יועבר אליו מידי הקיבוץ. אנשי הקיבוץ עדיין לא הכריעו בסוגיה ובתחילת שבוע הבא ידונו בדבר. אפשרות נוספת שתוצג בדיון תהיה להשאיר את התותח ביראון.

תותח המריבה, "הנפוליאונצ'יק" שאותר בקיבוץ יראון, הוא אחד מכ-50 תותחים שהיוו למעשה את כוח התותחים הראשון של מדינת ישראל והיו מרכיב מכריע בכמה קרבות גורליים במלחמת העצמאות. הוא אותר במחסן בגינת ביתו של חבר הקיבוץ שהלך לעולמו לפני שמונה שנים. התותח היה מכוסה ולא היה מוכר לחברי הקיבוץ, ולאף אחד לא ברור כיצד הגיע למקומו.

תותחי הנפוליאונצ'יק הקטנים שפותחו בצרפת בראשית המאה ה-20, הם אחד הסמלים הבולטים של מלחמת העצמאות. גודלו, כוח האש החלש יחסית וגילו המתקדם, היוו עוד אחד מהביטויים הסמליים לדלות כוחו של כוח המגן העברי בקרב על קיומה של המדינה שזה עתה קמה. הכינוי הודבק להם בישראל בשל המראה המיושן ואולי גם בשל מידתם הקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully