וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה בכנס חירום אחרי ההסלמה: "קולנו לא נשמע"

27.10.2018 / 23:41

כמה מתושבי יישובי הנגב המערבי, שחזרו ללילה נוסף במקלטים אחרי ירי עשרות רקטות ביממה האחרונה, קראו לממשלה לפעול להפסקת המצב: "אנחנו חיים מסבב לסבב, גם לחוסן שלנו יש גבול". הורים מהאזור קראו להשבית את הלימודים בתיכונים. במקביל התקיימה הפגנת בשדרות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

כמה מתושבי עוטף עזה התכנסו הערב (שבת) לכנס שהגדירו כ"דיון חירום" בעקבות סבב ההסלמה האחרון, שהחזיר אותם ללילה נוסף במקלטים, והמשך שיגור עפיפוני ובלוני התבערה לשטח ישראל בחודשים האחרונים. במקביל, התקיימה הפגנת מחאה בשדרות על חוסר הטיפול בטרור בעזה. "הממשלה לא אומרת אם יש או אין הפסקת אש", אמרה מירב כהן מקיבוץ עין השלושה. "אנחנו חיים מסבב לסבב. איך אנחנו עוצרים את הסבב הבא שיכול להיות היום או מחר? גם לחוסן שלנו, שכולם בונים עליו, יש גבול. אנחנו שקופים לממשלה. אין לנו זכויות. אנחנו לא רוצים שיקרה אסון כדי שתהיה תשובה".

היום, לאחר בירור עם גורמי הביטחון, התבשרו התושבים על חזרה לשגרה מלאה שתכלול הפעלה מלאה של בתי הספר ומערכות החינוך באזור. עם זאת, התושבים מעידים על תחושת חוסר ודאות בשל ביטולי הלימודים שנגרמים מסבב ההסלמה. בהמשך לאירועים האחרונים החליטה קבוצת הורים להשבית את הלימודים בבתי הספר התיכונים בעוטף עזה. ההורים התבקשו "לשתף פעולה עם ההחלטה כדי לנסות לשים סוף למלחמת ההתשה הבלתי נסבלת בה הפכנו כולנו להיות חיילים".

"שר החינוך יצטרך להסביר למה אנשים לא הולכים לבית ספר ועוברים על חוק חינוך חובה", אמרה כהן בכנס החירום. "ברור לי שלהשבית את הלימודים זה צעד דרסטי, שיפגע בעיקר בי, אנחנו חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות". כרמל, אחת התושבות, הציעה להקים ועדה אזורית. "פשוט לא הגיוני לחיות במצב הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
תותח המריבה: מי יקבל את "הנפוליאונצ'יק" מקיבוץ יראון?
"אי השלום": החקלאים שנטעו תקווה בנהריים חוששים מהחלטת ירדן
הקהילה היהודית בפיטסבורג בהלם מהטבח: "ייקח זמן לעכל את האסון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנס החירום, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגנה שהתקיימה הערב בשדרות במחאה על חוסר הטיפול בטרור בעזה:

יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, אמרה כי "הקול שלנו לא נשמע" ו"האסון קרוב מתמיד". לדבריה, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את המצב. "שרים מהקואליציה וראש הממשלה מבקרים פה בלי סוף", אמרה. "הם לא פוגשים תושבים, הם לא יודעים ממה אנחנו מפחדים ומה אנחנו עוברים".

"הילדים מפוחדים וחלקם בטראומה"

כנס החירום התקיים לאחר יום שבו נורו כ-40 רקטות מרצועת עזה שגרמו להפעלת סדרת אזעקות "צבע אדום" ביישובי הנגב המערבי. 17 מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, בעוד שהשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בצה"ל טעונים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קורס באיראן. בתגובה, כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס. ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות על הירי ובהמשך הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

חגי אבני מקיבוץ בארי סיפר כי חמשת ילדיו מתקשים להתמודד עם המתיחות הביטחונית. "הילדים בבית מפוחדים, חלקם קיבלו טראומות", אמר. "המצב נהיה בלתי אפשרי בעוטף עזה. אנחנו כל היום נמצאים בתוך ענן של עשן בשריפות וטילים. הבעיה לא נפתרת ואנחנו לא יכולים להמשיך ככה במצב הזה".

אבני טען כי "האנשים במרכז, פחות מעניין אותם מה אנחנו מרגישים. אני אישית מכבה שריפות כבר שישה חודשים. אנחנו מצפים מראש הממשלה שיפתור את הבעיה. אנחנו אזרחים ששירתו בצבא ומשלמים מיסים, לא אזרחים סוג ב'".

"חשוב לציין שהמחאה שלנו לא פוליטית ולא קשורה לימין או שמאל", אמרה יעל אלמקייס מכרמיה שבאזור אשקלון. "אנחנו דורשים ביטחון. כרגע אנחנו חיים בתחושת פחד ואכזבה".

(עדכון ראשון: 22:30)

תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
הפצצות חיל האוויר בעזה, היום/רויטרס
הרקטה שנפלה בלילה בחממות נתיב העשרה, 27 באוקטובר 2018. ביטחון נתיב העשרה, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנפלה בנתיב העשרה/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון נתיב העשרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully