וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה באיסטנבול על המצב בסוריה: "לשמור על הסכם הפסקת האש"

27.10.2018 / 23:47

על רקע המשך הליחמה בין מעוזיהם האחרונים של כוחות המורדים לבין כוחות משטר אסד, נועדו מנהיגי רוסיה, גרמניה, צרפת וטורקיה. הארבעה הדגישו את חשיבות השמירה על ההסכם שהושג בין הצדדים ונועד לקבוע אזורים בטוחים במחוז אידליב שעומד בלב הלחימה במדינה

עריכה: יאיר דניאל

המנהיגים של רוסיה, גרמניה, צרפת וטורקיה התכנסו היום (שבת) באיסטנבול לפסגה בנושא המצב בסוריה, על רקע המשך הלחימה בין מעוזיהם האחרונים של כוחות המורדים לבין כוחות המשטר. במהלך הפסגה הדגישו כל ארבע המדינות המשתתפות את החשיבות של השמירה על ההסכם שהושג בין הצדדים.

ההפצצות מצד צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד, המגובה בכוחות רוסיים, העלו חששות לגבי עמידות ההסכם שהושג בחודש שעבר. ההסכם, שאותו הובילה אנקרה המגבה את כוחות המורדים, נועד לקבוע אזורים בטוחים במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה, שעומד בלב הלחימה, לאחר שמרבית השטחים הנותרים בסוריה נכבשו מחדש על ידי אסד.

עוד בעולם:
הקהילה היהודית בפיטסבורג בהלם מהטבח: "ייקח זמן לעכל את האסון"
המאמץ הנואש של שליח הנשיא הכלוא למנוע ניצחון מ"טראמפ של ברזיל"
סעודיה: לא נסגיר את החשודים ברצח חאשוקג'י, נוצרה היסטריה

מנהיגי צרפת טורקיה גרמניה ורוסיה אחרי פסגה באיסטנבול בנושא סוריה 27 באוקטובר 2018. רויטרס
הדגישו את חשיבות ההסכם. מקרון, ארדואן, מרקל ופוטין, הערב באיסטנבול/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "רוסיה וטורקיה הגיעו להסכם שצריך ליישם בקפדנות. כולנו נעמוד על המשמר כדי להבטיח שההתחייבויות האלה יקוימו ושהפסקת האש יציבה ובת-קיימא". בשיחה עם עיתונאים הוסיף מקרון כי "אנחנו סומכים על רוסיה שתפעיל לחץ על המשטר הסורי שהיא מבטיחה את הישרדותו".

בפסגת השלום שהתקיימה בחודש ינואר האחרון הוסכם כי ועידה בת 150 חברים, ששליש מתוכה ייבחרו על ידי הממשלה, שליש על ידי האופוזיציה ושליש על ידי האו"ם, תכתוב מחדש את החוקה הסורית. ביום שישי האחרון אמר נציג האו"ם סטפאן דה מיסטורה כי דמשק רוצה שהאו"ם יסייע בכתיבת החוקה, אך לא יהווה שליש מחברי הוועידה. הערב, המשתתפים בפסגה קראו לכינוס הוועידה החוקתית עד לסוף השנה הנוכחית. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הדגיש כי יש לעשות זאת "מוקדם ככל האפשר".

עוד באותו נושא

תאי מודיעין ב-300 דולר: החזרה החשאית של חיזבאללה ואיראן לדרום סוריה

לכתבה המלאה
הפצצה אווירית של אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים באידליב שבסוריה ב-29 באוגוסט 2018. AP
יותר ממחצית מהתושבים נמלטו. אידליב/AP

באידליב גרים כשלושה מיליון בני אדם, שיותר ממחציתם כבר נמלטו לאזורים אחרים מאז שהחלה הלחימה. רק ביום שישי האחרון היא גבתה את מותם של שבעה בני אדם - מספר ההרוגים הגדול ביותר ליום מאז שההפצצות מהאוויר מצדה של רוסיה נעצרו באמצע חודש אוגוסט האחרון. בחודש שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מאז החלה מוסקבה את התערבותה במלחמת האזרחים, לפני שלוש שנים, נהרגו 18 אלף איש, כמחציתם אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully