וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאי מודיעין ב-300 דולר: החזרה החשאית של חיזבאללה ואיראן לדרום סוריה

26.10.2018 / 15:36

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארבעה חודשים לאחר נסיגתם מדרום סוריה, שבו חיזבאללה וכוחות הנתמכים על ידי איראן לאזור. מקורות מסרו כי ארגון הטרור הקים כוחות תחת שמות בדויים וכי הם מונים יותר מ-1,600 פעילים שגויסו תמורת שכר של 300 דולר בחודש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיזבאללה וכוחות הנתמכים על ידי איראן שבו לדרום סוריה כארבעה חודשים אחרי נסיגתם מהאזור - כך דיווח השבוע הארגון הסורי לזכויות אדם. הארגון ציטט "מקורת מהימנים" שלפיהם חזרו הכוחות לאזורים הסמוכים לרמת הגולן ולגבול עם ירדן, דרך גורמים מנהליים של הארגון הלבנוני ושל איראן המקבלים משכורות מפתות ומאפשרים שליטה "מנהלתית ומודיעינית".

הנסיגה הזמנית בסוף יוני, לפי הארגון, לקו של 40 ק"מ הייתה כתוצאה מהלחצים של רוסיה, שמצדה התבקשה על ידי ישראל ועל ארצות הברית למנוע מהכוחות הפרו-איראניים להתבסס בגבול. בחודשים שחלפו ביסס המשטר את השליטה המחודשת באזור לאחר תבוסת המורדים במתקפה שנתמכה על ידי חיל האוויר הרוסי. גם היחסים בין מוסקבה לירושלים הפכו מתוחים בעקבות הפלת המטוס הרוסי בעת תקיפת חיל האוויר בלטקיה בחודש שעבר.

עוד בעולם:
תלמידים נדקרו: אישה תקפה בית ספר במערב סין, לפחות 14 ילדים נפצעו
דיווח: המשלחת המצרית גיבשה הבנות בין ישראל לפלסטינים
מגביר את הלחץ: טראמפ אישר סנקציות חדשות על חיזבאללה

נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן על מסך בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
הקים כוחות תחת שמות בדויים. נאום נסראללה בחודש שעבר/רויטרס

חיזבאללה ואיראן מנסים בדרך זאת לחזור לאזור בצורת תאים מקומיים הסרים למרותם, מספקים להם מידע ושולטים באזור. המקורות מסרו לארגון הסורי לזכויות אדם כי חיזבאללה הקים כוחות תחת שמות בדויים וכי הם מונים יותר מ-1,600 פעילים שגויסו תמורת משכורות של 300 דולר בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully