וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המשלחת המצרית גיבשה הבנות בין ישראל לפלסטינים

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי רוב הפלגים הפלסטיניים התחייבו על הפסקת כל מעשי האלימות בהם שיגור בלוני תבערה, חדירת גדר הגבול, ויידוי אבנים. תמורת זאת ישראל הסכימה על הגדלת אזור הדיג, הזרמת סולר וחשמל לרצועה. עם זאת מדגישים במצרים כי אין מדובר בהסכם הסדרה

בווידאו: א-סיסי בנאום באו"ם - "העם הפלסטיני ראוי לממש את זכויותיו"/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המשלחת המצרית הגיעה להבנות מול ישראל והרשות הפלסטינית בנושא הקלת המצור על רצועת עזה תמורת הפסקת האלימות - כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון הלונדוני "אל-חיאת". על פי מקורות, מצרים הדגישה בפני הרשות והפלגים הפלסטיניים כי לא מדובר בהסכם הסדרה, אך הודיעה כי מאמציה הובילו למניעת מלחמה שלטענתם נראתה ודאית בתקופה האחרונה.

לפי הדיווח, כל הפלגים הפלסטיניים ברצועה, מלבד ארגון החזית העממית, הסכימו להתחייב באופן מלא להפסקת כל מעשי האלימות בהם שיגור בלוני תבערה, חדירת גדר הגבול, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. "תהלוכות השיבה" על גבול הרצועה לא יפסקו, אך יישארו בעלות אופי עממי ולא אלים. תמורת זאת, ישראל התחייבה על הגדלת אזור הדיג, הכנסת סולר והגברת החשמל ברצועה. כמו כן הובטח להמשיך בתכניות ההומניטריות של האו"ם בעזה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשעה חדשה או זיכוי על חוט השערה: כל התרחישים בפרשת ראדה
"מצפים לעוד חבילות": בארה"ב מנסים לפצח מי שלח את מעטפות הנפץ
אסון בירדן: 18 תלמידים ומורים מתו בשיטפונות בים המלח; צה"ל מסייע

עימותים בגבול רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
התחייבו על הפסקת האלימות. הפגנות בעזה, החודש/רויטרס

כמו כן, משלחת התיווך התחייבה בפני הרשות הפלסטינית כי תמשיך לפעול מול חמאס לסיום הפילוג הפלסטיני ומסירת השליטה ברצועה לממשלת הרשות. על פי המקורות, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל צפוי להכריז באופן רשמי על ההבנות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully