וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצפים לעוד חבילות": בארה"ב מנסים לפצח מי שלח את מעטפות הנפץ

25.10.2018 / 3:20

ה-FBI אישר כי שלושה מטעני חבלה נוספים נשלחו לשני מבקרים קולניים של טראמפ - ג'ו ביידן ורוברט דה נירו. הרשויות מעריכות כי מאחורי כל החבילות עומד אותו אדם, אך לפי שעה אין קצה חוט לגבי זהותו. 10 חבילות נוספות אותרו במיאמי. "יש כאן מישהו שהוא בפירוש טרוריסט"

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

עם המשך תעלומת מעטפות הנפץ בארצות הברית, הבולשת הפדרלית (FBI) אישרה היום (חמישי) כי שלושה מטעני חבלה נוספים נשלחו למבקרים קולניים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: שתי חבילות נשלחו לסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, וחבילה נוספת נשלחה לשחקן רוברט דה נירו שהרבה לתקוף במילים בוטות את הנשיא.

המעטפות שנשלחו לשניים זהות למעטפות שנשלחו אתמול, וכולן כוללות מרכיבים דומים: אותו סוג של מטען צינור שהונח באותו סוג של מעטפה. בדומה לחבילות אתמול, גם החבילות הבוקר כללו כתובת משלוח מפוברקת כאילו הגיעו ממשרדה של חברת הקונגרס הדמוקרטית דבי ווסרמן שולץ. שמה של שולץ הודפס עם שגיאת כתיב. הרשויות מעריכות כי מאחורי כל החבילות עומד אותו השולח, אולם מעבר לכך - נראה שלפי שעה אין כל קצה חוט לגבי זהות השולחים.

בנוסף, במהלך חיפוש של ה-FBI מצאו במתקן למיון דואר במיאמי 10 חבילות שהכילו חומר נפץ. לדברי המשטרה חבילות אלו יועדו לבכירי דמוקרטים בארצות הברית ולאנשים שמבקרים את הנשיא טראמפ. מחקירה עולה כי החבילות הגיעו מפלורידה. חבלנים פועלים במקום לנטרול הפצצות.

סוכנים של הבולשת הפדרלית בארצות הברית, ה-FBI, ערכו חיפושים במתקן למיון דואר באזור מיאמי במסגרת חקירת 10 החבילות שהכילו מטעני צינור ונשלחו לביתם של דמוקרטים בכירים ולאנשים המבקרים את הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זאת לאחר שמחקירת המקרים עלה כי החבילות הגיעו ממדינת פלורידה.



מוקדם יותר הערב, פונה בניין הרדיו של וושינגטון בעקבות חבילה חשודה שהגיעה למבנה. הלאחר בדיקה נמצא כי מדובר בדיווח שווא.

לקריאה נוספת על בהלת חבילות הנפץ
דמוקרטים על הכוונת, ללא קצה חוט: בארה"ב חוששים מחבילות נפץ נוספות
שבועיים לבחירות: מעטפות נפץ נשלחו לאובמה, לקלינטונים ולמשרדי CNN

ה-FBI מאשרים כי נשלחו שלושה מטענים נוספים

בין היתר, לא ידוע האם זהו אדם אחד או קבוצה של אנשים שתיאמו ביניהם את המשלוח. גורמי משטרה אמרו הערב ל-"ניו יורק טיימס" כי במתקני מיון הדואר יש צילום של כל החבילות הנכנסות למתקן, ומעבר על סרטוני הווידאו העלה עוד כמה חבילות חשודות. לא ברור בכמה חבילות כאלו מדובר.

בעוד שחלק מן החבילות נשלחו בדואר, חלק אחר נשלחו על ידי חברת שליחויות - כמו המעטפה שהגיעה אתמול למשרדי CNN. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר הבוקר בראיון ל-CNN כי הרשויות עדיין לא יודעות אם השולח נמצא באזור ניו יורק או במקום אחר בארצות הברית. הוא הוסיף: "יש כאן מישהו שהוא מטמין פצצות סדרתי, וכן, הוא בפירוש טרוריסט".

בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח הערב כי החקירה מתמקדת כרגע במדינת פלורידה. מעבר לכך לא נמסרו פרטים נוספים ולא ברור מהו המידע שנמצא בידי כוחות הביטחון, הגורם להם להתמקד במדינה זו.

עוד באותו נושא

בהלת מעטפות הנפץ: מטענים נשלחו לסגן הנשיא לשעבר ביידן ולדה נירו

לכתבה המלאה
העטיפה של אחת מחבילות הנפץ שנשלחו לגורמים בכירים בארה"ב, אוקטובר 2018. רויטרס
אחת החבילות שנשלחו בימים האחרונים/רויטרס

עוד אמר דה-בלאזיו, כי על רקע ההערכות שישנן חבילות נוספות, שוטרים נשלחו לתגבר את האבטחה סביב חברות תקשורת ומשרדים של נבחרי ציבור. אתמול הודיע המושל, אנדרו קואמו, כי ישלח מאה חיילים נוספים של המשמר הלאומי למקומות הומי אדם כמו שדות תעופה ותחנות רכבת עד שיתברר מי עומד מאחורי המעשה.

"יש להיות זהירים ולצפות לעוד (חבילות)", אמר מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, בראיון לרשת MSNBC. בנוסף, דווח ב-"וושינגטון פוסט" כי המשטרה פנתה אל כמה בכירים נוספים, בהם הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר, וביקשה מהם לנקוט באמצעי זהירות. גורמי משטרה אמרו עוד לעיתון כי לפי שעה אף אחד מן המטענים לא הגיעו לידי האדם שאליו נשלחה החבילה, וכי אף אחת מן המעטפות לא הכילה בנוסף למטען מסר כתוב כלשהו.

בריאן פרמן, בכיר ביחידה למלחמה בטרור ב-FBI, אמר הבוקר: "אנחנו לא ננוח עד שנעצור את המתקנים המסוכנים האלה מלהישלח בדואר ונעמיד את מי שעומד מאחורי זה לדין". הוא הוסיף כי המטענים נשלחו למתקן של הFBI- בקוואנטיקו, ווירג'יניה, לצורך ניתוח מעמיק.

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully