וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת מעטפות הנפץ: מטענים נשלחו לסגן הנשיא לשעבר ביידן ולדה נירו

25.10.2018 / 15:40

חבילות חשודות אותרו במתקן דואר בדלוואר, ובמסעדה בניו יורק שבבעלות שחקן הקולנוע, בזמן שהרשויות מנהלות מצוד אחרי חשוד או חשודיים אפשריים בשליחת המטענים נגד מבקריו של טראמפ. הנשיא, שגינה בתחילה את האירועים, שב להאשים את התקשורת: "גרמה לזעם בחברה"

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

שתי חבילות נפץ נוספות אותרו היום (חמישי) בארצות הברית, אחרי שנשלחו לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ולשחקן הקולנוע רוברט דה נירו. זאת בזמן המשך המצוד של הרשויות אחרי חשודים אפשריים בשליחת המעטפות לבכירים דמוקרטים וגורמים מוכרים אחרים המתנגדים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בניו יורק אותר מטען שיועד למסעדה בבעלותו של דה נירו, שמרבה להשתלח בטראמפ. חבילה תשיעית אותרה במתקן דואר במחוז ניו קאסל בדלוואר ויורטה לפי הדיווחים על ידי השירות החשאי.

טראמפ גינה את שליחת מעטפות הנפץ, אך הטיל אחריות גם על התקשורת, כשבועיים לפני הבחירות לקונגרס, שנחשבות למעין משאל על ממשלו השנוי במחלוקת.

"חלק גדול מהזעם שאנחנו רואים היום בחברה שלו נגרם בשל הדיווחים הכוזבים והלא מדויקים מתקשורת המיינסטרים שלה אני קורא 'פייק ניוז'", כתב היום טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, אחרי הדיווח על החבילה שנשלחה למסעדה של דה נירו במנהטן. "אי אפשר לתאר כמה גרועה ומלאת שנאה היא הפכה להיות. על תקשורת המיינסטרים להתנקות, מהר!".

לקריאה נוספת על בהלת חבילות הנפץ
דמוקרטים על הכוונת, ללא קצה חוט: בארה"ב חוששים מחבילות נפץ נוספות

שחקן הקולנוע, רוברט דה נירו  6 באוקטבור 2018. GettyImages
אחד ממבקריו של טראמפ. דה נירו/GettyImages
העטיפה של אחת מחבילות הנפץ שנשלחו לגורמים בכירים בארה"ב, אוקטובר 2018. רויטרס
אחת החבילות החשודות שנשלחו בימים האחרונים/רויטרס

הבולשת הפדרלית FBI ורשויות אכיפת חוק נוספות מנהלות מצוד אחרי החשוד או החשודים האפשריים, שזהותם עדיין לא ברורה. חבילות הנפץ, שאף אחת מהן לא התפוצצה, הכילו לפי החשד מטעני צינור.

חלק מבכירי הדמוקרטים אמרו כי האיומים הללו הם סימפטום לרטוריקה הלוחמנית של טראמפ, שבשבוע שעבר שיבח חבר קונגרס רפובליקני שתקף עיתונאי.

טראמפ: הזעם בחברה נגרם על ידי התקשורת

כל היעדים הם מטרות למתקפות חוזרות ונשנות על ידי אנשי הימין. ביום שני אותרה החבילה הראשונה, שנשלחה לביתו של המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס במדינת ניו יורק.

מאז, יירט השירות החשאי חבילות שנשלחו לביתם של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ושל המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בניו יורק ולביתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בוושינגטון. חבילות נשלחו גם למשרדי CNN בניו יורק, ויועדו לראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן; לתובע הכללי בממשל אובמה, אריק הולדר; למושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו; ולחברת הקונגרס מקסין ווטרס.

מפוצלת - דמויות הפוליטיות אשר קיבלו חבילות חשודות. רויטרס
מפוצלת - דמויות הפוליטיות אשר קיבלו חבילות חשודות/רויטרס

לפי ה-FBI, המטען שיועד להולדר חזר לכתובת שהודפסה על כל החבילות - משרדיה של חברת הקונגרס הדמוקרטית דבי ווסרמן שולץ בפלורידה. היא בעבר שימשה יו"ר המפלגה הדמוקרטית.

(עדכון ראשון: 13:40)

משטרת ניו יורק מחוץ  למטה CNN בניו יורק, ארה"ב, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ למשרדי CNN בניו יורק, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully