וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לבחירות: מעטפות נפץ נשלחו לאובמה, לקלינטונים ולמשרדי CNN

בתוך שעות נחשפו חבילות שהכילו מטעני צינור ויועדו לבכירים דמוקרטים ומבקרי טראמפ, שגינה את האירועים. החבילות לנשיאי העבר יורטו בידי השירות החשאי. בניו יורק, משרדי הרשת פונו בעקבות המשלוח, שיועד לראש ה-CIA לשעבר ברנן. בשני התגלתה מעטפה דומה בביתו של סורוס

צילום: רויטרס

חבילות נפץ נשלחו לבתיהם של בני הזוג ביל והילרי קלינטון במדינת ניו יורק ושל הנשיא לשעבר ברק אובמה בוושינגטון - כך מסר היום (רביעי) השירות החשאי, שיירט את המשלוחים בטרם הגיעו ליעדיהם. חבילות דומות נשלחו גם למשרדי CNN בניו יורק ולדמויות בכירות נוספות המזוהות עם הדמוקרטים ומתנגדי הנשיא דונלד טראמפ, כשבועיים לפני הבחירות לקונגרס. הן הכילו לפי החשד מטעני צינור.

לא היו נפגעים בתקריות, שמצטרפות לחבילת הנפץ שנשלחה ביום שני לביתו של המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, המתגורר במדינת ניו יורק. סורוס הוא אחת הדמויות השנואות ביותר על הימין האמריקני בפרט ובעולם בכלל והוא מושא לתיאוריות קונספירציות בידי תומכיו של טראמפ. הרשויות סבורות כי יש קשר בין כל המקרים, אך טרם נמסר על חשוד או חשודים אפשריים.

מוקדם יותר עלה חשד שמעטפה זהה נשלחה לבית הלבן, אולם השירות החשאי הכחיש את הדיווחים.

בכירי הממשל, בראשם טראמפ, גינו את משלוחי חבילות הנפץ והבטיחו לרדוף אחרי האחראים. הנשיא אמר כי "אין מקום לאלימות פוליטית באמריקה", אך במפלגה הדמוקרטית אמרו כי התבטאויות העבר שלו עודדו אלימות.

עוד חדשות מהעולם:
בשל התפרצות נגיף קטלנית: 6 ילדים מתו במרכז רפואי בארה"ב
המיליארדר החדש: לפחות זוכה אחד בהגרלת הלוטו בארה"ב
אזורי החוף בסכנה: הוריקן "ווילה" פגע במערב מקסיקו

משטרת ניו יורק מחוץ  למטה CNN בניו יורק, ארה"ב, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
פינוי אזרחים מבניין CNN בניו יורק/רויטרס

על פי ההצהרת השירות החשאי, המעטפה שנועדה לבני הזוג קלינטון התקבלה אתמול, בעוד שהמעטפה שנועדה לנשיא לשעבר אובמה התגלתה בשעות הלילה. שתי המעטפות נמצאו במסגרת תהליך סינון דואר שגרתי שמבצע השירות החשאי, שבמהלכו עלה החשד כי הן מכילות חומר נפץ.

זמן קצר לאחר הודעת השירות החשאי, משרדי רשת CNN בניו יורק פונו בעקבות חפץ חשוד שנמצא במקום. בכלי התקשורת האמריקניים נראו אזרחים רבים יוצאים במהירות ממרכז "טיים וורנר" בו ממוקמים משרדי החברה. בהמשך התברר כי המשלוח יועד לראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן, אחד ממבקריו הבולטים ביותר של טראמפ המשמש פרשן מטעם הרשת, הזוכה למתקפות חוזרות ונישנות מצדו של הנשיא.

כוננות הוכרזה גם במשרדי הסוכנות היהודית בניו יורק, הממוקמים בבניין בשדרה השלישית בו נמצאים גם משרדי המושל אנדרו קומו, שגם אל לשכתו נשלחה חבילת נפץ. שני גורמים ישראלים אמרו לוואלה! NEWS כי המעטפות יועדו למשרד המושל, אך משרדי הסוכנות נכנסו לכוננות אף הם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משטרת ניו יורק מחוץ  למטה CNN בניו יורק, ארה"ב, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
המשלוח ל-CNN יועד לראש ה-CIA לשעבר. ניו יורק, היום/רויטרס
ביל והילרי קלינטון לפני השבעת הנשיא דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
מעטפה זהה לזו שנשלחה סורוס. ביל והלרי קלינטון/GettyImages

אירוע אחר התרחש בפלורידה, שם פונה משרדה של חברת הקונגרס דבי ווסרמן-שולץ בעקבות חפץ חשוד. בדיקת המשטרה העלתה כי החבילה שהגיעה לחברת הקונגרס הדמוקרטית, הייתה אמורה להישלח לאריק הולדר ששימש כתובע הכללי בממשל אובמה, אך בטעות נשלח למשרדים של ווסרמן שולץ.

משרדי CNN בניו יורק (אילסוטריה). מערכת וואלה! NEWS
פונו באמצע השידור. משרדי CNN בניו יורק/מערכת וואלה! NEWS

לאחר הבהלה שנגרמה כתוצאה מסדרת חבילות הנפץ, מסר טראמפ בבית הלבן כי הביטחון של העם האמריקני בעדיפות הכי גבוהה מבחינתו. "כל זרועות הממשל פועלות כדי להביא את האחראים למעשים הנתעבים הללו לדין. לא נחסוך שום משאבים", אמר טראמפ. "בזמנים כאלה עלינו להתאחד ולשלוח מסר ברור: לאלימות פוליטית אין מקום באמריקה. המעשים הנוראיים האלה מנוגדים לכל מה שאנחנו מאמינים בו כאמריקנים. אנחנו כועסים ונסערים ממה שראינו הבוקר, ונגיע לשורש העניין".

גם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס התייחס לאירוע ואמר "אנחנו עוקבים אחר האירועים, האחראים יועמדו לדין".

בתו של הנשיא טראמפ, איוונקה טראמפ, גינתה אף היא את סדרת האירועים וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "אני מגנה בתוקף את ניסיון התקיפה על אובמה, הקלינטונים, CNN ואחרים - אין שום תירוץ, אמריקה טובה מזה".

ברק אובמה. רויטרס
השירות החשאי איתר את המעטפה בטרם הגיעה לידיו. הנשיא לשעבר אובמה/רויטרס

הילרי קלינטון שהתמודדה בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית קשרה בין האירועים לבחירות האמצע. "אלו זמנים מטרידים של שסע עמוק ועלינו לעשות ככל שביכולתנו לאחד את המדינה", אמרה. בנוסף ציינה כי יש לבחור מועמדים "שיקבעו מטרות, שינסו לעזור לכל אמריקני ויסתכלו בעתיד ויחבו מה התגרים שלנו היום כדי שלילדים והנכדים שלנו יהיה את העתיד שאנחנו מאחלים להם".

(עדכון ראשון: 16:21)

משטרת ניו יורק מחוץ  למטה CNN בניו יורק, ארה"ב, 24 באוקטובר 2018. רויטרס
סמוך למשרדי CNN בניו יורק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully