וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: לא נסגיר את החשודים ברצח חאשוקג'י, נוצרה היסטריה

שר החוץ הסעודי טען כי נוצרה "היסטריה" סביב מותו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י והבהיר כי היחסים עם ארצות הברית נותרו חזקים כברזל. שר ההגנה האמריקני: הרצח מערער את היציבות במזרח תיכון

עריכת וידאו: ניר חן

שר החוץ הסעודי, עדאל אל-ג'ובייר, אמר היום (שבת) כי האחראים על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י "יבואו על עונשם" והבהיר כי היחסים עם ארצות הברית נותרו "חזקים כברזל". אל-ג'ובייר כינה את הסערה סביב מותו של חאשוקג'י כ"היסטריה של התקשורת".

במהלך כנס בבחריין הזהיר שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס כי רצח העיתונאי "מערער את היציבות במזרח התיכון" ואמר כי וושינגטון תנקוט צעדים נוספים בנושא. מאטיס הוסיף כי הכבוד של ארצות הברית לעם הסעודי לא פחת.

"לאור האינטרסים הקולקטיביים שלנו לשלום והכבוד הבלתי מתפשר לזכויות אדם, הרצח של חאשוקג'י צריך להדאיג את כולנו", אמר בכנס בבחריין. "כישלון האומה לא לדבוק בנורמות הבינלאומיות ושלטון החוק פוגע ביציבות האזורית בשעה שכולנו זקוקים לה יותר מכול".

מותו של חאשוקג'י, שכתב טורים ל"וושינגטון פוסט" ונחשב למבקר חריף של ארמון המלוכה בריאד, גרר ביקורת בינלאומית נגד הממלכה הנחשבת לשותפה של ארצות הברית במלחמתה נגד התבססות איראן במזרח התיכון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר כי בכוונתו לרדת לשורש העניין, אך הדגיש את חשיבות הברית עם הממלכה נגד איראן וארגוני טרור, כמו גם את ייצוא הנשק הנרחב אליה.

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר 27 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
"יבואו על עונשם". שר החוץ הסעודי, עדאל אל-ג'ובייר בכנס בבחריין, היום/רויטרס, רויטרס
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן 16 אוקטובר 2018. רויטרס
יורש העצר הסעודי בן סלמאן ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו, לפני שבועיים/רויטרס

התובע הכללי בערב הסעודית שינה השבוע שוב את גירסתה של ריאד ואמר כי הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י היה מתוכנן - כך דיווחה רשת אל-אחבאריה, שלפיה הרשויות חוקרות את החשודים בפרשה על בסיס מידע שהתקבל מצוות החקירה המשותף עם טורקיה. ברשת CNN בשפה הטורקית דווח כי המשטרה בוחנת דגימות מים מהבאר שבקונסוליה הסעודית אחרי שבתחילה היא לא קיבלה גישה לשם.

הודעת התובע הכללי סתרה את ההודעה של ריאד שטענה שבעת היעלמותו של מבקר השלטון ב-2 באוקטובר הוא יצא מהקונסוליה באיסטנבול בחיים. רק בשבוע שעבר, בעקבות לחץ בינלאומי כבד והדלפות מצד גורמים טורקיים, היא הודתה כי הוא מת, אך טענה כי היה זה כתוצאה מתגרה שהתפתחה במקום ולא בפעולה מתוכננת. ריאד ממשיכה להכחיש כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן היה מעורב בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully