וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תביאו את הראש של הכלב": המבצע לחיסול העיתונאי באמצעות הסקייפ

22.10.2018 / 23:13

גורמי מודיעין חשפו כי עוזרו הבכיר של הנסיך הסעודי, שפוטר בצל היעלמותו של ג'מאל חאשוקג'י, פיקד על ההתנקשות בעיתונאי באמצעות הסקייפ. על פי הדיווח, הקלטת השיחה - שכוללת החלפת עלבונות בין השניים - נמצאת בידיו של ארדואן והוא עשוי לחשוף אותה בנאומו מחר

עריכת וידאו: ניר חן

עוזרו הבכיר של יורש העצר הסעודי, שהיה אחראי על ניהול חשבונות המדיה החברתית שלו, פיקד על רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באמצעות רשת הסקייפ - כך פורסם הערב (שני) ברויטרס מפי גורמי מודיעין בכירים. על פי הדיווח, סעוד אל-קטאני החליף עלבונות עם חאשוקג'י בתוך הקונסוליה שבה הוא מצא לבסוף את מותו והורה על 15 המתנקשים לרצוח אותו.

למרות פיטוריו, שהגיעו בצל פרשת חאשוקג'י, גורמים המקורבים למערכת המשפט הסעודית אמרו כי הם אינם מאמינים שקטאני נעצר. מדברי גורמי המודיעין עולה כי קטאני עצמו ליווה באופן אישי את חיסולו של חאשקוג'י - אלא שנוכחותו במקום הייתה וירטואלית בלבד.

לקריאה נוספת:
בזמן הרצח: "מקורב ליורש העצר התקשר ללשכתו מתוך הקונסוליה"
"לא יסלח על הבגידה": אזהרת יורש העצר הסעודי למערב
מ"חוות טרולים" בריאד: צבא הטוויטר של בן סלמאן נגד מבקרי הממלכה

תיעוד: כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. צילום מסך מ-TRT, אתר רשמי
העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בדרכו לקונסוליה שבה נרצח/אתר רשמי, צילום מסך מ-TRT

חאשקוג'י נכנס לקונסוליה באיסטנבול בסביבות השעה 13:00 ב-2 באוקטובר, וזאת על מנת לאסוף כמה מסמכים הקשורים לנישואיו. לפי גורמי ביטחון טורקיים הוא נלכד בתוך הקונסוליה על ידי 15 מתנקשים סעודים שנחתו במדינה רק שעתיים קודם לכן לצורך המבצע.

גורמי המודיעין הבכירים טענו כי התנהל קשר בין אל-קטאני לבין הנעשה בקונסוליה הסעודית באמצעות סקייפ. בשלב זה, החל הבכיר הסעודי להטיח עלבונות בעיתונאי, שנחשב למבקר חריף של בית המלוכה. חאשוקג'י, מצדו, השיב בעלבונות משל עצמו. בשלב מסוים הורה קטאני לאנשיו להיפטר מחאשוקג'י: "תביאו לי את הראש של הכלב".

לא ברור אם שיחת הסקייפ התקיימה לכל אורך העינויים והרצח שעבר העיתונאי. הגורמים אמרו כי הקלטה של שיחת הסקייפ נמצאת כעת ברשותו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שאותה הוא מסרב לשחרר לאמריקנים. טענה זו באה אחרי שארדואן הצהיר בעצמו כי הוא עתיד לפרסם מידע על החקירה במהלך הנאום שהוא יישא מחר, אך שלושה גורמים בממשלה באנקרה סירבו להגיב לפרסום של רויטרס בנוגע להקלטה.

עוד באותו נושא

אחרי רצח העיתונאי: עובדי הקונסוליה הסעודית תועדו שורפים מסמכים

לכתבה המלאה
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן במוסקבה, יוני 2018. AP
מוחמד בן סלמאן/AP

קטאני, מי שפיקד על גל המעצרים ההמוני בצמרת הממלכה בשמו של מוחמד בן סלמאן, היה אחד מה"שעירים לעזאזל" שבהם השתמשה ריאד בניסיון לרכך את הזעם בינלאומי על התקרית. ביום שבת דווח בכלי תקשורת סעודיים כי מלך סלמאן פיטר את קטאני וארבעה בכירים נוספים בטענה שהוציאו לפועל את הרצח.

עם זאת, השפעתו של קטאני בפמלייתו של נסיך הכתר הייתה רבה כל כך בשלוש השנים האחרונות, שיהיה קשה לארמון המלוכה לצייר אותו כמי שפעל על דעת עצמו, ללא מעורבותה של הממשלה בריאד. קטאני עצמו אמר בעבר כי הוא לא יעשה דבר ללא הסכמתו של המלך. "אתה חושב שאני מקבל החלטות בלי הנחיה? אני שכיר נאמן של דברי אדוני המלך ואדוני יורש העצר", הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו בקיץ שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully