וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רצח העיתונאי: עובדי הקונסוליה הסעודית תועדו שורפים מסמכים

סוכנויות הידיעות ועמרי נחמיאס

22.10.2018 / 22:18

בטלוויזיה הטורקית פורסם תיעוד שבו נראו עובדים בקונסוליה באיסטנבול כשהם מעלימים ראיות, יממה אחרי מותו של חאשוקג'י. חתנו של טראמפ: "אנחנו עדיין בשלב בחינת הראיות"

עריכת וידאו: ניר חן

בעוד חקירת מותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י נמשכת, תיעוד חדש שפורסם הערב (שני) בטלוויזיה הטורקית מציג כמה מעובדי הקונסוליה באיסטנבול כשהם מעלימים ראיות - יממה אחרי היעלמותו. גופתו של העיתונאי עדיין לא אותרה ובמערב ממשיכים לפקפק בגרסאות שניפקה ערב הסעודית מאז הודאתה הראשונה ביום שבת בכך שחאשוקג'י, שהגיע לקונסוליה ב-2 באוקטובר עם ארוסתו חדיג'ה הטיץ', אינו בין החיים. הוא היה אמור להשלים את הליך הגירושים כדי שיוכל להינשא לה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר הערב על הצהרתו כי ההסבר הסעודי להיעלמות העיתונאי אינו מספק. במקביל, חתנו ג'ארד קושנר התראיין באירוע של רשת CNN והתייחס בהרחבה לפרשה.

קושנר, הנחשב מקורב מאוד ליורש העצר מוחמד בן סלמאן, נשאל האם הוא מאמין לגרסה הסעודית לגבי השתלשלות האירועים שהובילה למותו של העיתונאי הסעודי, והשיב: "אנחנו עדיין בשלב בירור העובדות, אנחנו מקבלים כמה שיותר עובדות, וזה יקבע אילו עובדות אמינות ואילו לא. בסוף התהליך הנשיא ייקבע איזה פעולות צריך לנקוט".

לקריאה נוספת:
"לא יסלח על הבגידה": אזהרת יורש העצר הסעודי למערב
מ"חוות טרולים" בריאד: צבא הטוויטר של בן סלמאן נגד מבקרי הממלכה
טראמפ: ההסבר הסעודי למותו של חאשוקג'י לא מספק; גרמניה קוראת לעצור מכירות נשק

התיעוד החדש של עובדי הקונסוליה:

קושנר רמז כי ארצות הברית מודעת לתמונת המצב המלאה. "העיניים שלנו פקוחות", אמר. "הנשיא מתמקד במה שטוב לאמריקה. מה האינטרסים העסקיים שלנו, אילו אינטרסים אנחנו חולקים עם מדינות אחרות. בכל יום אנחנו נתקלים במדינו שמנסות לרמות אותנו, אבל התפקיד שלנו להתמקד במה שטוב לעם האמריקני". הוא גם גילה כי במהלך שיחתו עם בן סלמאן הוא ייעץ לו להתנהל בשקיפות: "אמרתי לו להיות גלוי לחלוטין. העולם צופה. ישנן האשמות רציניות מאוד, שיוודא הוא שקוף".

בן סלמאן ובכירים בממלכה דוחים את האפשרות שהוא היה מעורב בפרשה, שגרמה ללחץ בינלאומי כבד על ריאד ולביקורת גוברת נגד בן סלמאן, ששולט בענייני היומיום בממלכה. רבים מתקשים להאמין כי יורש העצר הסמכותי לא ידע על מבצע מסוג זה, שבו היו מעורבים 15 איש, בהם מקורביו, ותוהים מדוע היה צורך בקבוצה כה גדולה - שכללה גם רופא המומחה בניתוח שלאחר המוות - בשביל לעצור לחקירה אדם אחד, מטרת המבצע המקורית לכאורה.

(עדכון ראשון: 20:41)

עוד באותו נושא

בזמן הרצח: "מקורב ליורש העצר התקשר ללשכתו מתוך הקונסוליה"

לכתבה המלאה
העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
ג'מאל חאשוקג'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully