וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"חוות טרולים" בריאד: צבא הטוויטר של בן סלמאן נגד מבקרי הממלכה

21.10.2018 / 18:52

בניו יורק טיימס נחשף כי קמפיין שהחל עוד ב-2010 נועד להטריד ולהשפיע על דעת הקהל נגד מבקריה של סעודיה, בהם גם חאשוקג'י. בריאד אף השתמשו בדוח סודי כדי לרדוף גורמים שהתנגדו לצעדי הצנע

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ערב הסעודית שיגרה "צבא רשת" כדי שיטריד את העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ומבקרי משטר אחרים בטוויטר - כך דווח שלשום (שבת) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, המאמצים לתקוף אותם ולהשפיע על דעת הקהל נגדם כללו "חוות טרולים" הממוקמת בריאד וככל הנראה שתול בתוך טוויטר שבו השתמשה הממלכה כדי לפקח על חשבונות. בטוויטר ובשגרירות ערב הסעודית בוושינגטון סירבו להגיב לדיווח.

בעיתון דיווח כי המבצע החל עוד ב-2010, לפני עלייתו של המלך סלמן ובנו יורש העצר מוחמד. סעוד אל-קאחטני, המקורב לבן סלמאן, גיבש את האסטרטגיה של המבצע. הוא אחד מחמשת הגורמים הרשמיים שהודחו מתפקידם בעקבות מותו של חאשוקג'י, צעד שעליו הכריזה ריאד ביום שבת, עם הודאתה הראשונה בכך שהעיתונאי הגולה מת בקונסוליה באיסטנבול.

ריאד, שהכחישה בתחילה כי העיתונאי אינו בחיים, טוענת עכשיו כי הוא נחנק למוות בעקבות השתבשות במבצע סורר של צוות בן 15 איש, שהעלים את גופתו ונמלט מטורקיה. הצוות נמצא במעצר יחד עם שלושה חשודים נוספים. גורמים טורקיים סבורים כי חאשוקג'י נרצח באופן מתוכנן וכי גופתו בותרה.

מפגינים מחופשים לנשיא ארה"ב טראמפ וליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מפגינים מחוץ לבית הלבן בשל רצח העיתונאי חאשוקג'י, 19 באוקטובר 2018. רויטרס
מפגינים לבושים במסכות של בן סלמאן וטראמפ מחוץ לבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס

בנוסף לכך, בדיווח, שהתבסס על גורמים אמריקניים וסעודיים, הוזכר דוח של חברת הייעוץ מקינסקי שדן ברגשות הציבור כלפי צעדי צנע שעליה הכריזה הממלכה ב-2015. בעיתון, שהשיג העתק של הדוח בן תשעת העמודים, נאמר כי הרגשות היו שליליות יותר מחיוביות וכי השיחה הונעה על ידי שלושה אנשים. לפי ניו יורק טיימס, אחרי פרסום הדוח, אחד מהשלושה נעצר, השני אמר כי שניים מאחיו נעצרו וכי הטלפון הסלולרי שלו נפרץ ולשלישי סגרו את חשבון הטוויטר.

החברה מסרה כי היא "מזועזעת" מהאפשרות שהדוח שלה שימש לרדיפת מבקרי ממשל וכי הדוח לא גובש למען שום גוף ממשלתי. עוד נאמר כי היא חוקרת כיצד הגיע הדוח לידי ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully