וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר את דחיית פינוי חאן אל-אחמר, בנט ושקד הצביעו נגד

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את החלטת נתניהו על דחיית פינוי הכפר כדי למצות את המשא ומתן עם תושבי המקום. בנט ושקד הצביעו נגד ההחלטה. מוקדם יותר התייחס נתניהו לראשונה לנושא במסיבת עיתונאים עם שר האוצר האמריקני: "אל-אחמר יפונה, זה יהיה קצר ואני מאמין שבהסכמה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

הקבינט המדיני ביטחוני אישר היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה לדחות את פינוי חאן אל-אחמר במשך מספר שבועות כדי לתת הזדמנות למצות את המשא ומתן עם התושבים ולהגיע לפינוי ברצון. הישיבה, שזומנה הבוקר במפתיע, נמשכה כארבע שעות ובמהלכה נרשמו מחלוקות חריפות בין ראש הממשלה ושרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד, שהצביעו בסופו של דבר נגד ההחלטה - גם אחרי שיחה בארבע עיניים בין נתניהו ובנט, בה ניסו ללבן המחלוקות.

בשל התארכות הישיבה נדחתה ישיבת הממשלה, שתוכננה לשעות הבוקר - לשעות הערב. בהודעת הקבינט אחרי הישיבה נמסר כי "הקבינט החליט על פינוי חאן אל אחמר. בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, הקבינט מאפשר ארכה של כמה שבועות למיצוי המו"מ לפינוי בהסכמה".

מוקדם יותר התייחס נתניהו התייחס לראשונה לנושא במסיבת עיתונאים משותפת עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין. בתשובה לשאלת וואלה! NEWS אמר נתניהו כי "חאן אל-אחמר יפונה, זאת החלטה של בית משפט. אין לי כוונה לדחות את זה להודעה חדשה, אלא למועד קצר". נתניהו אמר כי "משך הזמן שניתן לנסות לפנות את זה בהסכמה ייקבע על ידי הקבינט" והוסיף כי "זה יהיה קצר ואני מאמין שזה יהיה בהסכמה".

עוד בוואלה! NEWS:
טרור על אש נמוכה: כשחמאס מנסה להוכיח שהמצב נמצא תחת שליטה
טראמפ: נפרוש מהסכם בקרת נשק גרעיני עם רוסיה - היא מפרה אותו
"הלכתי לקבל טיפול רפואי": החשוד בפגע וברח באשקלון הסגיר עצמו

פגישה בין רה"מ למזכיר האוצר האמריקני, משרד רה"מ, ירושלים  21 באוקטובר 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"אין לי כוונה לדחות את הפינוי להודעה חדשה". נתניהו במסיבת עיתונאים עם מנוצ'ין, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר כי "חאן אל אחמר יפונה. מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ. במינות חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה". אתמול מיהר שר הביטחון אביגדור ליברמן להתנער מההחלטה ופירסם הודעה בה הדגיש כי "ההחלטה על דחיית פינוי חאן אל אחמר התקבלה בניגוד גמור לעמדת שר הביטחון ולמרות התנגדותו הנחרצת".

ההחלטה לפנות את חאן אל-אחמר מעוררת מתיחות דיפלומטית מזה חודשים וגרמה לביקורת קשה על ישראל מצד האיחוד האירופי והאו"ם. בשבוע שעבר, פירסמה התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודעה בה הזהירה מפינוי הכפר, והביעה חשש כי הפינוי עשוי להוביל לאלימות. בנסודה הדגישה כי, היא עוקבת אחר הפינוי והדגישה כי מבחינת הדין הבינלאומי, ככלל, "הרס של רכוש ללא צורך צבאי והעברת אוכלוסין בשטח כבוש מהווים פשעי מלחמה על בסיס אמנת רומא".

עוד באותו נושא

נתניהו החליט לדחות את פינוי חאן אל-אחמר, ליברמן התנגד

לכתבה המלאה
חאן אל-אחמר. רויטרס
הכפר הבדואי חאן אל-אחמר/רויטרס

ההחלטה על דחיית הפינוי התקבלה בעוד המינהל האזרחי נערך לפינוי הכפר בקרוב. בשבוע שעבר אף נסללו מחדש דרכי גישה לקראת ההריסה הצפויה. כבר כמה חודשים יש כוחות רבים באזור הכפר ועבור התושבים הוכנו מגרשים במתחם המכונה "ג'האלין מערב", ליד אל-עזרייה.

עורך דין תאופיק ג'בארין, המייצג את תושבי חאן אל-אחמר, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי היו מגעים בלתי רשמיים בין תושבי הכפר למדינה על מנת להגיע לפתרון. לדבריו, במהלך פגישה שהיתה עם גורם לא רשמי עלתה פעם נוספת הצעה להרחיק את הבתים מהכביש. "ההצעה שלנו היתה שהתושבים מוכנים להרחיק את הבתים מהכביש הראשי צפונה, כי זה היה הנימוק הרשמי של המדינה. את ההצעה הזו אנחנו כבר הצענו גם בדיון ב-1 באוגוסט 2018", אמר. עם זאת, ציין ג'בארין כי לא התושבים לא קיבלו כל אישור רשמי להחלטה על הקפאת הפינוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
מבוי סתום. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

בקבוצת "ידידי הג'האלין" התומכת במציאת פתרון לשבט, בירכו היום על ההחלטה. "אנחנו מברכים על החלטת ראש הממשלה ומקווים כי לטובת מדינת ישראל והחברה הישראלית, יימצא פתרון הגון ואנושי, בדיוק כפי שהממשלה יודעת לעשות כשהיא רוצה. התנהלות נכונה של הממשלה בעבר, היתה מונעת את הפיכת הרשות הפלסטינית לשחקנית מרכזית בנושא", נמסר.

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully