וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נראה שהעיתונאי הסעודי מת, ההשלכות יהיו חמורות

19.10.2018 / 6:10

נשיא ארה"ב אמר כי ג'מאל חאשוקג'י, שלא נראה מאז שנכנס לקונסוליה באיסטנבול, אינו בין החיים. הוא הזהיר מפני התגובה של וושינגטון אם אכן תוכח אשמתה של ריאד בפרשה. ברשת ABC דווח כי בפגישתו בטורקיה פומפאו האזין להקלטות בהן תועד לכאורה רצח העיתונאי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (חמישי) כי "נראה בוודאות" שהעיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י מת, והזהיר בשיחה עם כתבים בבסיס חיל האוויר באנדרוז כי "ההשלכות יהיו חמורות" אם ערב הסעודית תימצא אשמה.

בתוך כך, ברשת ABC דווח כי שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו האזין בפגישתו בטורקיה השבוע להקלטות לכאורה של רצח חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול. על פי גורם טורקי, פומפאו אף קיבל תמלול של ההקלטה. עם זאת, השר ודובריו הכחישו את הדיווחים.

בנוסף, דווח הלילה בניו יורק טיימס מפי שלושה מקורות כי סעודיה שוקלת להטיל את האשמה על רצח העיתונאי על בכיר בשירותי המודיעין המקורב ליורש העצר מוחמד בן סלמאן. לפי הדיווח, התכנית היא להטיל את האשמה על גנרל אחמד אל אסירי, יועץ בכיר לבן סלמאן.

לקריאה נוספת בנושא:
העיתונאי הסעודי עונה בתוך הקונסוליה: "אצבעותיו נתלשו וראשו נערף"
הטור האחרון של העיתונאי הסעודי: "העולם הערבי זקוק לחופש ביטוי"
דיווח: מפקד יחידת החיסול של העיתונאי הסעודי - מקורב ליורש העצר

"אף אחד לא יודע" - טראמפ התייחס לדיווח שלפיו סעודיה הרגה את העיתונאי ב"חקירה שהשתבשה" כ"שמועה". רויטרס
"אף אחד לא יודע" - טראמפ התייחס לדיווח שלפיו סעודיה הרגה את העיתונאי ב"חקירה שהשתבשה" כ"שמועה"/רויטרס

ריאד ממשיכה להכחיש היא כי אחראית להיעלמותו של העיתונאי הגולה, שנכנס לקונוסליה שלה באיסטנבול לפני שבועיים וחצי ולא נראה מאז. עם זאת, בריאיון לניו יורק טיימס, הביע טראמפ אמון בדיווחים המודיעיניים המצביעים על מעורבות של הדרגים הסעודיים הבכירים בחיסול.

טראמפ עודכן אתמול בהתפתחויות בפרשה על ידי פומפאו, שנפגש עם הנהגת ערב הסעודית וטורקיה ביומיים האחרונים. שר החוץ אמר כי יש לתת עוד כמה ימים לריאד כדי שזו תספק תשובות.

עוד באותו נושא

טראמפ שוחח עם הנסיך הסעודי: "מכחיש כל קשר להיעלמות העיתונאי"

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן 16 אוקטובר 2018. רויטרס
מכחיש דיווחים על קבלת הקלטה של הרצח. מלך סעודיה ופומפאו, השבוע/רויטרס

בינתיים, שר האוצר בממשל האמריקני סטיב מנוצ'ין הצטרף לשרי אוצר אירופים שהודיעו במהלך היום שלא ישתתפו בכנס הכלכלי הגדול של ריאד בהמשך החודש, שכבר מוחרם על ידי שורת כלי תקשורת ואנשי עסקים בכירים בעקבות היעלמותו של העיתונאי. השר אמר כי החליט על כך בתום התייעצות עם טראמפ ופומפאו. מנוצ'ין צפוי להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב ולפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בכיר במשטרת טורקיה הודיע הלילה כי החיפושים אחר גופתו של העיתונאי הורחבו וכעת הם נמשכים גם ביער בפרברי איסטנבול ובעיירת חוף סמוכה. לדבריו, חוקרים חשפו "דגימות רבות" מחקירתם בתוך הקונסוליה ומעון הקונסול, שם נראה העיתונאי לאחרונה לפני כשבועיים בעזרתן ינסו לזהות עקבות DNA של חאשוקג'י.

לפי גורמים טורקיים, חאשוקג'י, שביקר את מדיניות ארצו מארצות הברית בשנה האחרונה, נרצח ועונה בתוך הקונוסליה על ידי קבוצה של 15 סוכנים סעודים, חלקם מקורבים ליורש העצר מוחמד בן סלמאן. ולכן, התנערות הנסיך, שתדמיתו כמחולל רפורמות ספגה מכה קשה מאז תחילת הפרשה, מידע מוקדם על מה שאירע נראית לא אמינה.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully