וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "שרים בקבינט עושים פוליטיקה קטנה על גבו של הרמטכ"ל"

19.10.2018 / 0:39

שר הביטחון תקף שרים בקבינט שיצאו נגד מדיניות צה"ל. "לא יעלה על הדעת, זו חציית קו אדום ופגיעה בביטחון המדינה", צייץ ליברמן בתגובה לדיווחים על עימותים במהלך הדיון בקבינט שלשום

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

"מצער ומקומם ששרים בקבינט עושים פוליטיקה קטנה על גבו של הרמטכ"ל", כך אמר אמש (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בהתייחסו לפרסומים על עימותים בקבינט, בהם שרים תקפו את מדיניות הרמטכ"ל גדי איזנקוט. "לא יעלה על הדעת שחברי קבינט יאשימו את הרמטכ"ל במדיניות שהם מתווים. זו חציית קו אדום ופגיעה בביטחון המדינה", כתב השר בטוויטר.

בחברת החדשות פורסם אמש כי במהלך הדיון חלק מהשרים העלו השגות לגבי מדיניות צה"ל מול ההתפרעויות בגדר הרצועה, ודיברו על אובדן ההרתעה. לפי הדיווח, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו היו השגות לגבי תגובת הצבא ועל הירי לבאר שבע. "במבחן התוצאה מדיניות הפעולה של איזנקוט נכשלה, וגרמה לאירועים להידרדר", טענו חלק מהשרים. עוד דווח כי השרים ישראל כץ ויואב גלנט תקפו את שר הביטחון במהלך הדיון.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר חמש שעות וחצי: הסתיימה ישיבת הקבינט על המצב ברצועת עזה
צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה
מטען התפוצץ סמוך לגדר; צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה

סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן באוגדת עזה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון בסיור השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

השר גלנט התייחס אתמול בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת לאירועים בדרום, ואמר כי "אני לא מתייחס לתוכן דיוני הקבינט, אבל אני יכול לומר דבר אחד בצורה מאוד מפורשת - כללי המשחק עומדים להשתנות. אנחנו לא נקבל יותר את טרור האש וטרור הגדרות", הבהיר בהתבטאות ראשונה לאחר ישיבת הקבינט אתמול שעסקה בעזה, שבסופה השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין ולא להתבטא בנושא.

במהלך הדיון, שנמשך כחמש שעות וחצי, צה"ל הציג תכניות להחרפת מדיניות התגובה כלפי חמאס, בהתאם להתפתחויות בשטח, ונסקרו תרחישי התגובה בהיערכות לקראת המתיחות בסוף השבוע וההפגנות על הגדר ביום שישי.

לדברים גורמים המעורים בפרטי הדיון, ליברמן, שקרא לפני הישיבה לצאת למבצע נרחב בעזה, דרש גם בישיבת הקבינט מצה"ל להציג תכנית אגרסיבית ותקיפה יותר, אך הקבינט החליט בסופו של דבר בשלב זה להחריף את מדיניות התגובה רק בהתאם להתפתחויות בשטח בסוף השבוע. בתוך כך, בעקבות המתיחות הביטחונית, שונו אמש נתיבי הטיסה לנמל התעופה בן גוריון. מרשות שדות התעופה נמסר כי השינוי אינו פוגע בלוח הטיסות.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully