וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען התפוצץ סמוך לגדר; צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה

15.10.2018 / 19:44

שני מחבלים התקרבו לגדר והניחו מטען שהתפוצץ וגרם נזק במקום בתגובה ירה כלי טיס של צה"ל לעבר עמדת חמאס. אין נפגעים בקרב הכוחות. במקביל מאות פלסטינים מפגינים בצפון הרצועה מול קיבוץ זיקים

צילום: שי מכלוף עריכה: ליר שפיגלר

שני מחבלים הניחו היום (שני) מטען חבלה על הגדר בדרום רצועת עזה. המטען התפצץ וגרם נזק לגדר, אין נפגעים. בתגובה תקף צה"ל עמדת חמאס.

במקביל מאות פלסטינים מפגינים בצפון רצועת עזה מול קיבוץ זיקים. המפיגינים מבעירים צמיגים וזורקים אבנים על כוחות הביטחון שבמקום. על פי דיווחים של משרד הבריאות הפלסטיני 32 מפגינים נפצעו מאש צה"ל ועוד עשרות פצועים מחנק ורסיסים.

בתקרית שארעה ביום שישי האחרון, חוליית מחבלים הניחה מטען חבלה על גדר הביטחון בחסות העשן שהקשה על שדה הראייה. בעקבות הפיצוץ נפער חור בגדר שאפשר ליותר מ-20 פלסטינים לחדור לשטח ישראל. רובם חזרו לשטח הפלסטיני. שלושה מהם רצו לעבר עמדת צלפי צה"ל, שירו לעברם כשהם במרחק עשרות מטרים בלבד. שלושה מתו ויתר הפלסטינים הצליחו לגרור את הגופות בחזרה לשטח הפלסטיני. במקביל, בהפגנות יום שישי ברצועה נהרגו שבעה פלסטינים.

מחקירה ראשונית של צה"ל על התקרית ברצועה עלה כי לוחמי יחידת עילית היו פזורים בעמדות הצלפים של צה"ל על הגבול בזמן פיצוץ מטען החבלה. הלוחמים זיהו את שלושת המחבלים שהתקדמו לעברם. על פי החשד אחד הפלסטינים, שלא נראה חמוש, טיפס לעבר העמדה, הלוחם כיוון לעברו את הנשק וצעק לעברו לעצור מספר פעמים. לאחר שלא עצר והתקרב ירה הלוחם בפלסטיני מטווח אפס. לפי הערכות של גורמי צבא, הפלסטיני שחדר ניסה לחטוף ללוחם את הנשק.

עוד בוואלה! NEWS
פיגוע שלישי בשבוע: ניסיון דקירה סמוך לברקן; המחבל נורה למוות
שוטר טוב ושקט, אפס תלונות עבר: במח"ש חוקרים את הרצח בנתניה
גיוס, גיור ופונדקאות: מושב החורף ייפתח, והוא עשוי להיות הקצר ביותר

הפרות סדר בזיקים  15 באוקטובר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
מאות פלסטינים מפגינים בצפון הרצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות הגוברת ברצועה ורמז על פעילות קרובה. "החמאס לא הבינו את המסר. אם הם לא יפסיקו את ההתקפות הם יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת מאוד". נתניהו הוסיף כי "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר שתכלול מכות חזקות מאוד. אם יש לו שכל הוא יפסיק". בתוך כך הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעות הקרובות לדיון השבועי שנקבע מראש בנושא.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להפרות הסדר האלימות ברצועה ואמר "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול היישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועה עזה".

(עדכון ראשון: 17:51)

עוד באותו נושא

שבעה הרוגים בהפגנות בעזה; צה"ל חיסל מחבלים שחצו את הגדר

לכתבה המלאה
הפרות סדר בזיקים  15 באוקטובר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפרות הסדר בצפון הרצועה, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully