וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה הרוגים בהפגנות בעזה; צה"ל חיסל מחבלים שחצו את הגדר

כ-15 אלף פלסטינים מפגינים בכמה מוקדים בגבול הרצועה וכמה מהם, שחצו את הגדר והתקרבו אל עמדת צה"ל, חוסלו. ראש הלשכה המדינית של חמאס תועד כשהוא נמלט מגז מדמיע. עשר שריפות הוצתו בעוטף עזה

צילום: רויטרס

הפגנות בגבול הרצועה - עדכונים אחרונים:

-14 אלף פלסטינים מפגינים בכמה מוקדים
-שבעה פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו
-צלפי צה"ל חיסלו שלושה מחבלים שפגעו בגדר וחדרו לישראל
-עשר שריפות הוצתו בעוטף עזה
-תיעוד: הנייה נמלט מירי גז מדמיע
-ליברמן הורה לעצור את הזרמת הדלקים לרצועה

שבעה פלסטינים נהרגו היום (שישי) בהפגנות בגבול רצועת עזה - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. בנוסף אליהם, 192 פלסטינים נפצעו, מתוכם 140 מירי, והועברו לבתי החולים ברצועה. 45 מבין הפצועים הם ילדים. שלושה מההרוגים הם מחבלים שחצו את גדר המערכת והתקרבו אל עמדת צה"ל.

במהלך האירוע חוליית מחבלים הניחה מטען חבלה על גדר הביטחון בחסות העשן שהקשה על שדה הראייה. בעקבות הפיצוץ נפער חור גדול שאפשר ליותר מ-20 פלסטינים לחדור לשטח ישראל. כוח צה"ל ביצע ירי באוויר כדי להרחיק את המחבלים, שחזרו ברובם לשטח הפלסטיני. שלושה מהם רצו לעבר עמדת צלפי צה"ל, שירו לעברם כשהם במרחק עשרות מטרים בלבד. שלושה מתו ויתר הפלסטינים הצליחו לגרור את הגופות בחזרה לשטח הפלסטיני.

מפקדים בשטח שיבחו את התגובה של לוחמי צה"ל. חדירת המחבלים היא אחד מהאירועים שאיתם מתמודד צה"ל, המתרחשים בחסות העשן הסמיך שמקשה על הכוחות לראות בבירור את המתרחש.

בהפגנות משתתפים כ-15 אלף פלסטינים בכמה מוקדים. בצה"ל אמרו כי המתפרעים משליכים מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה, מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת וכי "הלוחמים מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

כתבות נוספות בוואלה! NEWS
200 מ' בתוך שטח ישראל: צה"ל חשף מנהרה שעברה מחאן יונס
על מעקה בטיחות ובבי"ס: בלוני תבערה אותרו בראשון לציון ובאשכול

עימותים בגבול רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
מפגינים בדרום הרצועה, היום/רויטרס
עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
העימותים בעזה, היום/רויטרס

רגע הפגיעה במחבלים לפי כלי תקשורת פלסטיניים:

בדובר צה"ל התייחסו להפרות הסדר האלימות ומסרו כי "ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל הפרות סדר אלימות ולנסות לבצע פיגועי טרור כנגד ישראל בחסותן. צה"ל לא יאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת- ועל-קרקעי, וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

במקביל, עשר שריפות פרצו בעוטף עזה בשל בלוני ועפיפוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. תושבי קיבוץ כרם שלום התבקשו על ידי כוחות הכיבוי להסתגר בבתיהם בשל העשן העולה מהצמיגים הבוערים של המפגינים ברצועה.

ברשתות החברתיות פורסם סרטון שבו נראה, לפי הנטען, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה נמלט מירי גז מדמיע במהלך ההפגנות.

הסרטון שבו נראה הנייה נמלט מגז מדמיע:

עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
מתוך העימותים בגבול עזה, היום/רויטרס

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע כי לאור האירועים בגבול הוא הורה לעצור את הזרמת הדלקים לרצועת עזה. הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. ממשרדו נמסר כי "ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיכליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל".

בלוני תבערה באשכול ובראשון לציון

בלון תבערה אותר הבוקר בשטח בית ספר יסודי במועצה האזורית אשכול. הוא אותר על ידי אם הבית של בית ספר, דווח וטופל על ידי אנשי בטחון אשכול בטרם הגעת התלמידים לבית הספר. מבדיקה עולה כי הבלון נשא חומר תבערה ולא נפץ. ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, הגיב לנחיתת הבלון: "תושבי אשכול מתמודדים מעל חצי שנה עם טרור הבלונים שלא מבדיל בין שדות לבתי ספר. אנו תובעים מממשלת ישראל לפעול בנחישות כדי לשים סוף לאיום זה ולחזק לילדינו את תחושת הביטחון".

בלוני תבערה אותרו הבוקר גם בשדה חקלאי סמוך למושב במועצה האזורית אשכול. הבלונים התגלו על ידי חקלאי שדיווח לגורמי ביטחון במושב, ונוטרלו על ידי חבלן.
שריפה פרצה היום בשמורת כרמיה שבדרום כתוצאה מבלון תבערה. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום טיפלו בשריפה.

בנוסף לכך, בלון תבערה אותר הבוקר על מעקה בטיחות ברחוב שפרינצק בראשון לציון, בעיר ועליו כיתובים. טרם ברור מהיכן הגיע. הוא טופל בידי חבלן של משטרת ישראל.

עימותים ברצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול הרצועה, היום/רויטרס
עימותים בדרום רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
תושבי קיבוץ כרם שלום התבקשו להסתגר בבתיהם. מפגינים בדרום הרצועה, היום/רויטרס

אמש, צה"ל חשף מנהרה שעברה ממרחב חאן יונס לישראל, והוציא אותה מכלל שימוש. מדובר במנהרה שחוברה לרשת טלפונים וחשמל. מנהרה זו הינה ה-15 שמצאו מתחילת השנה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס רמז כי בחמאס השתמשו בשיטה שניסתה לעקוף את היכולות של צה"ל. המנהרה, שאורכה הכולל כקילומטר, לא הגיעה לקרבת יישובים בשטח ישראל. עוד הוסיף כי יש עוד מנהרות שצה"ל אוחז בהן וטרם נטרל אותן.

עימותים בדרום רצועת עזה, 12 באוקטובר 2018. רויטרס
צה"ל משיבים באמצעים לפיזור הפגנות וביריות. מפגינים בדרום הרצועה, היום/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully