וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית ליד ים המלח: תינוקת והוריה נהרגו בהתנגשות בין רכב לאוטובוס

צוות מד"א שהוזעק למקום החל במאמצים להחייאתם של גבר ואישה בני 30 ו-20, ובתם תינוקת בת חצי שנה, שנלכדו בין הריסות כלי הרכב, אולם לבסוף נאלץ לקבוע את מותם. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה. עד ראייה: האוטובוס סטה ממסלולו בגלל פנצ'ר - ופגע במכונית

צילום: דן בונבידה ושי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

שלושה בני אדם נהרגו הבוקר (חמישי) בהתנגשות בין אוטובוס לכלי רכב פרטי בכביש 90, סמוך לצומת נאות הכיכר שבאזור ים המלח. בין ההרוגים, גבר ואישה בשנות ה-30 וה-20 לחייהם, ותינוקת בת חצי שנה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום סייעו לכוחות הכיבוי וההצלה לחלץ את השלושה מבין הריסות הרכב. הצוותים פתחו בפעולות להחייאת השלושה, אולם לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותם בזירת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
מטבריה ועד אילת: מחאות ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים
העיתונאי הסעודי עונה בתוך הקונסוליה: "אצבעותיו נתלשו וראשו נערף"
בתוך כמה ימים: יותר מ-550 עגלים לפיטום מתו מחיידק קטלני בצפון

מפה: תאונה בצומת נאות הככר על כביש 90 - משפחת אביטן. עיבוד תמונה
מפה: תאונה בצומת נאות הככר על כביש 90 - משפחת אביטן/עיבוד תמונה
תאונה בצומת נאות הככר על כביש 90. דן בונבידה, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דן בונבידה

"כשהגענו למקום המראה היה מזעזע", סיפר מאור לאב חובש מד"א. "ראינו אוטובוס עומד בצד הדרך כשהנוסעים עומדים לצידו. בסמוך, בתעלה בצד הדרך ראינו רכב פרטי הפוך מרוסק ומעוך לחלוטין. מחוץ לרכב הייתה תינוקת כבת שנה במצב אנוש, שני חובשים מד"א שחלפו במקום והוזנקו ע"י אפליקצית מד"א החלו לבצע בפעוט פעולות החייאה. מחוץ לרכב שכבה צעירה בשנות ה 20 ובתוך הרכב בכיסא הנהג נלכד גבר בשנות ה-30 כשהוא עם פגיעה רב מערכתית. הגבר והאישה היו ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם. תינוק כבן שנה הועבר לניידת טיפול נמרץ ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".

פרמדיק מד"א איתי אוריון הוסיף: "התינוק כבן חצי שנה היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית. בסיוע רופא שנקלע למקום ביצענו פעולות החייאה ממושכות אך מצבו היה קריטי ולאחר דקות ארוכות נאלצנו לקבוע את מותו במקום. מדובר בתאונה קשה מאוד. נוסעי האוטובוס כל העת היו במקום והייתה המולה".

תאונה בצומת נאות הככר על כביש 90 - משפחת אביטן. דן בונבידה, מערכת וואלה! NEWS
מותם של הפצועים נקבע במקום. זירת התאונה בנאות הכיכר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דן בונבידה

14 מנוסעי האוטובוס נפצעו קל והם טופלו על ידי אנשי מד"א. "כשהגענו למקום התאונה ראינו כ-50 נוסעים מחוץ לאוטובוס, כולם היו בהכרה מלאה והתהלכו", סיפרה שרה ישראלי, חובשת בכירה במד"א. "ביצעתי סריקה באוטובוס והתחלנו למיין את הנוסעים שהתלוננו. 13 מהנוסעים סבלו מחבלות קלות וסימני חרדה. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני וסייענו להם. את הנהג, גבר כבן 50 העברנו למסוק מד"א שנחת בסמוך ואת שאר הנוסעים 7 במספר העלנו לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים סורוקה, כולם במצב קל".

כוחות משטרה שהגיעו למקום סגרו את האזור ובוחני תנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה. על פי עד ראייה, תקר באחד מצמיגי האוטובוס הוביל לסטייה ממסלול נסיעתו של האוטובוס ולהתנגשות הקטלנית ברכב הפרטי.

"היה שם אירוע רב נפגעים", סיפר דן בונבידה שהיה על האוטובוס. "האוטובוס התחיל להתנדנד פתאום, לא ברור למה. הרגשנו כאילו הוא זז מצד לצד מסיבה לא ברורה. הרגשנו בום שמסתבר שבדיעבד היה הרכב. האוטובוס נעצר, חשבנו שהוא נתקע אז רצינו לשבור אותו עם הפטישים האדומים. ירדנו וראינו את הרכב הפגוע בצד, רצינו לרדת לסייע ולמשוך מישהו מהרכב, אבל המשטרה לא רצתה שנתקרב. כנראה התמונה הייתה די ברורה. האנשים באוטובוס הגיבו בהלם".



על פי נתוני הרלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) מאז תחילת השנה נהרגו 228 בני אדם ב-214 תאונות קטלניות, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נהרגו 301 בני אדם ב-262 תאונות קטלניות. בין השאר, 124 בני אדם נהרגו בכבישים בין עירוניים. מתחילת חודש אוקטובר נהרגו בכבישי ישראלי 18 בני אדם.

פינוי פצועים מתאונה ליד ים המלח לביה"ח סורוקה, ב"ש. שי מכלוף
פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה, היום/שי מכלוף
פינוי פצועים מתאונה ליד ים המלח לביה"ח סורוקה, ב"ש. שי מכלוף
פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully