וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבריה עד אילת: מחאות ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים

שורת האירועים הנערכים ב-22 מוקדים בעקבות רצף מקרי הרצח של נשים ועל רקע המאמצים לקדם בכנסת את חוק האזיקונים והקיצוץ בתקציב התכנית הממשלת במאבק. השחקנית יעל אבקסיס, יזמת המחאה, אמרה בדמעות: "זו שעת מלחמה, נשים לא מפסיקות להירצח

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

אזרחים רבים השתתפו היום (חמישי) בשורת אירועי מחאה ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים. במסגרת האירועים שיזמו הפעילות החברתיות רונית לב ארי, יעל אבקסיס וענת לב אדלר, מתקיימות הפגנות נגד מה שארגוני הנשים כינו "טרור מגדרי", והן נערכות ב-22 מוקדים מטבריה עד אילת, תחת הכותרת "שעת מלחמה". בארגונים אף קראו לנשים שלא יכולת להגיע לאירוע להפעיל לחץ ולהביע את מחאתן באמצעות הרשתות החברתיות.

אחד מהמוקדי הכינוס המרכזיים היה בכיכר דיזנגוף שבתל אביב, אליו הגיעו ראשי ארגונים ופוליטיקאים. עשרות פעילים ופעילות שהגיעו לאירוע חסמו את התנועה בכיכר וקראו בסיסמאות: ''ביבי, ביבי תעורר, הנשים הן לא הפקר'', ''נשים רוצות בטחון ברחובות'', ו''גבר גבר תתעורר, הנשים הן לא הפקר''.

עוד בוואלה! NEWS:
דרמה בבחירות בחיפה: נפסלה המועמדת המובילה נגד ראש העיר יונה יהב
תאונת קטלנית סמוך לים המלח: 3 הרוגים בהתנגשות בין מכונית לאוטובוס
בשל סיבוך: יולדת מתה מספר ימים אחרי לידת תינוק בריא

מפה: מוקדי מחאה נגד אלימות כלפי נשים. עיבוד תמונה
מפה: מוקדי מחאה נגד אלימות כלפי נשים/עיבוד תמונה
יעל אבקסיס בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
"שעת מלחמה". השחקנית יעל אבקסיס, היום/ראובן קסטרו

"זו שעת מלחמה נשים לא מספיקות להירצח", אמרה השחקנית יעל אבקסיס, מיוזמות המחאה, עם דמעות בעיניה. "הרגשתי שאי אפשר יותר. קראנו ביום חמישי שנשים יפסיקו להיות מה שהיינו, מטפלות, עוזרות, אנחנו יוצרות חיים יוצרות שינוי, יש 20 מוקדים ברחבי הארץ, יש מיליון נשים שדמן זועק ולא רק מתוכי, יש פה אנרגיה מטורפת, הגיע הזמן שינוי אמיתי, החברה חולה, האתיקה חולה, המוסר לא שיוויוני ובמיידי הקמת צוות חירום לכל הנוגעים בדבר, סנכרון בין כל משרדי הממשלה. אני מוכנה להקים גייס נשים שיפעל, יזהה. אני נסערת נורא".

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
הפעילים חסמו את התנועה. כיכר דיזנגוף, היום/ראובן קסטרו

ראש העיר חולדאי שהגיע אף הוא למקום, זכה לביקורת מצד פעילים רבים,.זאת בצל הבחירות לרשויות המקומיות. "למה אתה לא סוגר את בתי הזונות?", הטיחו בו נשים רבות. "למה אתה לא עוצר זנות בדרום תל אביב?". הנשים המשיכו וקראו כי אינו מבצע את עבודתו והוא בעצמו "מפקיר נשים".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה: "העולם משתנה. נשים הופכות לחזקות יותר ועל גברים להבין שאישה היא לא החפץ. השינוי מתחיל בחינוך וממשיך במערכות אכיפת החוק והמשפט. באתי לתמוך היום במי שיצא לרחוב למען המאבק הזה".

ציפי לבני בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, היום/ראובן קסטרו
אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה ורון חולדאי בהפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
חולדאי ומדז'יבוז' בהפגנה בכיכר דיזנגוף/ראובן קסטרו

גם אווה מדז'יבוז', יו"ר הרשות לקידום מעמד האישה הגיעה לאירוע בכיכר דיזנגוף. "באתי גם כאישה וגם בתפקידי כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה", הצהירה. "המנדט שיש לי כמנכ"לית בנושא אלימות ניתן לצערי רק בנושא העלאת המודעות בלבד. צריך לעשות שינוי תודעה כמו בקמפיין #MeToo. ההבנה שמי שצריך לחפש מקלט הם לא הקורבנות אלא הגברים המכים והאלימים. גבר שמכה צריך להבין שזה קלון שאין לו תקומה בחברה מתוקנת".

ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן" שהשתתפה היום באירוע המחאה בתל אביב הוסיפה: "ביטחונם של נשים הוא לא הפקר. לא יכול להיות שמבטיחים לנו שוב ושוב משאבים למניעת אלימות במשפחה ובפועל לא יעשו כלום. הגיע הזמן שהממשלה תתייחס לרצח נשים ברצינות הראויה ותממש במלואן את המלצות הועדה הבין משרדית למניעת אלימות במשפחה"

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
"גבר גבר תתעורר''. נשים מפגנות בכיכר דיזינגוף בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

במוקד ההפגנות במרכז הזיכרון בחיפה, הפגינו עשרות נשים בהובלת "הפורום למאבק באלימות נגד נשים" וממלאת מקום ראש העיר חיפה, תת-אלוף במיל', חדוה אלמוג. "הגיעה העת שהחברה תפנים שבעיית רצח נשים היא בעיה של החברה כולה ולא של ארגוני הנשים", אמרה אלמוג. "הפתרון לבעיה חייב להינתן על-ידי המדינה ולבוא לידי ביטוי הן בהקצאת תקציבים והן בפעילות נחושה של רשויות האכיפה והרווחה ובחינוך יום יומי של החברה כולה". עצרת נוספת תתקיים בגן הזיכרון הערב בשעה 18:00.

''שעת מלחמה'' הפגנת הנשים נגד אלימות נשים בנהריה. הדור הבא, מערכת וואלה! NEWS
מוקד המחאה בנהריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, הדור הבא
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
"נשים ממשיכות להירצח". מחאת אלימות נגד נשים, כיכר דיזנגוף בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

אירועי המחאה באו בעקבות שני מקרי הרצח האחרונים, שהתרחשו בחודש האחרון, בהם הרצח של אנגווץ וואסה בת ה-36 על ידי בעלה השוטר, ועליזה שפק על ידי הגרוש שלה. מתחילת שנת 2018 נרצחו 18 נשים. בשנת 2017 מספר הנרצחות היה דומה. בוועדה לקידום מעמד האישה מנסים לקדם את "חוק האזיקונים", לפיו כל גבר שיש נגדו צו הרחקה יסתובב עם אזיקון אלקטרוני שיתריע בפני האישה על קרבתו, אלא שרק השבוע אחרי הרצח פורסם תזכיר לחוק. בינתיים תקצוב התוכנית הלאומית למיגור האלימות נגד נשים נמצא בחסר, כאשר בפועל הוערך ב-50 מיליון אך תוקצב בחצי ממנו.

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
לא לאלימות. מחאת האלימות נגד נשים, כיכר דיזינגוף בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

מוקדי האירוע

ת"א- כיכר דיזנגוף, ירושלים- כיכר ציון, נתניה- צומת פולג, פרדס חנה- רחבת המועצה, טבריה- גן העיר, גדרה- ליקר בייקרי, בן גוריון 105 גדרה, כפר יונה- רחבת המתנ"ס, נהריה- צומת נהריה, אילת- רחבת המשביר, עפולה- כיכר העצמאות, יהוד- קניון סביונים דרך משה דיין 3, כפר סבא- חבת הדשא ליד העיריה, ראש העין- מרכז מסחרי ברחוב שבזי,עכו- רחבת טמבור, פתח תקווה- כיכר המיסדים, רח' חובבי ציון 42, חיפה- גן הזכרון מול בנין העיריה, אשדוד- קניון לב אשדוד.


(עדכון ראשון: 11:10)

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
מחאת האלימות נגד נשים, כיכר דיזינגוף בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר דיזינגוף, ת"א. ראובן קסטרו
מחאת האלימות נגד נשים, כיכר דיזינגוף בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully