וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבחירות בחיפה: נפסלה המועמדת עינת קליש המובילה נגד ראש העיר יהב

18.10.2018 / 9:34

נשיא בית המשפט המחוזי בעיר דחה את עתירת עינת קליש רותם ורשימתה שנפסלו על ידי ועדת הבחירות, אחרי שמפלגת העבודה תמכה בה ובמועמד נוסף. "התחכמות, אינה ראויה בהליך החשוב ביותר בשיטת המשטר הדמוקרטית". בעבודה מתעקשים: "מדובר בטעות טכנית בלבד. נערער לעליון"

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את עתירת מפלגת העבודה ואשרר את פסילתה ש" ד"ר עינת קליש רותם ואת רשימתה "חיים בחיפה", שהתמודדו בבחירות לראשות העירייה שצפויות להתקיים בעוד כשבועיים. ההחלטה לפסול את קליש רותם, שהייתה המועמדת המובילה נגד ראש העיר המכהן יונה יהב, באה משום שהמפלגה הביעה תמיכה ברשימה נוספת - "חיים בחיפה", בראשות ישראל סביון.

ועדת הבחירות הודיעה על הפסילה כבר בשבוע שעבר, אך קליש רותם ורשימתה המשיכו לשדר "עסקים כרגיל". הבוקר במפלגת העבודה התעקשו כי "מדובר בטעות טכנית בלבד. נפנה לבית המשפט העליון ואנו בטוחים כי הוא יקבל את העתירה והרשימה תאושר".

עוד בוואלה! NEWS:
יורים לכל הכיוונים, כמעט: המרוץ לראשות עיריית ירושלים מתחמם
נדחה ערעורו של רוכברגר: לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות ברמה"ש
שלטון נקי ואיכותי: כנס "לא מצביעים שחיתות" הגיע לבת ים

ד"ר עינת קליש רותם  מרשימת "חיים בחיפה". יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
קליש רותם בדיון בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

במפלגה השוו את המקרה לאירוע זהה בשדרות, וטענו כי גם שם בית המשפט קיבל את העתירה. עם זאת, נשיא בית המשפט, השופט ד"ר רון שפירא ציין בהחלטתו כי "כגודל הזכות, כך מידת החובה החלה על המתמודדים, המנגנון המנהלי המפקח על הבחירות, ובהמשך גם הבוחרים, לדקדק בקיום הדווקני של הוראות החוק". הוא הוסיף כי "ההקפדה בקיום הוראות החוק באה כדי להבטיח את תקינות ההליך, ובדרך זו את קיומן של בחירות שיבטיחו שוויון בין מתמודדים ושוויון בין הבוחרים ויגנו על ההליך מפני פגיעה בזכויות הבסיסיות של כל השותפים בו".

השופט שפירא ציין כי במקרה שהובא בפניו התוצאה קשה, הן לרשימה שביקשה להתמודד, הן למועמדת שביקשה להיבחר לראשות העיר, והן לציבור תומכיה והבוחרים ככלל. הוא מדגיש כי "החובה לאכוף את הוראות החוק בקפידה" מובילה לתוצאה אליה הגיע. "יש להצר על כך שמפלגת העבודה, והעותרים לא מילאו אחר הוראות החוק וההנחיה הברורה של המפקח הארצי על הבחירות, כפי שפורטה במכתב שנשלח אליהם. במקום להסדיר את הגשת הרשימות בצורה התקינה והראויה בחרו לנהוג כפי שבחרו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השופט חיים רון שפירא. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
נשיא ביהמ?ש המחוזי חיפה, השופט ד?ר רון שפירא/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

השופט הוסיף: "התנהגותם שניתן להגדירה כהתחכמות, אינה ראויה בהליך החשוב ביותר בשיטת המשטר הדמוקרטית. אין אלא להצר על הדרך שבחרו ועל התוצאה הקשה שנובעת מהתנהלות זו, תוצאה שלמרבה הצער הביאו על עצמם ועל תומכיהם".

הוא פסק כי מפלגת העבודה, עו"ד גיא בוסי שייצג אותה וכן עינת קליש רותם ורשימתה ישלמו הוצאות משפט בגובה 10,000 שקלים למנהל הבחירות עופר שפר ולרשימת "חיפה המתחדשת" בראשות עו"ד דוד עציוני.

"דברי הנשיא מדברים בעד עצמם"

בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי, ראש העיר המכהן יונה יהב הבהיר: "לא אעסוק בקליש. לא עסקתי בה לאורך כל מערכת הבחירות. דבריו של נשיא בית המשפט המחוזי מדברים בעד עצמם".

ברשימת "אוהבי חיפה" של ישראל סביון שנותרת בלעדית בתמיכת מפלגת העבודה אומרים כי "מצטערים על ההחלטה". "היינו מעדיפים שהתשובה תהיה בקלפי", אמר סביון. "אמרנו זאת בעת הדיון בבית המשפט. אבל היות וזו התוצאה, נותר להצר על כך. תושבי חיפה צריכים לחשב מסלול מחדש". ברשימתו ביקשו בהזדמנות זו לקרוא לעציוני "להצטרף אל המועמד הראוי והמנוסה ביותר" ולחבור לסביון.

ראש עיריית חיפה הציג את הדוח שהזמין על סכנות מיכל האמוניה המוצב בעיר. ערן גילווארג
"לא אעסוק בקליש". ראש העיר יונה יהב/ערן גילווארג

בעקבות העתירה, קליש רותם כתבה בחשבון הטוויטר שלה "נעתור לבג"ץ, ממשיכים".

הבוקר, בבג"ץ, ידון הרכב שופטים בעתירת של סגנית ראש העיר יוליה שטראים, על החלטת ועדת הבחירות לפסול גם את רשימתה "חיפה בעליה", כיוון שהגישה שמות של רק שבעה מועמדים, בעוד שבחיפה יש להגיש לפחות 11. עתירה שהגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בעניין אף היא נדחתה, על ידי השופט שמואל ברלינר שקבע כי "את הנעשה אין להשיב ולעיתים יד המקרה חורצת גורלות" וכי גם בעניינה "המקרה הוא פשוט וברור: הרשימה חייבת לעמוד בדרישות החוק".

יו"ר ועדת הבחירות בחיפה, עו"ד יוסי חכם, הודיע לחברי ועדת הבחירות כי רשימת קליש רותם ורשימת יוליה שטראים אינן זכאיות לנציגות בקלפיות ושיגר להם מפתח קלפיות עדכני שאינו כולל את שתי הרשימות שנפסלו ושערעורן בביהמ"ש מחוזי נדחה. "המצב המשפטי הוא שרשימות אלו אינן מתמודדות בבחירות הקרובות", הסביר תוך שהבהיר כי "המצב המשפטי הנוכחי הוא זה שאמור לעמוד לנגד עינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully