וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של רוכברגר: לא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות ברמה"ש

16.10.2018 / 12:23

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ההחלטה לאחר ניסיונות חוזרים של ראש עיריית רמת השרון לשעבר, שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, לקצוב את תקופת הקלון. "מאז ריצוי עונשו עברו שנתיים בלבד", קבעו השופטים

איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון. קובי אליהו
לא יתמודד. רוכברגר/קובי אליהו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את ערעורו של ראש עיריית רמת השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, וקבע כי הוא אינו יכול להתמודד בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. במסגרת הערעור שהגיש רוכברגר בשבוע שעבר, ניסה להפוך את החלטת משרד הפנים שלא לקצוב את תקופת הקלון.

"תכלית החוק היא לא לאפשר למי שהורשע בעבירה אשר דבק בה קלון להיכלל ברשימת המועמדים", נכתב בהחלטת בית המשפט. "טענות העותרים הבאות לתמוך בהתמודדות מי שנקבע לגביו מפורשות שדבק בו קלון, כאשר מאז ריצוי עונשו עברו כשנתיים בלבד, סותרות באופן מובהק תכלית זו".

יצחק רוכברגר לשעבר ראש עיריית רמת השרון שמואשם בעבירות מרמה, ביהמ"ש השלום תל אביב. ניב אהרונסון
רוכברגר בבית המשפט/ניב אהרונסון

"אנו מקווים כי החלטתו של בית המשפט תשים סוף למעלליו של רוכברגר, ותבהיר לו אחת ולתמיד שאיננו ראוי להמשיך ולכהן במשרה ציבורית, לא כל שכן כראש עיר", אמרו הבוקר (שלישי) בתנועה לאיכות השלטון. "רוכברגר ניהל קמפיין בחירות מזה מספר חודשים, והוליך שולל את ציבור הבוחרים במצח נחושה כשהוראות החוק בעניין ברורות - אסור לו להתמודד, כמו שאכן קבע בית המשפט. אנו מברכים על החלטת בית המשפט בענייננו, ומקווים כי החלטת השופטת שמה קץ לעניין. התנועה תמשיך ללוות את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות על מנת להבטיח את טוהר המידות בשלטון המקומי".

בתחילת השנה פנה רוכברגר ליו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בבקשה למחוק את הקלון. הנדל קבע כי אין זה מסמכותה של וועדת הבחירות להכריע בעניין זה, ולכן עליו לפנות למנהל הבחירות במשרד הפנים. טרם התקבלה החלטה סופית, הכריז רוכברגר בחודש מאי בעמוד הפייסבוק שלו כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

רוכברגר הורשע בשנת 2014 בשורה של עבירות בהן רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף. בית המשפט גזר עליו עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי, וכן קבע כי יש קלון בעצם מעשיו, המונע ממנו לשמש בתפקידים ציבוריים במשך שבע שנים. רוכברגר כיהן בראשות העירייה 12 שנים ברציפות. עם הגשת כתב האישום נגדו הכריז על נבצרות, עד להודעה על התפטרותו בחודש מאי 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully