וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורים לכל הכיוונים, כמעט: המרוץ לראשות עיריית ירושלים מתחמם

על הבמות המועמדים שומרים על ממלכתיות, אך מאחורי הקלעים הקרב עולה שלב והארבעה מתקיפים אחד את השני. מהקרן החדשה ועד זיתים, כך נראה המאבק על התפקיד הנכסף בירושלים

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

בפעם השנייה באותו היום נפגשו המועמדים לראשות עיריית ירושלים לעימות על במה, הפעם מול תלמידי תיכון יאסא, תיכון ישראלי למדעים ואומנויות בעיר. אך במקום עימות פוליטי בין השניים - זכו התלמידים בעיקר להנהונים והסכמות. מבלי להביט במועמדים, או לזהות את קולם, היה קשה ברוב הזמן להבחין מי מהם הוא זה שמדבר וגם הנושאים עליהם דיברו נשמעו שחוקים. בין הנושאים בלטו הדיור, צעירים, תעסוקה וחינוך, וגם הניקיון זכה למקום של כבוד במערכת הבחירות הנוכחי בכלל ובדיון מול התלמידים בפרט.

בהנחייתה של העיתונאית דפנה ליאל, הוקצה למועמדים זמן לשאלות, אולם, נראה היה כי המועמדים וויתרו על הזכות להקשות אחד על השני. לחלופין, נשמעה מצדם האמירה: ''בלי לתקוף, בלי לתקוף''. ייתכן כי המועמדים חששו מהשאלות שיופנו אליהם או שהיו כבר משועממים מהשאלות של עצמם, אחרי אינסוף עימותים.

עוד בוואלה! NEWS:
כשהחרדים נבהלו מהאיום של עצמם: משבר הגיוס לא נפתר - רק נדחה
שוטר טוב ושקט, אפס תלונות עבר: במח"ש חוקרים את הרצח בנתניה
עדה שלישית טוענת: "א"ק התוודתה בפניי כי רצחה את תאיר ראדה"

עופר ברקוביץ. שרון גבאי, מערכת וואלה! NEWS
"בלי לתקוף". המתמודד לראשות ירושלים, עופר ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, שרון גבאי

כך הפך העימות, ללא-עימות וערב דל בעקיצות. למרות כל זאת בעקיצות המעטות שכן נזדקו במהלך הערב הייתה כאשר חבר המועצה עופר ברקוביץ' הפנה את האמירה כי "יש מי שהצביע בעד סגירת מתחם התחנה בשבת או ברח מההצבעה'' ליריביו, סגן ראש העירייה יוסי דייטש וחבר המועצה משה ליאון.

בהמשך לזאת, ברקוביץ' שאל על התוכנית שניסה לקדם השר זאב אלקין, במסגרתה יופרדו שכונות מעבר לגדר מירושלים - תכנית שליאון דואג שאף אחד לא ישכח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רשימת תומכים של משה ליאון אין נשים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
לא נמצאה אישה בעלת ''שיעור קומה''. רשימת התומכים שפירסם משה ליאון ללא נשים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

''אלקין יבגוד בירושלים'': הקמפיין השנוי במחלוקת לטובת ליאון

עם זאת, בעוד על הבמה נשמרה חזות ממלכתית, נראה כי לאחרונה ההתקפות בין המועמדים גברו. השבוע פורסם ברשת קמפיין אנונימי, תחת הכותרת ''אלקין יבגוד בירושלים'', שהזכיר את הדילוג של אלקין מהמפד''ל לקדימה, ומשם לליכוד.

על אף שהועלה באופן אנונימי, הקמפיין כלל את הכיתוב ''משה ליאון לראשות עיריית ירושלים'' ומשפורסם באתר ''כיפה'', עתר השר לוועדת הבחירות נגד האתר וליאון עצמו, בבקשה להסירו. העתירה נדחתה על הסף, מאחר והמתמודד זאב אלקין, טרם העתירה, פנה למטה ליאון.

בתגובה לכך, ראש ועדת הבחירות האזורית יהודה ארנון דראל, ציין כי הזיקה של ליאון לקמפיין ''אינה ברורה דיה''. במטה של ליאון נאמר כי ''ככל הנראה מדובר ביוזמה של פעיל שהוסרה מיידית על ידי המטה מרגע שהתברר הנושא". במטה הבהירו כי אינם עומדים מאחורי הקמפיין, וכן האשימו את אלקין ב''ניסיון נואש להשיג פרסום''. במטה אלקין ממשיכים לכנות את ליאון "קומבינה" של דרעי וליברמן.

קמפיין נגד אלקין, ''אלקין יבגוד בירושלים''. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
''אלקין יבגוד בירושלים'', קמפיין נגד זאב אלקין/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

במערכת הבחירות הנוכחית, גם המועמד ברקוביץ' ספג לא מעט התקפות, שייתכן וראה אותן כדבר חיובי. בין שלל הטענות נגדו היה ניסיון להציגו כאיש שמאל קיצוני בעיר בה רוב תושביה הם יהודים ימניים. במהלכו פורסם סרטון שבו נראות נשים מארגון ''נשים בשחור'' מפגינות באופן קבוע בכיכר פריז נגד הכיבוש לצד תמיכתן בברקוביץ', או שידור של סדרת כתבות בערוץ 20 שטענו כי הוא קשור לקרן החדשה.

עם זאת, לא בטוח שמה שעובד בזירה הארצית יעבוד גם בזירה המקומית. בעוד המפלגה שזוכה לתמיכה הגדולה ביותר בירושלים היא הליכוד, בשתי מערכות הבחירות האחרונות הצליחה הסיעה להכניס רק נציג אחד למועצה.
גם המועמד שהתמודד מטעמה לראשות העיר, משה ליאון, הפסיד. דווקא הרשימות שאינן מפלגתיות, נחלו הצלחה רבה יותר בעיר.

סרטון תעמולה של יוסי דייטש בחירות 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
''פחות אוהב זיתים ובננות''. סרטון התעמולה של יוסי דייטש/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

לצד ההתקפות, מנסים המועמדים להוכיח שהם מסוגלים להביא קולות מכלל האוכלוסייה היהודית בעיר. כך למשל, פרסם השבוע המועמד דייטש סרטון חדש תחת הכותרת ''דברים שלא ידעתם על המועמד לראשות העיר''. הסרטון הופנה לציבור הרחב ונועד להוכיח שקהלו שך דייטש מגוון.

מלבד העובדה שהזכיר שאינו אוהב ''זיתים ובננות'', כלל הסרטון תמונות שלו עם חברת מועצת העירייה, לורה ורטון, ממפלגת מרצ ועם מספר 2 ברשימתו של אלקין, פלר חסן-נחום. אולם הדבר הבולט ביותר הוא מה שלא מופיע בסרטון - אזכור לרשימת אגודת ישראל, שבראשה עומד דייטש.

בין היתר, התגאה דייטש לאחרונה בתמיכה המפתיעה מצד יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג, צעיר חילוני שעומד בראש המינהל האחראי על אזור מרכז העיר. אך לאחר מכן, כבר הציג תמיכה מצד רשימתו של חבר המועצה אריה קינג, הפועל לייהוד מזרח ירושלים ופונה לציבור החרד"לי. לאחרונה, קינג עלה לכותרות לאחר שטען באתר ''כיפה'' כי רשימתו אינה כוללת נשים מאחר ולא נמצאה אישה בעלת ''שיעור קומה גבוה'', כפי שהורו לו הרבנים.

יוסי דייטש בסרטון תעמולה לבחירות, נתמך על ידי פעיל מרצ. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
דייטש מקבל תמיכה מנציג מרצ/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אלקין מצדו, התגאה לאחרונה עם הצגת תמיכתם של חברים באיגוד ההורים של מוסדות החינוך הממלכתי-חרדי. קולות שגם יריבו למחנה, ברקוביץ', היה שמח לקבל. בהצבעה שנערכה השבוע במרכז האקדמי 'לב' הצביעו סטודנטים חרדים וחרד''לים ועל פי תוצאותיה אלקין זכה ב- 42% מהקולות ולעומתו ברקוביץ' זכה רק ב-7%.

עוד עולה מהסקרים בעיר, ברובם המוחלט נראה שברקוביץ' הוא המועמד שקרוב לוודאי יעלה לסיבוב השני. אך פחות משבועיים לבחירות, המירוץ עוד פתוח לגמרי והמועמדים ידרשו לעבוד קשה עד קו הסיום, זאת בשביל להצליח ולכבוש את כיכר ספרא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully