וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדה שלישית טוענת: "א"ק התוודתה בפניי כי רצחה את תאיר ראדה"

ב"ידיעות אחרונות" פורסם על עדות חדשה במשטרה שלפיה אישה המכונה א"ק התוודתה בפני צעירה על רצח תאיר ראדה. בכך, הפכה לאדם השלישי בפניו התוודתה א"ק באחריות למעשה. סנגורו של זדורוב צפוי להודיע בקרוב על הגשת בקשה למשפט חוזר בעקבות ראיות חדשות

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בוידאו: דיון שהתקיים לפני כשנה בעניין בקשתה של אילנה ראדה לקבל את הטלפון הנייד של תאיר)

צעירה הגיעה למסור עדות בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה - כך פורסם הבוקר (שני) ב"ידיעות אחרונות". העדה זומנה לחקירה בימ"ר צפון בנצרת עילית לאחר שבמשטרה קיבלו מידע לפיו אישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בנושא, התוודתה בפניה כשהיו מאושפזות בבית החולים "מזרע" כי רצחה את תאיר בשנת 2006. בכך הפכה הצעירה לאדם השלישי, לכאורה, בפניו חשפה א"ק את אחריותה לרצח.

לפני כשנתיים פורסמה בסדרה "צל של אמת" עדותה של מ"פ, צעירה שטענה כי ע', חברתה שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א"ק, שמעה ממנה אף היא וידוי על רצח ראדה. מ"פ שמה מאז קץ לחייה, וכך גם ע', כך שלא התאפשר למשטרה לגבות מהן עדות. במשטרה התקבלה עדות מאישה אחרת, שטענה כי שתי נשים אחרות שטיפלו ב-ע' שמעו ממנה את הטענה אודות א"ק.

לקריאה נוספת:
ראש אגף החקירות לשעבר בשב"כ: "זדורוב לא רצח את תאיר ראדה"
פרקליטה לשעבר על אמה של תאיר ראדה: "מטורפת וחולת פרסום"
"הזיכרון היחיד שלי": מאבקה של אילנה ראדה להשבת הטלפון של תאיר נמשך

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
12 שנים למותה. ראדה/ג'יני

במסמך שכתבה פסיכיאטרית שטיפלה בע' בעוד שהייתה מאושפזת נחשף כי היא בעצמה שוחחה עם א"ק. במהלך השיחה הצהירה א"ק כי "יש לה 'רעב' לרצוח מישהו". במזכר ששלחה לפסיכיאטר המחוזי ביקשה לאשפז את א"ק בדחיפות ובאופן כפוי על מנת לערוך לה בדיקה.

א"ק נחקרה באזהרה בשנה שעברה בעקבות עדות שנתן בן זוגה לשעבר, א"ח, ולפיה סיפרה לו לאחר הרצח כי היא זו שרצחה את ראדה. היא הכחישה את הטענות, והאשימה כי א"ח ביקש להפליל אותה כיוון שנפרדה ממנו זמן קצר קודם לכן. בתום החקירה נקבע כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת אותה לרצח מלבד עדותו בן הזוג לשעבר. בית המשפט העליון קבע בתום החקירה כי אין הצדקה לגבות ראיות נוספות בנושא.

בעקבות ראיות חדשות הודיע עורך הדין ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, כי יגיש בקשה למשפט חוזר. לטענתו יש ברשותו הוכחות שליקט במהלך השנתיים האחרונות, באמצעותן ניתן להרשיע את א"ק ברצח ראדה. זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר "נופי גולן" בקצרין בו למדה הנערה, הורשע ברצח בשתי ערכאות וכן ערעורו לעליון נדחה לפני כשנתיים.

משרד המשפטים הבהיר הבוקר כי "בניגוד לפרסומים בנוגע לגילויים חדשים פרשת א"ק נחקרה ביסודיות בשעתו, ולא נמצא בה ממש". עוד ציין כי כל דיווח בהקשר זה נבדק וכי אמיתות הגירסה לגבי מעורבותה ברצח נשללה. יחד עם זאת הוסיפו כי "אין אפשרות לשלול כי א"ק סיפרה לגורמים שונים כי היא הרוצחת, וזאת נוכח מחלת נפש ממנה סבלה. בהקשר זה נציין כי לא נמצא - גם כיום - כל ממצא חדש שמלמד על אמיתות הדברים".

במשרד ציינו כי כי במהלך השנים היו מספר גורמים הסובלים ממחלת נפש ש"התוודו" על הרצח ואחד מהם אפילו הגיע בשעתו לבית משפחת ראדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully