וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטון נקי ואיכותי: כנס "לא מצביעים שחיתות" הגיע לבת ים

15.10.2018 / 19:17

שלושה מתמודדים מתוך שבעה השתתפו בכנס של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. ראש העיר הנוכחי יוסי בכר ביטל ברגע האחרון את השתתפותו באירוע

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

בעוד פחות מחודש ילכו תושבי בת ים לקלפיות ויבחרו מי יקבל את התפקיד הנכסף לראשות העיר. שלושה מתמודדים לראשות העירייה מתוך שבעה השתתפו הערב (שני) בכנס "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

שבעה מועמדים מתמודדים לראשות עיריית בת ים, מתוכם שלושה הודיעו על השתתפותם. אלי יריב מתמודד ותיק שמנסה לכבוש את ראשות העיר לא אישר הגעתו, צביקה רובין וצביקה ברוט שלחו נציגה מטעמם. המתמודד הרביעי ראש העיר הנוכחי יוסי בכר ביטל ברגע האחרון את השתתפותו באירוע.

כ-130 אלף תושבים מתגוררים בבת ים שגובלת בתל אביב, חולון וראשון לציון. האיום התמידי שמרחף מעליה הוא גרעון כספי שהוביל לא פעם להצעה לאיחוד עם עיריית תל אביב.

יוסי בכר מועמדת לרשות עיריית בת ים. ינואר 2015. ראובן קסטרו
ביטל השתתפותו. ראש העיר הנוכחי בכר/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימש בעבר ממלא מקום לראש העיר לחיאני. בוסקילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיר ידעה בשנים האחרונות את אחד מסיפורי השחיתות המסוקרים ביותר. שלמה לחיאני, ראש העיר שהיה נחשב לאהוד וכריזמטי נחשד בעבירות של שחיתות בהן קבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועוד. במאי 2014 הוא הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון ב-3 עבירות של הפרת אמונים, כשסעיפי השוחד נמחקו מכתב האישום.

בספטמבר 2014 גזר בית המשפט על לחיאני שישה חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על תנאי, ותשלום קנס של 250 אלף שקל. לאחר ערעור הפרקליטות, באפריל 2015 גזר עליו בית המשפט המחוזי 8 חודשי מאסר בפועל ובנוסף הוטל עליו קלון למשך 7 שנים. בנובמבר 2015 דחה בית המשפט העליון בקשת רשות ערעור של לחיאני. ב-27 בדצמבר 2015 החל לרצות את עונשו בכלא חרמון.

ירון לוי - מועמד לראשות עיריית בת ים. מערכת וואלה! NEWS
מתמודד מטעם יש עתיד. ירון לוי/מערכת וואלה! NEWS

מי שהחליף את לחיאני הוא סגנו יוסי בכר, שנחשב לאורך תקופה לעושה דברו. בבחירות האחרונות ניצח בכר את אלי יריב על חודם של 500 קולות, אלא שבצעד חסר תקדים ביטל בית המשפט המחוזי את התוצאות בטענה כי מעשי שוחד פגעו ביושרת הבחירות, כולל התערבותו של לחיאני עצמו כדי "להמליך" את בכר.

על כל זאת החליט בית המשפט לפסול את תוצאות הבחירות. על מעורבותו של לחיאני אמרה השופטת אז כי "לא בחל בשום אמצעים, ופעל נמרצות ובפומבי למען בחירתו של בכר, כאשר הוא מפזר הבטחות שלטוניות, כאילו שימש עדיין בתפקיד ראש העיר". ב-2017, שנה לאחר מכן שנה ביטל בית המשפט העליון את ההחלטה ובכר נותר בתפקידו.

צביקה ברוט, מועמד לראשות עיריית בת ים. מערכת וואלה! NEWS
ויתר על מערך ההסברה של נתניהו ומתמודד לבחירות. צביקה ברוט/מערכת וואלה! NEWS

בין המועמדים לראשות העיר נמצא אורי בוסקילה (62) מהבית היהודי אשר שימש ממלא מקום ראש העיר בתקופת לחיאני, ויו"ר ועדת תכנון ובנייה. בוסקילה הצטרף לאופוזיציה בשנת 2015 וכבר אז הציג את מועמדותו לראש העירייה.
המועמד השני, ירון לוי, (35) מתמודד מטעם רשימת יש עתיד, בקדנציה הקודמת ניסה להתמודד למועצת העיר ולא נבחר, הוביל את הפרויקט של ילקוט לכל תלמיד ולקח חלק בקידום חוק הצהרונים בכנסת.

קטי פיאסצקי מורג, בת 35 היא המועמדת השלישית מטעם סיעת מרצ. היא משמשת חברת מועצת העיר בחמש השנים האחרונות וניהלה מספר מאבקים בעיר. המאבק לתחבורה ציבורית בשבת, המאבק נגד הרב ברלנד שמגיע להעביר דרשות במקום. והמאבק נגד חוק המרכולים.

צביקה ברוט בן 38 עיתונאי ותיק בתחום הפרלמנטרי בידיעות אחרונות, היה מנהל הקמפיין הישראלי של טראמפ, ראש הדסק הביטחוני והמשפטי בגלי צה"ל, לפני עשרה חודשים קיבל הצעה לעמוד במערך ההסברה של משרד ראש הממשלה אך ויתר בשל הרצון להתמודד על ראשות העיר.

במהלך האירוע מנכ"ל עיריית בת ים שלח פקחי עירייה ושוטרים כדי לפנות את המשאית של התנועה לאיכות השלטון, למרות שהושגו כל האישורים הנדרשים מראש. רק לאחר פניית וואלה! NEWS התירו בעירייה לקיים את האירוע כמתוכנן.

(עדכון ראשון: 17:51)

כוחות משטרה מחוץ לאירוע של התנועה לאיכות השלטון בבת ים. מערכת וואלה! NEWS
השוטרים ופקחי העירייה שנשלחו ע"י מנכ"ל העירייה/מערכת וואלה! NEWS
קטי פיאסצקי מועמדת לראשות עיריית בת ים. מערכת וואלה! NEWS
ניהלה מספר מאבקים בעיר. המועמדת קטי פיאסצקי/מערכת וואלה! NEWS
שלמה לחיאני. ניר פקין
נכנס לכלא על שחיתות. ראש העיר בעבר שלמה לחיאני/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully