וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך כמה ימים: יותר מ-550 עגלים לפיטום מתו מחיידק קטלני בצפון

18.10.2018 / 10:03

העגלים מתו ממחלת הבוטוליזם במושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל, במכלאות שבהן הם מוחזקים לצורך פיטום. הנזק שנגרם לבעלי המקום עשוי להגיע למיליון שקלים וחצי. מגדלי בקר מרחבי הארץ מתארגנים כדי לתרום לחקלאי עגלים

550 עגלים שמתו בכפר חהושע. מערכת וואלה! NEWS
נזק שעשוי להגיע למיליון וחצי שקלים. העגלים שמתו בכפר יהושוע/מערכת וואלה! NEWS

יותר מ-550 עגלים מתו בימים האחרונים במושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל, במכלאות עגלים שמוחזקים לצורך פיטום. העגלים מתו בעקבות מחלת הבוטוליזם. זהו חיידק שנוצר לרוב במזון שהיה בו פגר חיה, היוצר את הרעלנים הקטלניים.

ד"ר גיל שביט, וטרינר המומחה בטיפול בבקר, אמר כי הופעת בוטוליזם במפטמות היא נדירה. "די בנחש מת בערימות מזון של בוטנים, לדוגמא, כדי לגרום לכך", אמר. לדבריו, "לרוב המחלה מופיעה בעדרי בקר המוזנים בזבל עופות". שביט הסביר כי יש חיסון מונע שעולה שקלים בודדים, אבל לדבריו "הרווחים הכספיים של מגדלי הבקר מאוד קטנים ולעתים הם חוסכים את ההוצאה עבור חיסון".

לקריאה נוספת:
במסיבת פורים בתיכון באשכול: התלמידים השליכו אפרוחים חיים
"ילד חולה מדביק עשרה": כך הפכה החצבת ממחלה נכחדת - למכת מדינה

550 עגלים שמתו בכפר חהושע. מערכת וואלה! NEWS
יותר מ-550 עגלים מתו בימים האחרונים. העגלים המתים בכפר יהושע/מערכת וואלה! NEWS
550 עגלים שמתו בכפר חהושע. מערכת וואלה! NEWS
מתו ממחלת הבוטוליזם/מערכת וואלה! NEWS

הנזק שנגרם לבעל מפטמת העגלים עשוי להגיע למיליון וחצי שקלים ויותר. בעקבות כך, מגדלי בקר מרחבי הארץ מתארגנים כדי לתרום לחקלאי עגלים.

בחודש פברואר האחרון, המשטרה חקרה חשד להתעללות בבעלי חיים בבית ספר תיכון נופי הבשור במועצה אזורית אשכול. על פי החשד, כמה מתלמידי בית הספר, בני 17, הגיעו למסיבת פורים שנערכה במקום והשליכו אפרוחים חיים על המשתתפים. ברשותם נמצא גם ראש של חזיר. האירוע הופסק בידי הצוות החינוכי והמשטרה פתחה בחקירה.

משרד החקלאות פרסם תגובה למקרה ואמר כי, "במפטמת עגלים בכפר יהושוע מתו עגלים רבים כתוצאה מהרעלת מזון של הרעלן הבוטלינום הגורם לשיתוק איברי גוף, לרבות שרירי הנשימה שהביאו למותם. העגלים הללו היו בתהליך פיטום ולא יועדו לשחיטה בשלב זה, ובהתאמה הבשר הנגוע לא שווק. הרעלן הוא תוצאה של התפתחות חיידקים שהגיעו אל מזון העגלים, אשר לצערנו הביא לתוצאה זו. התחקיר עודנו נמצא בבדיקות מעבדה, משרד החקלאות ממשיך לעקוב עד לקבלת כלל התוצאות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully