וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוי ראייה, מכור לספורט: חיים נהרג בתאונת דרכים ליד דימונה

17.10.2018 / 11:06

חיים גיטה, בן ה-60, נהרג בשבת בהתנגשות קטלנית בין שלושה כלי רכב ליד דימונה, כשהיה בדרך לביתו מאירוע ספורט באילת. בנותיו מספרות על האב הרגיש שהתנדב בעמותות לסיוע לעיוורים, יצא לטרקים ותחרויות ספורט בעולם ולרגע לא נכנע לקושי. "היה איש שכולו טוב"

צילום: מד"א

מאות בני משפחה, חברים ומכרים ליוו בשבוע שעבר את חיים גיטה בן ה-60 למנוחת עולמים. גיטה נהרג בתאונת התנגשות בין שלושה כלי רכב שאירעה ביום שבת האחרון בכביש 25 ליד דימונה, כאשר היה בדרך חזרה לביתו מאילת. בנותיו וחברו סיפרו על אישיותו המיוחדת וסיפור חייו.

חיים התעוור עקב מחלה גנטית אך במקום להיכנע לקושי, בחר להתגבר עליו ואף התנדב בעמותות כדי לעזור ללקויי ראייה ועיוורים. ביום שבת האחרון חיים היה בדרך חזרה לביתו מאירוע הספורט למקומות עבודה המתקיים באילת, "ספורטיאדה".

לקריאה נוספת:
התקציב קוצץ והחוק להגנתן תקוע: מחדל הטיפול ברצח נשים בישראל
רץ לטרמפיאדה שולף סכין ודוקר את החייל: תיעוד הפיגוע בשומרון
דיווח: סעודיה מתכננת להודות כי העיתונאי נהרג כתוצאה מחקירה שהשתבשה

חיים גיטה שנהרג בתאונת דרכים  כשחזר מהספורטיאדה באילת 15.10.18. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
גיטה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בנותיו, מיטל ומירב, סיפרו לוואלה! NEWS על אדם שידע להתגבר על המכשולים, ספורטאי ומעסה רפואי: "הוא היה בן אדם מאוד אופטימי ומאוד חזק. אהב מאוד אנשים ויכל להתחבר לכל בן אדם, תמיד היה עם חיוך ואהב לבלות עם המשפחה. הוא היה לקוי ראייה ולמרות זאת הוא עשה דברים שאנשים בלי מוגבלות לא יכולים לעשות, כמו טרק בנפאל".

בהמשך, בנותיו סיפרו על מחלתו של אביהן וכיצד בגיל 35 החל לאבד את ראייתו. לפני שנסע ל'ספורטיאדה" באילת הוא נסע לטיול עם עמותת 'כן ולא'. הוא כל הזמן היה בעשייה ודאג שיהיו לו אתגרים". בנותיו התייחסו לתאונה וציינו כי "מה שהיה שם זה לגמרי פשע. אדם שלא מבין מה המשמעות של לשבת מאחורי הגה. זה עוד נס שזה נגמר ככה".

גיטה איבד את חייו יחד עם צעיר בן 20, שנהג בכלי רכב שהתנגש עם זה בו שהה. בתאונה נפצע גם אדם נוסף באורח קשה, אחד בינוני, ואדם נוסף נפצע באורח קל, ואחד מכלי הרכב התדרדר לתעלה סמוכה.

עוד באותו נושא

שני הרוגים ופצוע קשה בהתנגשות בין שלושה כלי רכב סמוך לדימונה

לכתבה המלאה
חיים גיטה שנהרג בתאונת דרכים  בקליניקה שלו עם בגדי עבודה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
גיטה בקליניקת הטיפול שלו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ברק דוידוויץ, חברו של גיטה, נהג במכונית עמו בזמן התאונה. דוידוויץ סיפר על מהלך התאונה בה רכב שיצא לעקיפה פרועה לא נתן לגיטה סיכוי להינצל. "אנחנו מכירים שנים, גדלנו באותו מושב ועשינו ביחד את תחרות 'ישראמן'. בשבוע האחרון הייתה ספורטיאדה באילת, ונפגשנו. ביום שבת נסענו באותו הרכב למושב גן דרום. אני נהגתי והוא ביקש לחזור איתי למושב", הסביר.

"הנהג מולנו יצא לעקיפה במהירות גבוהה, ולא היה לי לאן לברוח. לחצתי בכל הכוח על הבלמים אבל הרגשתי שהתאונה בלתי נמנעת", סיפר דוידוויץ. "חיים היה איש מיוחד. הוא קוסם, איש שכולו טוב, היה לי חוויה ועונג גדול לצאת איתו לתחרויות. איש משפחה למופת, חבר טוב. כולם אהבו אותו".

חיים גיטה שנהרג בתאונת דרכים  כשחזר מהספורטיאדה באילת 15.10.18. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
גיטה רוכב על אופניים בתחרות "ישראמן"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
תאונת דרכים, שני הרוגים, בה היו מעורבים שלושה כלי רכב על כביש 25 בסמוך לדימונה 13.10.18. דוברות מד"א, מד"א
זירת התאונה, יום שבת/מד"א, דוברות מד"א
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully