וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ אוסטרליה לנתניהו: שוקל להעביר את השגרירות לירושלים

15.10.2018 / 21:09

בשיחת טלפון בין שני המנהיגים אמר סקוט מוריסון לראש הממשלה כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל. הודעתו של מוריסון, אווגליסט אוהד ישראל, מגיעה ברקע בחירות במדינה בסוף השבוע הקרוב. במידה שתועבר תהיה זו השגרירות השלישית בבירה

צילום:רוני כנפו, ניב אהרונסון, שי מכלוף, אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון עדכן הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים. בשיחת טלפון בין השניים הודה לו נתניהו על הדברים. כמו כן, שוחחו המנהיגים על צעדים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות.

הודעתו של מוריסון מגיעה ברקע בחירות באוסטרליה בסוף השבוע הקרוב. לפי דיווחים באוסטרליה מוריסון שוחח עם דייב שארמה, שגריר אוסטרליה בישראל לשעבר, שמתמודד בימים אלה מטעם המפלגה הליברלית במחוז עם נוכחות יהודית גבוהה של 13%. שארמה, שסיים את תפקידו בישראל בשנה שעברה, תמך מלכתחילה בהעברת השגרירות לירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק הגיוס, הבחירות והחקירות: נתניהו ענה לשאלות כתבים במזנון הכנסת
תוך 48 שעות: תקלה שנייה בקו הרכבת המהירה מנתב"ג לירושלים
טראמפ שוחח עם מלך סעודיה: "ייתכן שגורמים סוררים רצחו את העיתונאי"

ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
הודעתו מגיעה על רקע הבחירות באוסטרליה. מוריסון/רויטרס

החלטתו מנוגדת לעמדתו של ראש הממשלה לשעבר, מלקולם טרנבול, שאמר כי החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, לא תשנה את מדיניותה של אוסטרליה באזור. גם שרת החוץ לשעבר, ג'ולי בישופ, התנגדה לרעיון.

מוריסון הוא ראש הממשלה החדש של אוסטרליה ונחשב לאוונגליסט אוהד ישראל. הוא כיהן כגזבר הממשלה וניצח בבחירות הפנימיות בחודש אוגוסט האחרון עם 45 קולות. זאת לאחר שראש הממשלה הקודם, טרנבול, הודח ב"הפיכה" מפלגתית.

במידה ואכן תועבר בסופו של דבר השגרירות האוסטרלית, זו תהיה השגרירות השלישית בירושלים, בנוסף לארצות הברית וגואטמלה. פרגוואי העבירה את שגרירותה לירושלים, אך ביטלה את ההעברה בחודש שעבר בעקבות לחץ פלסטיני.

עוד באותו נושא

אחרי "הפיכה" פנימית: גזבר ממשלת אוסטרליה יהיה ראש הממשלה החדש

לכתבה המלאה
טקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס חניכת שגרירות ארה"ב בירושלים, מאי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully